Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tasmanië - Forum Wereldfietser

Tasmanië

Hoi allemaal,


m'n vriendin & ik plannen een fietsreis van vele maanden die in november van start gaat. Dan loopt ons huurcontract af & hebben we (noch via opleidingen noch naar een werkgever toe) geen enkele verplichting. We beginnen de reis in Nieuw-Zeeland & zouden vervolgens graag ook door Australië (& Tasmanië) fietsen voor we de overzet naar Papua maken (en zo stilaan Oceanië achter ons laten om via de Indonesische eilanden het Aziatische vasteland te bereiken).


Tasmanië:

Na heel wat zoeken naar mogelijkheden om het eiland te bereiken vond ik eerst deze mogelijkheden: vanuit Melbourne (of zelfs Brisbane) naar Hobart en Launceston via Pacific Blue of Tiger Airways.

Maar zijn er ook ferry-verbindingen met het Australische vasteland? Is het zelfs mogelijk om met de fietsen de oversteek via een vrachtschip te maken?
Noch via de landeninformatie noch via oudere topics vind ik enige info omtrent de bereikbaarheid van dit eiland.

Alle info is welkom :D
Alvast hartelijk bedankt!


groeten,
Joris & Laurie
Er gaat gewoon een veerdienst van Melbourne naar Tasmanië. Google eens op "Spirit of Tasmania".

Gerd
GerdC schreef:Er gaat gewoon een veerdienst van Melbourne naar Tasmanië. Google eens op "Spirit of Tasmania".

Gerd
geweldig, bedankt Gerd!


wel 18uur onderweg
Op dit moment fietsen Ube en Nicole in Tasmanië.

Wellicht dat je hen via hun weblog kunt bereiken en meer informatie kunt krijgen over hoe Tasmanië te bereiken en wat er zoal te doen?

Gudrun
heeft er verder nog iemand ervaring met andere rederijen of eventueel met vrachtschepen?

Hartelijk dank!
Hoi,

Ik ben ook met de Spirit of Tasmania gegaan.
Gelukkig was ik maar 9 uur zeeziek ipv 18 uur; maw de oversteek duurt geen 18 uur maar 9 uur.
Mooi wildkampeer plekje trouwens als je aankomt, op het westelijk havenhoofd :wink:
Hoi,

Ik ging in 2006 met de Spirit of Tasmania. Geen idee of er andere boten zijn, maar waarom eigenlijk zou je dat doen? Ik vond de tocht per nachtboot heerlijk relaxed (nee niet zeeziek geworden) en de volgende dag 's morgens op de fiets gestapt.

Rutger
Wij zijn net terug van een half jaar fietsen, oa 3 maanden in australie waaronder ook tasmanie. Zeker doen! je kunt gewoon met de boot over inderdaad de spirit of tasmanie. Via internet te boeken. er gaan zowel dag als nachtboten.
Wij hebben trouwens de LP fietsen in australie (en ook tasmanie) in de aanbieding en een boekje over de wildkampeerplekken op tasmanie (vaak met toilet en water). wil je meer weten zie www.jropdefiets.nl (weblog) onze gereden route kan ik je mailen, die ben ik nog aan het uitwerken (maar ja het is te mooi weer om steeds achter die pc te kruipen).
groeten jolanda en roel