Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietshelmen in Azie - Forum Wereldfietser

fietshelmen in Azie

Name: Jenne Oosting

Email: jenneoo@hotmail.com

Wie kan mij zeggen of in een van de volgende landen een fietshelm verplicht is? Indonesie, Singapore, Maleisie en Thailand.

Name: helmet

Email:

vanaf 1 april in alle landen helm verplicht !!!!
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Marco Meijerink

Email: limaonbike@hotmail.com

Als je er als een marsmannetje uit wil zien, dan wel.......anders niet.............Niet dus.
Groetjes en succes,
Marco
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Anonymous

Waar is eigenlijk meer informatie te vinden over fiets(helm)-verplichtingen in Azië?
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@ pz.nl

Dankzij de 1 aprilgrap van Helmet fietst heel Azie nu met helm rond.elfs Frank van Rijn scheen er ingetrapt te zijn en was in een helmenwinkel gesignaleerd.
Hier in Spanje is een helm wettelijk wel verplicht buiten de bebouwde kom. De wet is al drie oud, maar niemand weet hoe die moet worden toegepast dus fiets ik hier in het heerlijke Spanje lekker zonder helem en zwaai naar iedere politieagent die ik tegenkom. Helaas is dat in Australie en sommige staten in de V.S. anders. Groetjes vanuit Spanje, Bert
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Anonymous

Hallo Bert,

ik weet niet of het helaas is. Ik was maar wat blij dat ik een helm op had, toen ik in Italiê tijdens een afdaling (door grint) viel.
Mijn helm was gebroken door de klap, naar ik had behalve schaafwonden niks en kon mijn vakantie gewoon voortzetten. Ik geef toe op een vlakke weg en voor woon- werkverkeer rij ik zonder helm.

Groetjes, Frank
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Fortuna

Email: ijdelepim@kaal.nl

Ha die Frank,

Maar dat is dan je eigen keuze. Zelf bepalen voor welk type weg je een helm noodzakelijk acht. Tijdens een glibberige afdaling, of op een drukke en onoverzichtelijke weg kun je er voor kiezen. Een fietshelm is vooral ontwikkelt voor de wielersport en biedt het hoofd bescherming tegen valpartijen. Tegen snelverkeer biedt een helm weinig bescherming: hooguit als je om een snelheidsmaniak te ontwijken de berm induikt en ten val komt. Een overheid die een fietshelm voorschrijft zoals in Spanje in het kader van de de "Wet ter de bescherming van de fietser" is voor mijn totaal verkeerd bezig. Dit zou een "Wet ter beteugeling van het snelverkeer" moeten zijn en verder wat stukjes fietspad lang drukke uitvalswegen van steden, daar waar voor de fietser geen alternatieven zijn.

Groetjes,

Bert
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Anonymous

Buiten Europa ben je toch al een "marsmannetje" als je op de fiets reist, dus wat mij betreft kan die helm er ook nog wel bij. Het is gewoon een stukje extra veiligheid.

Groetjes, Frank
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Hou het eenvoudig, als er niks in zit moet je ook niks opzetten.

Voor de Ollanders dus een gemakkelijke keuze.

:? shit, moet ik toch een helm op........

Marco Meijerink schreef::? shit, moet ik toch een helm op........
Kan ik van hieruit niet zo direkt bepalen :wink:


Ikke zet er wel altijd ene op, heb al een paar resultaten gezien die hadden vermeden kunnen worden.

Opgelet, DIENSTMEDEDELING.

Er is een fietser op de weg van Chiang Mai naar Chiang Rai opgemerkt met een hoofd in de vorm van een cocosnoot.

Bij nader onderzoek bleek het om een wereldfietser te gaan die met een nieuw soort helm reed.

Noot van de gebruiker: zorg dat de drei puntjes vanboven zitten zodat de wind erdoor kan.
Met of zonder helm in Thailand en Laos, je blijft altijd een farang op wieltjes. Ook zonder kokosnoot op je knar ben je vaak een bezienswaardigheid.
Wees er op ingesteld dat men je toch wel een beetjes anders vindt. Geniet vanaf je fiets van de andere, soms voor ons maffe, leefgewoonten van de Thais. de Lao, en de Khmers, maar laat deze mensen andersom ook van jou genieten.
Bezoek voor een goed voorbereiding mijn dialezing:
DIALEZING FIETSEN IN LAOS EN CAMBODJA!!!!!!
dinsdag 1 oktober, Amsterdam, Volksuniversiteit, Rapenburgerstraat 73. Aanvang: 20.00 uur. Toegang: 6,50. Vooraf reserveren.
Info: (020) 6261626 of kijk op www.fietswegen.nl

Ha die Kees,

Lijkt mij een leuk idee. Zullen we het op de bijeenkomst van de Wereldfietser op 2 november in de Kargadoor te Utrecht bespreken?Wellicht kun je aldaar het programma vast opsieren door een dansje met een van de door jou verzamelde voorwerpen. Dennis de Vries is verantwoordelijk voor de organisatie van deze dag.

Tot 2 november,

Bert

Uit jullie reacties blijkt toch maar hoe zeer het gebruik van een helm nodig is. Nu plan ik een tochtje naar Egypte. Ik vraag me af welk type helm ik dan kan gebruiken, het klimaat in Egypte is toch een stuk broeieriger als hier in Nederland. Ik zou het vervelend vinden als mijn permanent dan alle kanten op zit. Kan ik eindelijk met mijn fiets op de foto bij de piramides, wortd ik jarenlang herinnerd aan mijn coupe en niet aan mijn prestatie. Grapje, ik vraga me gewoon af welke helmen het beste zweet absorberen en of je daar op de een of andere manier in Nederland nog iets uit kan testen.

Groet,
Roelien