Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum Kenia met enkele vliegreis - Forum Wereldfietser

Visum Kenia met enkele vliegreis

Dag allen,

5 juli a.s. vetrek ik naar Nairobi om vanuit daar naar Kaapstad te fietsen in 6 maanden. We hebben een enkele reis geboekt dus nog geen terug ticket. Nou las ik dat je een uitreis bewijs moet hebben om een visum voor Kenia te krijgen. Moet dit in de vorm van een ticket zijn of is het ook voldoende om een hotelovernachting in Tanzania te boeken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Floor
Mijn ervaring is dat ze vrij soepel zijn. Ik heb voor het Oost Afrika visum naar Uganda wel een hotel voor de eerste nacht geboekt, dat is vooral handig om in te vullen bij de aanvraag. Het een Oost Afrika visum is iets duurder, maar dan kun je ook Uganda en Rwanda bezoeken, en eventueel Kenya opnieuw infietsen (multiple entry).

Het is wel handig om on-line een visum aan te vragen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Ook met de vliegmaatschappij is dat handig. (Egypt Air deed bij mij nogal moeilijk omdat mijn paspoort op het moment van vertrek nog maar zes maanden geldig was.)
Zoals Peter_K al zegt, kans is groot dat de luchtvaartmaatschappij ook nog iets van een visum wil zien voordat ze je meenemen. Of een bewijs van doorreis naar een ander land.
Ik zou het dus ook even bij de vervoerder navragen. Zou toch jammer zijn als ze je niet op de vlucht toelaten.

Groet, Tom.
Dank voor jullie antwoorden. Ik zal mijn vliegtuigmaatschappij contacten. Jullie hadden dus ook geen return ticket?
Volgens mij maak je je zorgen om iets wat helemaal geen probleem is. Als ik jou was zou ik mijn visum thuis al regelen, en daarbij gewoon de waarheid melden. Tegenwoordig is het aanvragen van een visum via het internet vrij eenvoudig.

Ikzelf ben op Uganda gevlogen, wel met een return ticket. Over land ben ik Kenya, Tanzania, en Rwanda in gefietst. Bij geen van de grensovergangen deden ze echt moeilijk, en niemand vroeg om een ticket.
Op de grens van Tanzania was mijn paspoort bij aankomst nog minder dan 5 maanden geldig, terwijl de eis minimaal 6 maanden bij vertrek is, maar ook dat leverde geen probleem op.

Als je een visum hebt doet de vliegmaatschappij zeker niet moeilijk: hun enige plicht is te zorgen dat jij daar met geldige papieren aankomt.

Ik zou wel zorgen dat je paspoort minimaal nog een jaar geldig is op het moment dat je in Kenya aankomt.
Op de online visum aanvraag staat het volgende bij single entry visa:

Basic Requirements
1. Valid travel document not less than six months.
2. At least One Blank page in the holders passport.
3. A Return ticket

Zie link:
http://evisa.go.ke/single-entry-visa.html

Dus vandaar mijn zorgen rondom return ticket. Maar goed, ik vertrek pas 5 juli dus zal in april pas de aanvraag kunnen doen, dus dan merk ik het waarschijnlijk vanzelf.. Ik verwacht ook dat het kan, gezien veel mensen gaan reizen met enkele reis, maar was benieuwd naar andere ervaringen.