Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Madagaskar - Forum Wereldfietser

Madagaskar

Hallo

Ik zou graag per fiets van Maastricht naar Madagascar willen fietsen. Is er iemand die dit al eens eerder gedaan heeft en me tips kan geven voor onderweg??
Ik zie graag jullie reacties tegemoet!!

Groet sjeng
Mmmmhh, wij hebben gefietst in Malawi en Madagaskar, maar dat was redelijk lang geleden.

Ik kan me zo voorstellen dat je best een min of meer route kunt verzinnen en dan per land advies vragen, ik denk niet dat er veel mensen zijn geweest die exact jouw plan hebben al eerder gedaan.

Verder: zover ik weet is er geen veerverbinding van het vaste land van Afrika naar Madagaskar.
En zul je dus waarschijnlijk moeten kiezen om vanaf een van de 'buurlanden' te vliegen als je per sé Madagaskar zelf wilt bereiken.
Dat zal je uiteindelijke route ook beïnvloeden.

Veel succes en alvast veel plezier met uitzoeken en wellicht ook uitvoeren van je plannen.
Dank u
Ik ben alweer iets wijzer eruit geworden. Had verwacht dat er een veerverbinding daar was, maar goed... Ff kijken hoe we dat gaan doen dan👍😁
In ieder geval hartelijk dank👍
Niet alleen naar Madagaskar over zee wordt een uitdaging, maar heb je al bedacht hoe je van Europa in Afrika komt? Neem aan dat je via Egypte wil, alleen is er voorzover ik weet geen bootverbinding vanuit Turkije of Griekenland. Over land is ook lastig want dan moet je oa door Syrie.
Hey
Ik heb al uitgezocht hoe ik van Spanje naar Marokko toe kom... Er zijn daar hoe het schijnt 8 veerboten van verschillende rederijen. Dus dat moet te doen zijn tot marocco... Maarja en dan verder, is het vanaf marocco goed te doen tot Zuid-Afrika?? Tis nogal een trip
Kijk voor inspiratie en tips bijvoorbeeld op http://www.worldbiking.info/wordpress/2 ... ng-africa/. Daar vind je ook links naar andere websites. Op youtube zul je vast ook e.e.a. vinden als je de juiste zoektermen gebruikt.
Dankje Willem!!
Sjeng schreef:
ma 02 mei, 2022 21:36
Hey
Ik heb al uitgezocht hoe ik van Spanje naar Marokko toe kom... Er zijn daar hoe het schijnt 8 veerboten van verschillende rederijen. Dus dat moet te doen zijn tot marocco... Maarja en dan verder, is het vanaf marocco goed te doen tot Zuid-Afrika?? Tis nogal een trip
Ja dat is het zeker, wel erg tof natuurlijk. Ik heb geen idee of het goed te doen is. Hangt nogal van de precieze route af en wat je gewend bent denk ik. Zelf nog nooit zoiets gedaan al zit ik al jaren met een vergelijkbaar idee in mijn hoofd (Cairo tot Kaapstad via oost Afrika). Er zijn zeker mensen die via Marokko gegaan zijn, zie oa de link van willem.m, onmogelijk is het zeker niet.

Heb je al een idee hoelang je er voor wil uittrekken?