Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie Nieuw-Zeeland voor de hele maand december - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie Nieuw-Zeeland voor de hele maand december

Hee luitjes,

Ik ga dan nu eindelijk echt op pad. Geen Mongolie voor zes maanden, maar 1 maand Nieuw-Zeeland. Ik moet toch ergens beginnen.

Ben erg blij dat ik een maand vrij heb gekregen van werk.

Maar nu, het is voor mij een enorme som geld, alleen al voor de ticket. De goedkoopste ticket die ik kan vinden ligt rond de 1500 euro. Ik vertrek dan vanaf Schiphol op 30 november 2012 en vertrek weer naar Nederland op Zondag 6 januari 2013. Maatschappij is dan Korean Air. Wel gek, want gister was het nog 7 tickets met Air New Zealand.

Op Vliegtickets.nl zijn er nog vier tickets te kopen, dus ik wil snel de knoop doorhakken. Aangezien ik dit voor mij mijn eerste avontuur wordt, wil ik toch even toetsen of dit een goede prijs is en of er nog haken en ogen zitten of dat ik iets belangrijks over hoofd zie.

Ik weet dat ik google en de zoekfunctie mijn beste vrienden zijn, maar ik hoop toch dat jullie bereid om eventjes met mij mee te denken. Alvast bedankt!

Edit 1: Bagage regels Korean Air - Economy Class:

1 Piece (max. 23kg/50lbs per piece)
The sum of three dimensions of each piece must be within 158cm/62ins

Hoe werkt dat met een fietsdoos? Dit is natuurlijk veel langer dan 158 cm.

Edit 2: Alternatieve vertrek- en aankomstdata
Van zaterdag 1-12-2012 tot 6-1-2013 - 1500 euro en 18 uur kortere vliegtijd. Beter, nog twee stoelen beschikbaar.
Die 158 cm is lengte, breedte en hoogte bij elkaar opgeteld. Dat red je dus nooit met een fiets. Dit is overigens voor de "gewone bagage", maar de fiets staat vaak in de kleine lettertjes bij de "bijzondere bagage". Kun je niets vinden bij de vooorwaaarden voor de fiets, dan kun je het beste bij de maatschappij zelf na vragen wat precies hun voorwaarden zijn er wat de toeslag is voor de fiets. Dit kan flink oplopen: bij de KLM bijvoorbeeld voor het verre oosten 400 Euro per retour.
Uit de berichten die ik heb gehoord, is Korean Air niet gemakkelijk met fietsen en zijn ook hun extra kosten flink. Let ook op mogelijke andere bijkomende kosten, voor boeking en diensten die sommige maatschappijen en diverse ticketboeren in rekening brengen.

Ga nooit op de informatie van slechts één ticketboer af, maar kijk op diverse websites: bij voorbeeld worldticketcenter: http://www.worldticketcenter.nl Als je moeite hebt met een website kun je ook naar hun kantoor in Amsterdam toegaan: Nieuwe-Zijds Voorburgwal 159, vlakbij de Dam. Je kunt dan ook vragen of zij bellen met de maatschappij over de voorwaarden voor de fiets.
Zorg dat je die voorwaarden voor de fiets altijd op papier krijgt: liefst in het Engels, zodat je daar altijd mee kunt wapperen als een incheckdame op de airport moeilijk doet. Die incheckdames doen namelijk tal van luchtvaartmaatschappijen en weten vaak onvoldoende wat de verschillen in de regels zijn. Ook bij hun chefs kan dat tegenvallen. Overigens kan dit ook in jouw voordeel uitwerken, doordat ze door hun onwetendheid jou op de luchthaven geen fietstoeslag in rekening brengen, die ze wel hadden moeten doen.

Kijk ook eens bij Emirates. Je mag in de economy 30 kilo inchecken en zij doen niet zo moeilijk over fietsen. Emirates wil wel je fiets in een stevige doos. Helaas staan zij de VK-hoes niet toe.
Kijk op de site van Emirates naar beschikbaarheid en prijs. Emirates heeft een kantoor op Schiphol: 020-2035163.

