Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegen naar NZ (zonder retour) ? - Forum Wereldfietser

vliegen naar NZ (zonder retour) ?

Hoi,


midden november vertrekken mijn vriendin & ik naar Nieuw-Zeeland om van daaruit verder te reizen naar Australië en zuidoost-Azië.

Wij zijn van plan om een one-way ticket te boeken om op die manier de maximale vrijheid te hebben om onze route te fietsen (geen terugvlucht betekent geen stress :D ).
Nu, Nieuw-Zeeland vereist bij aankomst ofwel een retourticket ofwel een ander bewijs van "onward travel" (dit werd ons reeds bevestigd door de ambassade).
Wij zijn van plan om onze vlucht naar Australië pas te boeken als we naar onze mening Nieuw-Zeeland voldoende verkend hebben, en hebben dus geen bewijs van "onward travel" bij aankomst in NZ.


Wie heeft hier ervaring mee? Doet men bij aankomst (in pakweg Auckland) moeilijk wanneer je geen bewijs van terugvlucht kan voorleggen? Kan het zijn dat je bij vertrek (bv. Brussel of Schiphol) hierop al gecontroleerd wordt?
Geldt deze reglementering ook voor Australië?

Alle ervaringen hieromtrent zijn uiterst welkom :)


Alvast hartelijk bedankt!


groeten,
Joris & Laurie
Ik ben vorig jaar in Nieuw Zeeland geweest en had zelf wel een retourticket. Ik ben daar echter twee andere fietsers tegengekomen die hetzelfde idee als jullie hadden, en alleen een enkel ticket hadden geboekt. Daarmee werden ze echter al op Schiphol geweigerd; ze moesten eerst een ticket om NZ weer uit te gaan kopen. Daarbij was ze verteld dat ze zonder ticket om NZ weer uit te gaan ander grote problemen bij de douane van NZ zouden hebben, en ik denk dat dat best wel eens waar kan zijn.

Je mag NZ 3 maanden bezoeken zonder visum, en ik kan je aangegeven dat die 3 maanden het helemaal waard zijn. Ik weet niet of je een ticket naar Australie al kan boeken en deze indien gewenst met geringe bijbetaling later nog kan verzetten?
Eind 2008 naar Nieuw Zeeland geweest uiteraard met retourticket. Er wordt bij binnenkomst op gecontroleerd en voorzover wij konden zien werden passagiers zonder retourticket apart genomen en afgevoerd naar een andere ruimte. Ik zou vast de ticket naar Australie kopen en hem eventueel verzetten. Overigen kun je makkelijk meer dan 3 maanden in Nieuw Zeeland fietsen het probleem is de verlenging van je visa.

In elk geval veel fietsplezier daar.
Marc van Glabbeek schreef:Ik ben vorig jaar in Nieuw Zeeland geweest en had zelf wel een retourticket. Ik ben daar echter twee andere fietsers tegengekomen die hetzelfde idee als jullie hadden, en alleen een enkel ticket hadden geboekt. Daarmee werden ze echter al op Schiphol geweigerd;
daar vreesden we al voor. Wat ook kan is een goedkope vlucht boeken om toch maar iets te kunnen aantonen. Het hangt allemaal af van hoe flexibel de Nieuw-Zeelandse authoriteiten zijn.

Gewoon vertrekken & u "van den domme houden" is geen optie blijkbaar :D
Wij hebben een enkele reis NZ geboekt en hebben net binnen de 3 maanden ook al een enkeltje NZ naar Australie geboekt met de budgetmaatschapij Jetstars. De tickets zijn redelijk goedkoop,75 euro per ticket maar met 10kg extra bagage kwam het totaal op 140 euro per ticket als je vroeg boekt.

Wij gaan ervanuit dat een uitreisticket nodig is.

Als we in NZ zijn gaan we het enkeltje uit Australie ook maar vast kopen. We hebben geen keuze lijkt ons.