Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Australie in onze zomer?! - Forum Wereldfietser

Australie in onze zomer?!

Het is weer es zover - we zijn ons aan het oriënteren op een mooie reis voor aanstaande zomer. Naast Kyrgizie, Canada, Mongolie, Armenie, Noord India ook gekeken naar Australië. Wat een snoepwinkel :wink:

Vanwege een snelle oriëntatie ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die in Australië zijn geweest in onze zomer juli/augustus. Waar ben je geweest, wat waren de highlights en hoe was het weer?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
De Zuidwestkust is bijzonder mooi. Traject vanaf Albany naar Perth via Cape Leeuwin heb ik gedaan (mei 2006) en ook een rondje Tasmanie. Daar is het ook mooi fietsen. Evt. kan je het combineren met fietsen vanaf Melbourne over de Great Ocean Road. Hoeveel tijd heb je eigenlijk?
Rondje Zuidwest zoals Rutgers suggestie onderstreep ik, Langs de kustlijn naar Cape Leeuwin dan door naar Albany en dan terugsteken naar Perth.

Maand moet lukken, al was het in maart-mei/juni 1998 dat ik daar vertoefde.

Stirling Ranges is een aanrader. Wandeling naar de top Bluff Knoll aldaar in de ochtend.

Het gebied is relatief dunbevolkt maar genoeg om het gezellig te houden. De grote massa gaat naar de Oostkust/Melbourne.

Er komt een mtb track of die is bijna af tussen ALbany en Perth. Voor als je het offroad zoekt :)
Bedankt!

@Rutger Tasmanie zal in july/augustus te koud zijn denk ik

@Roald Is het dan niet te koud in de buurt van Perth? in july?

http://www.aboutaustralia.com/travel-ti ... australia/
Tsja wat is koud?

Het kan ten zuiden van Perth in het binnenland in die periode rond de vorst aan de grond zijn snachts, daarom worden er ook veel appels geteelt. De wind, als die uit het zuiden waait vanaf de pool en kan ook behoorlijk fris zijn.
Te koud zal het niet snel zijn. Te nat of te warm wel. Wat dat betreft zit je in juli wel goed. In Tasmanie kan het wat koeler zijn maar altijd nog warmer dan IJsland. De omgeving van Darwin schijnt ook erg mooi te zijn. Ik ben alleen in Zuid-oost Queensland geweest en vond dat niet echt bijzonder. Het subtropische regenwoud is leuk maar dat zijn maar kleine stukjes. Ook is het er mij te druk voor een fietsvakantie. Wat betreft vliegen naar Australie kan ik je Emirates aanbevelen. De bagagelimiet is 30kg, ruime keus in maaltijden, redelijke beenruimte en bovenal niet duur. Prijzen rond 900 euro.

Frank
Blanche schreef:Het is weer es zover - we zijn ons aan het oriënteren op een mooie reis voor aanstaande zomer. Naast Kyrgizie, Canada, Mongolie, Armenie, Noord India ook gekeken naar Australië. Wat een snoepwinkel :wink:

Vanwege een snelle oriëntatie ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die in Australië zijn geweest in onze zomer juli/augustus. Waar ben je geweest, wat waren de highlights en hoe was het weer?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ze gaan wel zeuren in Australie als je geen stuk piepschuim opzet
Marten ik hou heel erg van je droge cynische humor - maar dit kwartje valt even niet :wink:
Blanche schreef:Marten ik hou heel erg van je droge cynische humor - maar dit kwartje valt even niet :wink:
In australie is een helmplicht van kracht, en ik zie je op je filmpjes zonder.
Ja, en ik weet uit ervaring ze zijn heel streng daar.
cornelese schreef:bovenal niet duur. Prijzen rond 900 euro.
Zo zie je maar weer eens hoe relatief bepaalde zaken zijn.
Rutger schreef:De Zuidwestkust is bijzonder mooi. Traject vanaf Albany naar Perth via Cape Leeuwin heb ik gedaan (mei 2006) en ook een rondje Tasmanie. Daar is het ook mooi fietsen. Evt. kan je het combineren met fietsen vanaf Melbourne over de Great Ocean Road. Hoeveel tijd heb je eigenlijk?
Ik was in december (begin van hun zomer) aan dit stukje zuidkust en vond het maar koud en winderig, terwijl het in Perth 33 graden was.
Je moet van eenzaamheid houden en zonder regelmatig een terrasje of winkeltje kunnen. Bier en wijn verkopen ze alleen in de bottleshop, maar ieder dorp met een kerk heeft wel een bottleshop. Kamperen kan duur zijn, maar de voorzieningen zijn goed met campingkeuken met volledige kookuitrusting.
Misschien heb je hier iets aan.

http://www.klimaatinfo.nl/australie/

gr. Eelco
@ Eeelco Bedankt maar een klimaatstaatje had ik natuurlijk al (zie aan het begin van dit draadje). Ik ben wel es vaker op www. :wink:

Wat ik specifiek zoek zijn ervaringen van Wereldfietsers die in juli of augustus in Australie zijn geweest. Waar ben je geweest, wat waren de highlights en hoe was het weer.
Blanche schreef:@ Eeelco Bedankt maar een klimaatstaatje had ik natuurlijk al (zie aan het begin van dit draadje). Ik ben wel es vaker op www. :wink:

Wat ik specifiek zoek zijn ervaringen van Wereldfietsers die in juli of augustus in Australie zijn geweest. Waar ben je geweest, wat waren de highlights en hoe was het weer.
Het weer houdt zich niet aan statistieken. Als je in Marokko bent, kan het buiten wel erg koud worden als je de bergpassen over moet, maar daar heb je in West Australie geen last van. Itt tot IJsland zijn er in Tasmanie die afgesloten worden denk ik al kan je op 1000 meter wel kou verwachten. Maar het is up to you. Ik kan absoluut West Australie aanbevelen. Albany Perth is een aanrader. Genoeg plaatsjes om te stoppen zoals "Denmark" of ergens die kangaroocamping. Als je wilt kan ik je nog wat tips geven over de route. Bezoek ook zeker dan Rottnest Island bij Perth. Pas op voor de quokka's.
Die ziet er ook goed uit! Pfff moeilijk kiezen :wink:
Blanche schreef:
Die ziet er ook goed uit! Pfff moeilijk kiezen :wink:
Voordeel van deze route is het tropische klimaat, maar in onze zomer zijn de temperaturen mild en het is er droog. Je zult wel grote voorraden water en eten mee moeten nemen onderweg, want voorzieningen zijn dun bezaaid. Het is natuurlijk wel een 4wheeldrive route: pas op dat je niet voor de sokken gereden wordt.
Ja door de Kimberley dan wel, over de Gibb River Road en niet eromheen natuurlijk!!
Ik deed het in augustus '98 met een 2wd Toyota. Weer goed en de weg ook. Het was nogal een onvergetelijk gestuiter maar goed te doen.

Great experience!!

Afbeelding