Sterkte!
Rogierius,
Bij China Airlines kun je terecht voor ongeveer 1.250 euro. Op hun site kun je lezen dat de fiets vanuit Amsterdam via Bangkok naar Taipei, 200 euro voor een retourtje kost. Blijft nog ongewis wat de kosten voor de fiets zijn van Taipei naar Auckland en op de terugweg weer van Auckland naar Taipei. Ik zou zeggen neem een keer contact op met China airlines.

Hoe dan ook kom je toch in de buurt van die 1.500 euro, waar je melding over maakt.

Succes.
bert sitters schreef:Kijk ook eens bij Emirates. Je mag in de economy 30 kilo inchecken en zij doen niet zo moeilijk over fietsen. Emirates wil wel je fiets in een stevige doos. Helaas staan zij de VK-hoes niet toe.
Kijk op de site van Emirates naar beschikbaarheid en prijs. Emirates heeft een kantoor op Schiphol: 020-2035163.

Sterkte!
Emirates vliegt ook vanaf Düsseldorf en is dan vaak nog wat goedkoper. Ander voordeel is dat ze nog twee keer per dag vliegen en je dus iets gunstiger zit qua overstap mogelijkheden in Dubai. Sinds ze vanaf Schiphol met een A380 vliegen gaat er nog maar een vlucht per dag en die is nog duurder ook.
Als je heen vliegt op 29-11 en terug op 8-1 dan kan je al voor 1470 naar Christchurch. Overstap van kleine 3 uur in Dubai en korte stops in Bangkok en Sydney. Een fietsdoos willen ze wel hebben maar de maat daarvan maakt weer niet uit dus dat is makkelijk inpakken. Als je vanuit Duitsland vliegt krijg ook nog eens gratis een treinkaartje (ook ICE) van elk willekeurig station in Duitsland naar de luchthaven en vv.
cornelese schreef:
bert sitters schreef:Kijk ook eens bij Emirates. Je mag in de economy 30 kilo inchecken en zij doen niet zo moeilijk over fietsen. Emirates wil wel je fiets in een stevige doos. Helaas staan zij de VK-hoes niet toe.
Kijk op de site van Emirates naar beschikbaarheid en prijs. Emirates heeft een kantoor op Schiphol: 020-2035163.

Sterkte!
Emirates vliegt ook vanaf Düsseldorf en is dan vaak nog wat goedkoper. Ander voordeel is dat ze nog twee keer per dag vliegen en je dus iets gunstiger zit qua overstap mogelijkheden in Dubai. Sinds ze vanaf Schiphol met een A380 vliegen gaat er nog maar een vlucht per dag en die is nog duurder ook.
Als je heen vliegt op 29-11 en terug op 8-1 dan kan je al voor 1470 naar Christchurch. Overstap van kleine 3 uur in Dubai en korte stops in Bangkok en Sydney. Een fietsdoos willen ze wel hebben maar de maat daarvan maakt weer niet uit dus dat is makkelijk inpakken. Als je vanuit Duitsland vliegt krijg ook nog eens gratis een treinkaartje (ook ICE) van elk willekeurig station in Duitsland naar de luchthaven en vv.
Düsseldorf lijkt een leuk alternatief voor mensen in het zuidoosten van ons land. Helaas mag de fiets niet in de ICE en dat gratis treinkaartje geldt niet in Nederland.
bert sitters schreef:Düsseldorf lijkt een leuk alternatief voor mensen in het zuidoosten van ons land. Helaas mag de fiets niet in de ICE en dat gratis treinkaartje geldt niet in Nederland.
In de Nederlandse ICE helaas niet en op dit moment is dat de enige trein die via Arnhem naar Dld gaat. Je kan echter ook via Venlo naar Duitsland en dan is het niet zo ver meer naar de luchthaven. Je moet inderdaad wel een kaartje kopen tot de grens. Je spaart je in ieder geval 6 uur overstaptijd uit in Dubai. De vlucht vanuit Amsterdam sluit namelijk niet aan op die naar Christchurch.
cornelese schreef:
bert sitters schreef:Düsseldorf lijkt een leuk alternatief voor mensen in het zuidoosten van ons land. Helaas mag de fiets niet in de ICE en dat gratis treinkaartje geldt niet in Nederland.
In de Nederlandse ICE helaas niet en op dit moment is dat de enige trein die via Arnhem naar Dld gaat. Je kan echter ook via Venlo naar Duitsland en dan is het niet zo ver meer naar de luchthaven. Je moet inderdaad wel een kaartje kopen tot de grens. Je spaart je in ieder geval 6 uur overstaptijd uit in Dubai. De vlucht vanuit Amsterdam sluit namelijk niet aan op die naar Christchurch.

