Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rainmaker Rollercoaster, tocht in Zuid Afrika - Forum Wereldfietser

Rainmaker Rollercoaster, tocht in Zuid Afrika

Beste medefietsers,
Ik kwam gisteravond een bericht tegen op internet; een fietstocht in Zuid Afrika. Van Kaapstad richting Port Elizabeth, via gravelpaden.
Deze tocht vindt plaats begin oktober, kost helaas wel een paar centen, maar ik weet vanuit ervaring dat de Gardenroute (weg van Kaapstad naar PE) een van de mooiste routes van Zuid Afrika is.
Ik ben van plan om deze tocht te gaan fietsen, samen met een Zuid Afrikaanse collega van mij.
Als er nog andere liefhebbers zijn, kunnen we misschien gezamenlijk gaan. Mijn plan is om door te fietsen naar PE en vandaar terug te gaan naar Kaapstad.
https://www.hotchillee.com/event/rainma ... ercoaster/

Mvg
Geerhard
F506E4E8-7D11-439E-B820-EB7B4A80DEC5.png
Ik ga deze tocht zeer binnenkort ook doen, maar neem er wel 5 weken de tijd voor. :D :D
De afstand Kaapstad naar Port Elisabeth is al gauw 1500 km :roll: :roll: ,Wij gaan wel grotendeels verhard.
Hoe ga jij dat doen over gravel in 6 dagen? :shock:

Dirk
Beste Dirk,
De afstand van Kaapstad naar PE is ca 800 km. ik zou het niet direct wagen om over dezelfde wegen te fietsen waar veelvuldig verkeer over heen rijd. Men wil graag van een 2baansweg een 3baansweg te maken, om elkaar te passeren, als fietser loop je een dergelijk moment een groot risico. Ook zie je in Zuid Afrika niet veel fietsers.
Heel veel plezier op jullie tocht. Hoe overnachten jullie, in B&B’s?
Mvg
Geerhard
Wij doen deze tocht via de AWOL, het is voor hun de eerste keer dat ze Africa aan doen.
De 800 km waar jij het over hebt is denk ik over de grote weg ,dat gaan wij niet doen.
We nemen hoofdzakelijke kleinere wegen en doen ook nog de kleine Karoo aan.
Deze route is ongeveer 1300km

We verblijven veelal in B&B ,s en resortjes

Groet Dirk
Dirk,
Ik heb eens op AWOL gekeken en volgens mij gaan jullie een hele mooie route fietsen, heel veel plezier.
Groet
Geerhard