Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Video | Tamazight, een fietsreis door Marokko - Forum Wereldfietser

Video | Tamazight, een fietsreis door Marokko

Tamazight


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/16595966[/wfvimeo]

Zo'n 11 jaar geleden zijn we verliefd geworden op het land en Imazighen, de mensen van Tamazight. We zijn verliefd op Marokko. Sindsdien zijn we behekst en moeten we terugkeren wanneer we maar kunnen. Tamazight is in feite de naam voor de Berber taal die gesproken wordt in de Midden-Atlas, maar het wordt ook veel gebruikt voor alle andere Berbertalen. De berbers noemen zich Imazighen en dat betekend 'vrije mensen' Deze film gaat over een van onze fietstochten als vrij mens in Marokko door de Anti-Atlas, de woestijn en de kust rond Sidi Ifni afgelopen winter.


De Wereldfietser op Vimeo
Maak jij ook wel eens een filmpje van je fietsvakantie? Deel je filmpje dan met andere Wereldfietsers via Vimeo. Meer weten? Tot ziens?!
Mooie beelden van een schitterende tocht.
Ik ben benieuwd hoe koud het in de bergen s nachts was!

Een opmerking: in het filmpje wordt de taal van deze streek aangekondigd. De titel van het filmpje draagt er zelfs de naam van. Maar dat hoor je niet in het filmpje. De gebruikte taal en de muziek zijn waarschijnlijk uit het Midden Oosten. Dat draagt niet bij aan een authentieke sfeer van deze mooie streek.

Succes

---
Leuke impressie, Blanche. Volgend voorjaar willen we we ook weer fietsen in Marokko, eind februari, begin maart. De hoge Atlas lijkt me qua weer wat twijfelachtig dan. Het zal dus wel anti-Atlas worden en een stuk langs de Atlantische Oceaan lijkt me ook de moeite waard. We denken er wel een tentloze tocht van de maken. Is dat te doen met redelijke dagafstanden?
Jan Eleveld schreef:Leuke impressie, Blanche. Volgend voorjaar willen we we ook weer fietsen in Marokko, eind februari, begin maart. De hoge Atlas lijkt me qua weer wat twijfelachtig dan. Het zal dus wel anti-Atlas worden en een stuk langs de Atlantische Oceaan lijkt me ook de moeite waard. We denken er wel een tentloze tocht van de maken. Is dat te doen met redelijke dagafstanden?
Bedankt. Wat je vraag betreft, tentloos kan kwestie van een route kiezen waar hotels liggen. Das makkelijk uit te zoeken met een reisgids voor Marokko.
Han schreef: Een opmerking: in het filmpje wordt de taal van deze streek aangekondigd. De titel van het filmpje draagt er zelfs de naam van. Maar dat hoor je niet in het filmpje. De gebruikte taal en de muziek zijn waarschijnlijk uit het Midden Oosten. Dat draagt niet bij aan een authentieke sfeer van deze mooie streek.

Succes

---
De Tamazight-taal is wel degelijk uit Marokko. De muziek is door diverse artiesten uit verschillende landen gemaakt. Ik nodig je hierbij uit om een video te maken met een naar jouw mening authentiekere sfeer van deze streek. :wink:
Voor de volledigheid hierbij ook onze andere oudere Marokko video's....



[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/3399575[/wfvimeo]




[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/3392442[/wfvimeo]
Dat wordt idd gesproken in dat land maar niet in je filmpje.
Ik kan het weten want ik spreek de taal.

Ik was nieuwsgierig toen ik de titel las en wilde
kijken wat voor muziek / liedje je hebt gebruikt.

Authentieke muziek uit dezelfde streek draagt bij
aan de eenheid van het onderwerp. Vandaar mijn reactie.

Ik maak ook af en toe filmpjes en of foto's over mijn reizen.
Ook deze streek staat toevallig op mijn lijstje.

Succes met alles!
Het is maar een naam voor een filmpje Han :wink:
Bijzonder dat je Tamazight spreekt! Die uit de Midden Atlas of...?
Ik vind het Berber uit de Anti Atlas (Het Tachelhit) erg mooi klinken.
Ik versta de zuidelijke variant.
Klinkt idd mooi maar voor hoelang nog.
Het staat op de VN lijst van bedreigde talen.
Over 50 jaar zal er waarschijnlijk niets meer van over blijven.

Zie de laatste stand van zaken:
http://www.slideshare.net/SoussOnline/r ... zetta-2009

---
Mooie beelden en strak gemonteerd.
Je kunt altijd nog cursus video monteren gaan geven onder de wf leden. :D
Blanche,

Je bent echt vooruit gegaan! Hele leuke film en goed gedaan!

Ellen
Wat een mooie film!
Blanche. Goed gedaan, het was een genot om het te bekijken. Prachtige landschappen.
Geweldige film. Daar kunnen jullie trots op zijn.
Wij hebben geboekt voor de 6e keer naar volgens John het mooiste fietsland op de wereld!!!!!! Groetjes Gudy
gudy schreef:Geweldige film. Daar kunnen jullie trots op zijn.
Wij hebben geboekt voor de 6e keer naar volgens John het mooiste fietsland op de wereld!!!!!! Groetjes Gudy
Thanxs! Wat goed dat jullie geboekt hebben!
En leuk dat we elkaar zien in Sidi Ifni!
Marokko is niet het mooiste fietsland maar een heel mooi fietsland.
Tot vanavond!