Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Routes in Marokko - Forum Wereldfietser

Routes in Marokko

Mijn vriend en ik zijn nu in Spanje en fietsen de route van Benjaminse naar Andalusië. Daarna zouden we graag iets langer dan een maand in Marokko willen fietsen. Heeft iemand daar de afgelopen vijf jaar gefietst en route tips? Alvast heel veel dank!
ik heb langgeleden dit ongeveer gefietst.
https://www.djoser.nl/fietsvakanties/ma ... fietsreis/
Topland! Ik heb met veel plezier dit rondje gefietst. Heb bewust wel de bergen opgezocht dus het is een aantal dagen flink klimmen. Mocht je mn blog willen lezen of bijv. Strava files willen zien dan moeten jullie maar laten weten.

https://www.google.nl/maps/dir/Demnate+ ... 925162!3e0
Zelf erg genoten van Guerciff-Merzouga-Agadir. Ook ongeveer deze tijd van het jaar. Heeeerlijk !!
Groeten van Pier.
Dank dank voor de reacties en mooie route opties!! Wij zijn veelal offline vandaar dat ik het nu pas lees. Staan nu een paar dagen stil of alles even uit te zoeken. We willen sowieso ten zuiden van Marrakech gaan fietsen.
Iemand ervaring van reizen met openbaar vervoer én fiets in Marokko? Supratour bus of is trein toch wél mogelijk? Van te voren tickets kopen of ter plaatsen beter (inTanger ville of Tanger port)?
Wat zijn jullie Ferry ervaringen?
Wij wilden Tanger -Fez met de trein doen maar echt onmogelijk . De touringcar met 5.000.000 km en geen schokbrekers was daarna een belevenis op zich . Na Fez hoorden we dat je beter de blauwe bussen kunt nemen , een staatsbedrijf met goed materiaal . Nergens ter wereld ging het mooier dan hier ; fiets gewoon onderin de bus rijden ! Na Geurcif alles gefietst en gekampeerd ,meestal wild maar ook op campings.
Succes , Pier.
Dank Pier!
Blauwe bussen vinden we lastig te plaatsen. Weet je toevallig hoe zij heten?
Groet! Anne
Ik heb in de maand mei 4 weken in Marokko gefietst
Vanuit Marrakesch de Hoge Atlas in en de Tichka pas van 2260 mtr is erg goed te doen.
Daarna naar Ouarzarzate en naar het oosten, de vallei du Dades.
Daarna de woestijn in naar Zagora en de Draa vallei en 400km naar Agadir.
Erg mooi, maar heet en slecht water te krijgen. In de Hoge Atlas een paar fietsers gezien, de eerste week.
Daarna niet meer.
Heel erg aardige mensen, behulpzaam en beleefd
Hoi Victor en Anne,

Wij zijn een fietsreis aan het plannen voor in april, hebben jullie uiteindelijk een tocht in Marokko gemaakt?
En nog tips over waar wel en niet heen te gaan?

Groet Bram&Floor