Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visa stanlanden - Forum Wereldfietser

Visa stanlanden

In april vertrek ik richting India. Mijn route is Turkije-Iran-Pakistan, waar ik al het nodige over weet. Echter op dit moment is het niet mogelijk voor fietsers en motorrijders een visum aan te vragen voor Iran. Dit na informatie te hebben ingewonnen bij consulaat in Turkije. Het heeft te maken met Corona en kan natuurlijk anders zijn tegen de tijd dat ik Trabzon of Ezurum heb bereikt. Toch wil ik een alternatieve route achter de hand houden en mijn vraag is waar onderweg kun je visa regelen voor Kazachstan, Oezbekistan, Tadzjikistan en Kirgizië en waar moet ik opletten. En andere belangrijke tips hoor ik ook graag.
In 2019 was een visum voor Kazachstan en Oesbekistan niet meer nodig voor Tadjikistan kun je een E-visa aanvragen, denk wel aan een GBAO permit als je over de Pamir Hwy gaat. De meest recente info vind je op de websites van de ambassades en op de website van Caravanistan. Info over mijn reis door genoemde landen is te vinden op mijn blog: http://bicycletracks.blogspot.com/?m=0
Grtz
Gerrit
Dankjewel Gerrit en ik ga je blog bekijken
Beste Lovri,

Goedemiddag. Alles goed? Hopelijk treft dit bericht je in goede gezondheid.

Ik ben van plan dit voorjaar te vertrekken voor een fietstocht richting Bhutan (eveneens via Turkije, Iran en Pakistan - al wil ik graag een uitstapje maken naar Georgië, Azerbeidzjan en Armenië). Hoe denk jij door het westelijk deel van Pakistan te gaan (het deel net voorbij de Iraanse grens)? Heb jij daar al plannen voor of ideeën over? Het is het enige stuk waar ik me persoonlijk een beetje zorgen om maak qua veiligheid namelijk.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite gestoken in mijn vragen.

Een fijne dag gewenst!
Beste Lovri

Wij zijn zelf ook het een en ander uit aan het zoeken om dit jaar misschien een tour te doen in de Stans. Via deze link is er wel het een en ander te vinden. (het zou me verbazen dat je deze nog niet bent tegengekomen). Wat ik zoal terug vind is dat de grens Tajikistan - Kirgizië niet (altijd) open is wegens spanningen. En het is niet echt duidelijk of de grens Usbekistan - Tajikistan open is. Maar dit heeft dan weer met Covid te maken.

Mvg
Guy
Dag allemaal,

Ik weet niet of het nog relevant is, maar dit is wat ik weet/ hoor.

Als Belg heb je geen visum meer nodig voor de stanlanden (ik moet nog eens bekijken wat de maximum tijd is dat je daar kan blijven- maar zeker genoeg om er door te fietsen) Enkel een transitvisum voor Turkmenistan, maar dat kan je ter plaatse regelen.

Ik kwam recent iemand tegen die vorig jaar gereisd is naar de Stan landen en beweerde dat ondertussen alle landen geopend zijn. En dat Oezbekistan veel minder streng is geworden. Maar dat Turkmenistan nog steeds dicht is. Hij beweerde dat het nog lang onmogelijk blijft om het land binnen te geraken. Ik denk er alvast eens over na, maar mijn plan A blijft dat Turkmenistan ineens open gaat als ik toekom en ik gewoon "mijn route" kan volgen ;)

Evelien 🚴🏽‍♀️