Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen bij giraffen - Forum Wereldfietser

Fietsen bij giraffen

Hallo,

We zijn op zoek naar een nieuwe reisbestemming. Ik zou het wel ontzettend tof vinden om eens bij (of tussen) giraffen te fietsen.

Waar moeten we naar toe om ze bijna zeker tegen te komen en zonder het risico om dan door een rondsluipende leeuw of zo overvallen te worden?

Een paar jaar geleden fietsten we in Malawi en een klein stukje door Tanzania maar kwamen ze jammergenoeg niet tegen.

Vele groeten,
Sabien
In Hells Gate National Park in Kenia. Ik fietste er in 2003. Daar kan je ze zorgeloos tegenkomen en bekijken!
Fietsen van Zimbabwe naar Zuid-Afrika langs een nationaal park. Dus wel een hek tussen jou en de giraffes maar ..... wel giraffes.
Toevallig ben ik juist terug van een fietstochtje door Oost Afrika.
In Kenya kun je naast Hell's Gate NP ook in het zuiden in Masai Mara (ik heb gefietst in Lemak Conservancy en Trans Mara Conservation Area) tussen de giraffen fietsen (zonder hek ertussen).
Je hebt beesten die in allebei de gebieden zitten, naast de giraffen zijn dat zebra's, antilopen, gazellen, bavianen en zwijnen.
In Hell's Gate NP tref je daarnaast nog buffels, herten en wat loopvogels.
In Masai Mara kom je ook nog gnoes tegen, en in de buurt van de Mara nijlpaarden.

In parken waar vleeseters rondlopen kom je niet in met de fiets, dat zijn helaas de meeste nationale parken.
In het Marlot Park (bij Komatipoort, Zuid Afrika) lopen ze vrij rond. Gevaarlijk wild (leeuwen, luipaarden, olifanten, neushoorns en nijlpaarden) wordt er geweerd. Je kunt er zonder gevaar wandelen of fietsen.
Naast giraffes hebben we er zebra's, wrattenzwijnen, struisvogels, bavianen en een enkele kudu gezien.
In Safaripard de Beekse Bergen kun je ook giraffes, zebra's, wrattenzwijnen, struisvogels, bavianen en kudu's zien.
Bert van Sprang schreef:In Safaripard de Beekse Bergen kun je ook giraffes, zebra's, wrattenzwijnen, struisvogels, bavianen en kudu's zien.
Maar mag je daar ook bij fietsen? Want dat was de vraag.
Uit eigen ervaren:
-Hells gate in Kenya idd,
-C102 tussen Oloitokitok en emali (Kenya) heb ik veel gezien (zonder hek er tussen)
Afbeelding-Tussen Bulawayo en Maputo park (Zimbabwe)
Afbeelding-Ik heb ze ook zien naast me rennen in Koedoeskop game ranch tijden de Freedom Challenge in Zuid Afrika, maar vermoed dat je daar normaal gesproken niet zomaar mag fietsen

Het is idd indruk wekkend om zie te zien, zeker als ze gaan rennen..
Nou vooruit, dan heb ik nu ik thuis ben ook nog wat plaatjes.

Hell's Gate NP:
P1090878.jpg
P1090880.jpg
En Masai Mara:
P1100363.jpg
Helaas was mijn spiegelreflex defect geraakt, dus dit zijn plaatjes van de compact camera (Panasonic FT1).
Ik zag er ook een paar een maand of twee geleden langs de weg vlak over de grens in mozambique