Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route 6 weken Australie, december 2023 tot Januari 2024 - Forum Wereldfietser

Route 6 weken Australie, december 2023 tot Januari 2024

Komende winter wil ik voor ongeveer 6 weken richting Australie, ik wil rond half december vertrekken en eind januari weer terugkomen. Wie heeft er wat tips/aanbevelingen/route voor me? En misschien wil er wel iemand mee!
sjacka schreef:
vr 20 jan, 2023 09:01
Komende winter wil ik voor ongeveer 6 weken richting Australie, ik wil rond half december vertrekken en eind januari weer terugkomen. Wie heeft er wat tips/aanbevelingen/route voor me? En misschien wil er wel iemand mee!
Dat is nog eens een mooi vooruitzicht 8)

Ben er 2x geweest, beide keren oktober/november. Bizar land. Hopelijk vertel ik je niks nieuws maar januari kan verschrikkelijk warm zijn, alleen het zuiden zou ikzelf als optie beschouwen. En Tasmanië!

Daarnaast is heel Australië zelf rond kerst/nieuwjaar ook op pad. Ze hebben maar weinig vakantie. dat maakt sommige plekken/activiteiten druk en ook (nog) duurder dan in andere maanden. Dus houd daar alvast rekening mee.
Ben daar regelmatig geweest omdat er familie woont.
December en januari zijn slechte maanden voor een bezoek. Heel warm en overal bizar druk vanwege schoolvakanties.
Je kunt beter in het Australische voorjaar gaan oktober november. De natuur is dan ook mooier.
Bedankt voor de tips, misschien de reis maar iets vervroegen dus. Ik ga eens kijken of ik een mooi geprijsd ticket kan vinden.
Ik zou ook zeker zeggen: Tasmanië. Wij hebben daar in 2018 gefietst, in drie weken het eiland rond, dat was fantastisch. Wij waren er in februari/maart. We waren dat jaar tijdens de zomer-/kerstvakantie in Nieuw-Zeeland en dat was inderdaad soms onaangenaam druk, in hun schoolvakantie.

Louise