Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marokko r307 van Demnat naar Ouarzazate ervaringen - Forum Wereldfietser

Marokko r307 van Demnat naar Ouarzazate ervaringen

Heeft er iemand hier ervaring met deze weg?

We willen van Marrakesh naar Ouarzazate maar de Tizi n Tichka via de N9 liever vermijden vanwege de drukte en de Tizi n Test pas hebben we vorig jaar al gepakt :)
Deze route heb ik gereden in februari 2005. Mooie rustige weg. De weg was toen netjes geasfalteerd. Hier en daar lagen wat keien op de weg. Ondanks dat het winter was, was de weg gewoon open. Er lag sneeuw en fijn gruis op de weg en ik heb in één afdaling mijn remblokjes helemaal op gereden.
De bewegwijzering was ook goed. In de dorpjes onderweg waren weinig voorzieningen, maar de mensen waren enorm gastvrij. Veel plezier!

Adriaan
Hallo, ik neem aan dat je weg R307 bedoeld, Wij hebben over de route van Demnate naar Skoura 2 dagen gedaan op 5 maart 2015. Demnate - Toufrine heeft 1925 hoogtemeters en de weg was slecht tot redelijk. Slapen in Gite d`etappe Toufrine (eenvoudig) en dan naar Skoura met 973 hoogte meters, het eerste stuk van de weg is slecht, de daling is in orde.

gr Henk
Bedankt voor de reacties. We gaan 'm doen!
Deze bergpas was erg mooi, maar ook erg zwaar! De Tizi 'n Test vorig jaar was 1 dag klimmen en de dag erna alleen maar dalen. De r307 bleef maar omhoog en omlaag gaan. Weinig tot geen faciliteiten. Kleine dorpjes met veel kinderen die ons lastig vielen (meer dan elders). We hebben er 4 dagen over gedaan. Kwam ook wel omdat wat zaken tegen zaten. M'n vriendin werd ziek en we hebben keiharde wind gehad.

Het is een prachtige bergpas verder maar ons advies is: wees goed voorbereid en getraind in de benen.
Je zegt er zijn geen faciliteiten, dat zijn we niet met je eens. Wij hebben de route twee keer gedaan. Een keer 10 jaar geleden en een keer twee jaar geleden. En constateerde 10 jaar geleden drie overnachtingsplekken en winkels na ait tamlil en twee jaar geleden maar liefst vijf eenvoudige overnachtingsmogelijkheden waar je ook kan eten. Bovendien vind je ook genoeg winkeltjes na het plaatsje Ait Tamlil in de richting van Ouarzate. Zie marokkoperrad.de en zelfs google maps voor meer info . Het stuk naar het tweede zeer eenvoudig hotelletje is echter pittig maar zeker in een lange dag te doen mits in goede conditie. Er ligt ook nog een hotel net buiten Demnate. Anders wordt het kamperen en dan zul je wel in Demnate inkopen moeten doen voor de eerste dag. Lastige kinderen zijn wij ook niet tegengekomen. Enkel wat opgeschoten pubers in het dorp Tamlil. De grote weg naar Ouazarzate als je uit de bergen komt, is tegenwoordig niet leuk fietsen, te smal en te veel verkeer. Maar dat is de laatste jaren wel op meer wegen zo in Marokko.
Andere ervaring dus.

En ik zei: weinig tot geen faciliteiten. Inderdaad, er zijn een aantal kleine winkeltjes en overnachtigsmogelijkheden na Ait Tamlil. Maar op het deel waar wij het langste op zaten niet.

Op andere wegen in de bergen hebben wij vrijwel geen last gehad van kinderen. Ze kunnen ook leuk en gewoon nieuwsgierig zijn.

En ik kan ook bevestigen dat de hoofdweg van het einde van de bergpas naar Ouarzazate (zo'n 20 km) vrij druk en smal is. Ik zou er niet graag op fietsen. Gecombineerd met een keiharde zijwaartse / tegenwind hebben bij besloten om dit stuk met een pick up truck te liften.