Ook in de Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.
De vlucht uit Dusseldorf sluit inderdaad veel beter aan, maar je komt toch in Dubai in dezelfde vlucht naar Christchurch. Je moet vanaf Amsterdam wel om 14.40 vertrekken en vanaf Düsseldorf is dat pas 's avonds.
Met de trein vanaf Amsterdam naar Düsseldorf Airport is met een fiets bijna vier uur. Dus die tijdswinst is dan voor een groot deel weg. Je moet ook nog eens onderweg 3 keer overstappen. Düsseldorf Hauptbahnhof heeft kleine liften. Vooral voor de terugreis lijkt die lange treinreis met al die overstappen met een jetlag geen pretje. Dan is het gewoon prettiger om dichtbij op Schiphol te landen.
Voor mensen uit het zuidoosten van het land blijft Düsseldorf natuurlijk een betere optie.
bert sitters schreef: Ook in de Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.

Met de trein vanaf Amsterdam naar Düsseldorf Airport is met een fiets bijna vier uur.
Over het meenemen van fietsen in de ICE hoor ik de laatste tijd veel tegenstrijdige berichten. Via de site van de DB worden ICE's niet meegenomen in de reisplanner als je fiets meename aanvinkt. Ik heb echter ook gehoord dat het wel kan. Ingepakt tot het formaat van een (hele) grote koffer kan het natuurlijk altijd maar dat lukt eigenlijk alleen met een ATB of racefiets zonder drager of spatborden.

Ach, de meeste Nederlanders wonen niet in Amsterdam en zelfs niet in Noord Holland. Schiphol is vanuit het oosten ook drie uur reizen, Dusseldorf slechts één. Moet iemand je wel naar Emmerich brengen. Hopelijk wordt het nog wat met de plannen voor een grensoverschrijdende regionale trein en kunnen we weer gewoon met de trein naar Emmerich.
Helemaal off-topic, maar ik blijf me verbazen over het kennisniveau van de forumleden alhier. Dit biedt écht meerwaarde voor de onwetenden zoals ik.
cornelese schreef:
bert sitters schreef: Ook in de Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.

Met de trein vanaf Amsterdam naar Düsseldorf Airport is met een fiets bijna vier uur.
Over het meenemen van fietsen in de ICE hoor ik de laatste tijd veel tegenstrijdige berichten. Via de site van de DB worden ICE's niet meegenomen in de reisplanner als je fiets meename aanvinkt. Ik heb echter ook gehoord dat het wel kan. Ingepakt tot het formaat van een (hele) grote koffer kan het natuurlijk altijd maar dat lukt eigenlijk alleen met een ATB of racefiets zonder drager of spatborden.



Ach, de meeste Nederlanders wonen niet in Amsterdam en zelfs niet in Noord Holland. Schiphol is vanuit het oosten ook drie uur reizen, Dusseldorf slechts één. Moet iemand je wel naar Emmerich brengen. Hopelijk wordt het nog wat met de plannen voor een grensoverschrijdende regionale trein en kunnen we weer gewoon met de trein naar Emmerich.

Op een vakantiefiets zit in de regel een achterdrager en een lowrider voor. Die ICE is echt geen optie: stopt ook niet op Dusseldorf Airport.
Ik heb het even vergeleken op de treinwijzer: Varsseveld - Schiphol is 2:09 uur. Varsseveld - Dusseldorf Airport is 3:49uur.
By the way heb jij al geinformeerd of ze op luchthaven van Dusseldorf fietsdozen verkopen? Want hoe krijgt iemand een fietsdoos in de trein met al het overstappen op de luchthaven van Dusseldorf. Een KLM-doos past zeker in de liften van Dusseldorf Hbf.
bert sitters schreef:Op een vakantiefiets zit in de regel een achterdrager en een lowrider voor. Die ICE is echt geen optie: stopt ook niet op Dusseldorf Airport.
Ik heb het even vergeleken op de treinwijzer: Varsseveld - Schiphol is 2:09 uur. Varsseveld - Dusseldorf Airport is 3:49uur.
By the way heb jij al geinformeerd of ze op luchthaven van Dusseldorf fietsdozen verkopen? Want hoe krijgt iemand een fietsdoos in de trein met al het overstappen op de luchthaven van Dusseldorf. Een KLM-doos past zeker in de liften van Dusseldorf Hbf.
Ik heb mijn eigen fietsdoos gemaakt en hoefde niet op Dusseldorf Hbf over te stappen want ik had een rechtstreekse trein. Wel op station luchthaven maar daar hebben ze fatsoenlijke liften. Vervelendst op alle luchthavens zijn de paaltjes bovenaan en onderaan de roltrappen. Overigens zat al mijn bagage in een rugzak en had ik dus beide handen vrij voor de doos.
Het lijkt mij sterk dat ze fietsdozen verkopen, lijkt mij iets typisch nederlands. Die trein naar Schiphol duurt minimaal een half uur langer.

De overstaptijd in Arnhem is te kort om de aansluitende trein op het andere perron te halen, zeker als je bagage mee hebt (of een fiets). Zoals ik eerder al schreef reis ik niet vanaf Nederland maar stap op op een duits station. Dan heb je dus een rechtstreekse trein.
Global Cyclist schreef:Rogierius,
Bij China Airlines kun je terecht voor ongeveer 1.250 euro. Op hun site kun je lezen dat de fiets vanuit Amsterdam via Bangkok naar Taipei, 200 euro voor een retourtje kost. Blijft nog ongewis wat de kosten voor de fiets zijn van Taipei naar Auckland en op de terugweg weer van Auckland naar Taipei. Ik zou zeggen neem een keer contact op met China airlines.

Hoe dan ook kom je toch in de buurt van die 1.500 euro, waar je melding over maakt.

Succes.
Super. Tot dusverre lijkt dit de makkelijkste en goedkoopste optie!
cornelese schreef:
bert sitters schreef:Kijk ook eens bij Emirates. Je mag in de economy 30 kilo inchecken en zij doen niet zo moeilijk over fietsen. Emirates wil wel je fiets in een stevige doos. Helaas staan zij de VK-hoes niet toe.
Kijk op de site van Emirates naar beschikbaarheid en prijs. Emirates heeft een kantoor op Schiphol: 020-2035163.

Sterkte!
Emirates vliegt ook vanaf Düsseldorf en is dan vaak nog wat goedkoper. Ander voordeel is dat ze nog twee keer per dag vliegen en je dus iets gunstiger zit qua overstap mogelijkheden in Dubai. Sinds ze vanaf Schiphol met een A380 vliegen gaat er nog maar een vlucht per dag en die is nog duurder ook.
Als je heen vliegt op 29-11 en terug op 8-1 dan kan je al voor 1470 naar Christchurch. Overstap van kleine 3 uur in Dubai en korte stops in Bangkok en Sydney. Een fietsdoos willen ze wel hebben maar de maat daarvan maakt weer niet uit dus dat is makkelijk inpakken. Als je vanuit Duitsland vliegt krijg ook nog eens gratis een treinkaartje (ook ICE) van elk willekeurig station in Duitsland naar de luchthaven en vv.
En deze is ook super! Voor 1570 van 1-12 tm 6-1. Overbagage overzicht heb ik nog niet helder uitgelegd kunnen vinden. Bij China Airlines kost het me 200 euro.
Overigens, ik vertrouw nu helemaal op jullie. Net een uur (!) met vliegtickets gebeld. 24 euro weggepiest. Wel vluchten van rond de 1400 euro laten zien, maar zodra je daadwerkelijk wilt boeken en bevestigen, kan je niet met die vlucht mee. Beetje zonde van me geld zo.

Dusseldorf...wordt lastig. Woon in Rijswijk.
Hoe zit het met een annuleringsverzekering als je rechtstreeks bij een vliegtuigmaatschappij boekt?
bert sitters schreef:Die 158 cm is lengte, breedte en hoogte bij elkaar opgeteld. Dat red je dus nooit met een fiets. Dit is overigens voor de "gewone bagage", maar de fiets staat vaak in de kleine lettertjes bij de "bijzondere bagage". Kun je niets vinden bij de vooorwaaarden voor de fiets, dan kun je het beste bij de maatschappij zelf na vragen wat precies hun voorwaarden zijn er wat de toeslag is voor de fiets. Dit kan flink oplopen: bij de KLM bijvoorbeeld voor het verre oosten 400 Euro per retour.
Uit de berichten die ik heb gehoord, is Korean Air niet gemakkelijk met fietsen en zijn ook hun extra kosten flink. Let ook op mogelijke andere bijkomende kosten, voor boeking en diensten die sommige maatschappijen en diverse ticketboeren in rekening brengen.

Ga nooit op de informatie van slechts één ticketboer af, maar kijk op diverse websites: bij voorbeeld worldticketcenter: http://www.worldticketcenter.nl Als je moeite hebt met een website kun je ook naar hun kantoor in Amsterdam toegaan: Nieuwe-Zijds Voorburgwal 159, vlakbij de Dam. Je kunt dan ook vragen of zij bellen met de maatschappij over de voorwaarden voor de fiets.
Zorg dat je die voorwaarden voor de fiets altijd op papier krijgt: liefst in het Engels, zodat je daar altijd mee kunt wapperen als een incheckdame op de airport moeilijk doet. Die incheckdames doen namelijk tal van luchtvaartmaatschappijen en weten vaak onvoldoende wat de verschillen in de regels zijn. Ook bij hun chefs kan dat tegenvallen. Overigens kan dit ook in jouw voordeel uitwerken, doordat ze door hun onwetendheid jou op de luchthaven geen fietstoeslag in rekening brengen, die ze wel hadden moeten doen.

Kijk ook eens bij Emirates. Je mag in de economy 30 kilo inchecken en zij doen niet zo moeilijk over fietsen. Emirates wil wel je fiets in een stevige doos. Helaas staan zij de VK-hoes niet toe.
Kijk op de site van Emirates naar beschikbaarheid en prijs. Emirates heeft een kantoor op Schiphol: 020-2035163.

Sterkte!
Eigenlijk iedereen bedankt voor de aangeboden opties.
rogierius schreef:Dusseldorf...wordt lastig. Woon in Rijswijk.
Amsterdam kan dus ook maar dan heb je dus langere overstap in Dubai. Overgewicht bij Emirates kost op een vlucht naar Australië €50 per kilo. Maar met 30kilo ruimbagage en 7kg handbagage moet het toch wel lukken? Overigens kan je altijd wel wat meer handbagage meekrijgen. Altijd natuurlijk zo veel mogelijk kleding aantrekken en de zwaarste schoenen.
rogierius schreef:Hoe zit het met een annuleringsverzekering als je rechtstreeks bij een vliegtuigmaatschappij boekt?
Die kan je vaak bijbestellen. Kan natuurlijk ook via je reisverzekering. Ik boek altijd rechtstreeks, boekings websites en reisbureaus vragen vaak boekingskosten. Als het alleen maar om een ticket gaat zie ik de meerwaarde niet van een reisbureau. Voordeel van rechtstreeks boeken is dat je ook nog je stoel en maaltijden kan kiezen, dat gaat via reisbureau/website niet altijd.
cornelese schreef:
rogierius schreef:Hoe zit het met een annuleringsverzekering als je rechtstreeks bij een vliegtuigmaatschappij boekt?
Die kan je vaak bijbestellen. Kan natuurlijk ook via je reisverzekering. Ik boek altijd rechtstreeks, boekings websites en reisbureaus vragen vaak boekingskosten. Als het alleen maar om een ticket gaat zie ik de meerwaarde niet van een reisbureau. Voordeel van rechtstreeks boeken is dat je ook nog je stoel en maaltijden kan kiezen, dat gaat via reisbureau/website niet altijd.
Ik wist dit allemaal niet. Goed om te weten!
http://www.skyscanner.nl/vluchten/ams/a ... -2013.html

Voor nog geen 1400 e inclusief 200 e voor de fiets (jouw gegevens); de 2e optie van 1196 e heeft geen verplichte overnachting in Taipeh, wel lange overstaptijd (slaapmat)

Succes, Roel Liemburg