Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor fietstrekking in Vietnam - Forum Wereldfietser

Tips voor fietstrekking in Vietnam

Januari 2023 zou ik graag een maand fietsen in Vietnam. Ik denk te vliegen op Ho Chi Minh City en terug vanaf Hanoi.
In het noorden wil ik ook nog graag een weekje wandelen. (misschien wat te kort 1 maand?)
Alle tips zijn welkom. Ik ben geen ervaren wereldfietser.
Lijkt me ook wel leuk een stukje samen te fietsen, maar niet simpel, je moet al een goeie klik hebben met iemand vind ik.
Geneviève
Aardig pittig eerste avontuur , wij deden Hanoi -HoChi in 5 weken en we zijn van het type flink doorfietsen.
De ene hoofdweg is smal en erg druk en vies maar je kan in elke stad een slaapbus pakken om een stuk in te korten..
Dus ; fluo-vest /spiegel/ helm .
Slaapplaatsen zijn er redelijk maar alleen in grote dorpen en steden. Wij hebben een avontuurlijker route genomen en moesten dus wel kamperen, een hele opgave bij die temperatuur en de mieren.
Eten is erg veel te koop langs bijna alle wegen.
Al met al , veel plezier.
Groetjes Pier.
Wielen met 559 mm banden, andere maten hebben ze niet.
Kijk eens bij www.awol.nl

Mooie routes die je zelfstandig en op eigen tempo fietst.
Pier geeft heel waardevolle info.
Wanneer je 1 maand hebt, zou ik in of het noorden, heuvelig, of in het zuiden, vlakker, een tocht maken.
Loes
Dank julie wel voor de info!
Ik zal inderdaad moeten kiezen noord of zuid, alles fietsen wat veel.
Wandelen bij Hanoi: ga naar Sapa, met de (nacht)trein vanuit Hanoi, in de bergen tegen China aan. Het is daar authentiek en een prachtig landschap. Neem een gids en trek van primitief dorpje naar het volgende dorpje.
afgelopen april drie weken gefietst in Noord Vietnam waaronder Ha Gaing loop..
Ik denk dat wanneer je opteert voor een combinatie fietsen - wandelen je inderdaad het beste kan concentreren of Noord of Zuid Vietnam maar niet beide.. elke keuze heeft voor en nadelen maar het wordt wat je er zelf van maakt..

in ieder geval veel plezier