Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Egypte langs de Nijl - Forum Wereldfietser

Egypte langs de Nijl

Beste mensen,

Ik ben bezig met een plan om met een vriend langs de Nijl in Egypte te fietsen van Cairo naar het zuiden (of misschien wel in het zuiden beginnen en eindigen in het noorden?). We hebben november 2020 in ons hoofd. Een aantal vragen:
- wie heeft er (redelijk recente) ervaring met fietsen langs de Nijl in Egypte?
- Vliegen op Cairo, fietsen naar Aswan en dan terug per trein. Zijn er alternatieven?
- Het reisadvies (MinBuZa) is 'oranje / geel'. Nijloever lijkt okay. Ideeën, ervaringen?
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jan Jes
hallo Jan,
Ben jij nog in Egypte geweest?
Ben benieuwd wat daar mogelijk is.
Ik ben daar zo'n 18 jaar geleden met vrouw en 2 kinderen geweest. Stukjes langs de Nijl gefietst naar Al Fayud en vervolgens per trein naar Luxor en daar in de omgeving gefietst.. Regelmatig toeristenpolitie ter beveiliging in de buurt.
We hebben twee ideeen voor onze fietsreis naar Africa (via Egypte), maar ik kan nergens vinden wat wel of niet kan.
1. oversteken vanaf Turkije naar Alexandrië. Volgens mij varen er geen ferry's. Wellicht kan je meevaren met een zeilboot of zo. Maar hoe je dan formeel in Egypte aan land kan komen? En hoe het fietsen in de Nijldelta is, is ook de vraag.
2. vliegen naar Cairo en dan een stuk in de Nijldelta fietsen en vervolgens een stuk naar het zuiden langs de Nijl.

Als je er geweest bent, zou ik graag een keertje met je willen bellen.
gr
Jan Willem van Dalen
Nee Jan Willem, ik ben niet meer geweest. Het is er door Covid niet meer van gekomen. Inmiddels zijn er weer andere plannen voor in de plaats gekomen. Succes met je plannen en het vinden van informatie!