Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is fietsen in Namibië doenbaar vanwege het regenseizoen ? - Forum Wereldfietser

Is fietsen in Namibië doenbaar vanwege het regenseizoen ?

Beste,
mijn man en ik willen van half dec tot half jan fietsen in Namibië maar twijfelen of dit een goed idee is vanwege het regenseizoen. We hebben namelijk geen zin om volledige dagen in de regen te fietsen. Indien het bv 30 minuten per dag regent, overleven we dat wel. Heeft er iemand ervaring met de regen in Namibië ?
Alle reacties uiteraard welkom !
Danny & Ilse
Ik heb er wel gefietst, maar in welke maanden willen jullie daar fietsen?

Ik denk dat de regen vooral in het noorden een probleem is.
Hoi Eric,
we willen van hald december tot half januari in Namibië fietsen. Heb jij ervaring met het regenseizoen in Afrika ?
Namibië in dat jaargetijde dat overleef je niet gezien de hoge temperaturen. Dus maak je vooral geen zorgen over de regen :D

Ben je in de buurt van mijn winkeltje, komt dan eens binnen. In de winkel hebben we een groot boek van de Universiteit van Trier met bijna ale klimaattabellen van over gehele wereld. Daarin kun je zien wat de gemiddelde regenval is per maand, zonneschijn, windrichting, minimale temperatuur, maximum temperatuur en nog veel meer.
Om je de trip naar eric's winkel te besparen - sorry Eric :D - kun je ook op deze website kijken: https://weatherspark.com/countries
Het is even lezen en doorklikken, maar als je Winhoek inklikt kom je op deze pagina:
https://weatherspark.com/y/81938/Averag ... Year-Round
Daarna is het wel wat lezen wat er allemaal staat.
Zo te zien is het in Windhoek erg warm, maar niet extreem, maar Windhoek ligt wel op 1671 m hoogte, staat er ook.
Je kunt bijvoorbeeld ook een andere plaats in de wereld intikken om daarmee te vergelijken; bijvoorbeeld omdat je daar wel eens geweest bent.
Een belangrijk plaatje is dat van de humidity comfort levels. Daar zit het daar wel goed mee. Kijk eens naar Bangkok....
Mooie website!

Vorig jaar waren er twee klanten die wilden in oktober/november gaan fietsen. Ze hebben het opgegeven wegens de hitte en hebben een Landrover met airco gehuurd :D

December en januari zal nog heter zijn. Ik heb er zelf in mei gefietst en toen was het aangenaam, want het was daar winter.
Ik heb er in juli en augustus gefietst. Dan is het fris met soms nachtvorst.

Maar ik zou er niet in de zomer willen fietsen. Enorme hitte en bijna geen beschutting. Regen zal meestal alleen maar fijn zijn voor de afkoeling, al kunnen sommige rivieren misschien niet meer doorkruist worden. Veel regen valt er sowieso niet.
Ook enorm opletten met kampeerplekken ivm flashfloods.
Vergeet niet dat op de zuidelijke halfrond er zomer is terwijl er winter bij ons is en omgekeerd.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 22 mei, 2019 19:57
Vergeet niet dat op de zuidelijke halfrond er zomer is terwijl er winter bij ons is en omgekeerd.
Weer wat geleerd! :idea: