Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking zuidkust Mozambique - Forum Wereldfietser

Bikepacking zuidkust Mozambique

Hallo, gebeten door een eerdere prachtige fiets (MTB) trip langs een stukje Tanzaniaanse kust vertrek ik nu donderdag 16 februari voor 4 weken bikepacking zuidkust Mozambique: Maputo-Vulanculos. Misschien iets minder evident daar de off roads er beperkter en zanderig zouden zijn. Tips welkom ivm de off road condities daar, de mogelijkheid fiets mee te nemen op de bus of pick-up lift, accommodaties, campings, high-lights onderweg…
Mooi plan. Ik heb nooit gefietst in Mozambique maar heb er wel een maand met ov rondgereisd, oa het traject dat jij wil doen, met een enorme duikkoffer als bagage. Heb er aantal keer gebruik gemaakt van "bush taxi", bestelbusjes waarmee je bijna het hele land kan doorkruisen, en die hadden geen moeite met mijn duikkoffer op het dak. Een fiets zal ook geen probleem zijn denk ik. Dit ov is best prima maar je moet niet teveel haast hebben. Het is vaak wachten tot genoeg plekken zijn verkocht en dat kan "even" duren. Als in: uren. Maar als je echt haast hebt kun je evt ook overgebleven plekken opkopen, zo duur is dat niet, en het verzekert je ook van extra ruimte.
Detail hierover: ik heb wel eens zo'n bush taxi gezien waarbij het stuurwiel afwezig was, en als vervanging werd er een bahco gebruikt. TIA! 😵‍💫
Super bedankt Farenji en Flix. Taxi Bush met of zonder stuurwiel zal me wellicht een paar keer kunnen helpen dan :D :D
@ duiker Ferenji: moet je nu (geen hoogseizoen?) op voorhand reserveren voor snorkeluitstap tussen manta rays en/of shark whales? Of waar is de beste kans om dit last minute te regelen aan de zuidkust?
Zeewald schreef:
wo 15 feb, 2023 22:03
@ duiker Ferenji: moet je nu (geen hoogseizoen?) op voorhand reserveren voor snorkeluitstap tussen manta rays en/of shark whales? Of waar is de beste kans om dit last minute te regelen aan de zuidkust?
Of het hoogseizoen is is vooral afhankelijk of ze in Zuid Afrika vakantie hebben. Dan kan het heel erg druk worden en is reserveren zeker nodig. Beste plek is denk ik Tofo beach. Maar snorkelen met manta rays of whalesharks, dat is een kwestie van veel geluk hoor. Ontmoetingen zijn zeker niet gegarandeerd. Meestal gaan ze voor dolfijnen, die zijn makkelijker te vinden en minder schuw, is ook supertof natuurlijk om in een school mee te zwemmen. En een boottocht door de flinke branding daar is sowieso een avontuur.
Bedankt Ferenji. Intussen in Inhambane geraakt, op 23 km van Tofo naar cyclooon Freddy heeft er de laatste 2 dagen een klitsbak van gemaakt zodat er enkele dagen geen snorkelen of duiken in zit maar belangrijker uiteraard hier is dat er geen schade is. De cycloon was milder dan voorspeld ook voor vilanculos waar ze overheen trok.