Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rwanda - Forum Wereldfietser

Rwanda

Wie heeft er leuke tips voor Rwanda.
We gaan over 2 maanden voor dik 4 weken naar Rwanda.
We willen een mooie route over zo veel mogelijk verharde wegen fietsen omdat we op onze tandem gaan, heeft er iemand tips wat we zeker moeten zien en doen?

Alvast bedankt
Gerry.
in een nummer van het tijdschrift van deze vereniging staat een mooi artikel.... recent gelezen... maar het oud papier is net weg, sorry, weet dus geen nummer...
ik herninner me van het artikel: bijna niks vlak op hun route , veel onverharde wegen , diverse plekken waar de genocide herdacht worden met ook massagraven , 'ik ben Rwandees' als landelijke insteek sindsdien om (verschillen tussen) groeperingen minder te onderscheiden zeg maar , al met al aanrader want erg positief artikel
Dank je wel, ga ff door de oude nummers snuffelen.
Ik heb ze nog allemaal 😆
Rwanda, zo veel mogelijk verharde wegen.....? Google eens op Rwanda wegen afbeeldingen o.i.d, als je je het zelf niet kunt voorstellen...
Neem twee mountainbikes, in plaats van een tandem. Je weet wanneer het regenseizoen is?
We schrijven toch 2021......?
Dag Gerrie,

Je kunt in Rwanda prima over asfalt fietsen. Er zijn verrassend veel goede wegen met - op engie afstand van vooral Kigali - relatief weinig verkeer.
Weet niet hoeveel hellingen een tandem aankan , want die zijn er genoeg in het land van de 1000 heuvels.

Recent plaatste ik onderstaand bericht in het forum:
viewtopic.php?f=5&t=36656#p406162

We gaan in januari voor de tweede keer een sponsorfietstocht maken in Rwanda voor Stichting Melania.
Van de eerste tocht (januari 2020) staan op de Melania website ook blogs en foto's.

Veel voorpret gewenst.

Groet,
MarleenC
De route is in grote lijnen uitgestippeld, maar nu worstel ik met het visum.
Als ik het goed heb mag je met een visum on arrival binnen.
En een negatieve pcr test, voor en na de vlucht.
Heeft iemand nog verdere tips??

Alvast bedankt,
Groetjes Gerry.