Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar India! - Forum Wereldfietser

Naar India!

Beste wereldfietsers, afgelopen zomer ben ik twee maanden door Europa gefietst. Dit was mijn eerste fietsreis en dit is mij ontzettend goed bevallen! Ik was van plan om door de balkan te fietsen en het zuiden van Turkije. Vanwege de hitte moest ik "helaas" uitwijken naar het VK. Daar heb ik door Schotland, Engeland en uiteindelijk een nog een deel van Ierland gefietst. Omdat ik het helemaal geweldig vond en graag nog meer van de wereld wil zien wil ik volgend jaar echt lang en ver op reis. Ik wil mijn wereldfietstocht beginnen in India. Met het plannen van mijn route in Europa kwam ik aardig uit de voeten, maar voor India loop ik helemaal vast. Het is zo'n groot land, met zoveel mooie plekken. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Hebben jullie tips voor mij hoe:

- Ik mijn route door India het beste kan bepalen. Waar moet ik op letten? Wat is belangrijk om naar te kijken?
- Hebben jullie een website, boek, o.i.d. waar ik bestaande fietsroutes door India kan vinden?
- Waar zouden jullie mij aanraden om India naar toe te gaan?

Ik zie het voor mij dat ik ergens in India begin, en een route fiets richting, Bangladesh of Myanmar. Als ik verhalen lees van mensen die in Azië gefietst hebben dan heb ik veel bewondering. Eén voor het feit dat ze het avontuur zijn aangegaan, maar ook dat ze tot een werkbare route zijn gekomen. Ik hoor het graag van jullie. Alvast heel erg bedankt!
Heb je al gezocht hier op de site? Iets met vakantievoorbereidingen Azië?
Carlaeneric.nl geeft vast route-idee.
Er is/was een landenwikipagina bordevol info.
Het is over het algemeen warm in India. Kan ook bloedheet zijn. Zelfs in het hooggebergte overdag.
Fijne voorbereiding.
Ik heb driemaal in Zuid-India gefietst, het is een geweldig fietsland! De eerste keer dwars door Tamil Nadu en Kerala van Chennai naar Trivandrum, de tweede keer van Mumbai naar Goa en de derde keer van Bangalore naar Goa. Het zijn alle drie mooie routes, de eerste biedt wel het meeste aan de rijke Indiase cultuur. Als je de doorgaande wegen vol kamikazeverkeer weet te vermijden, is het prima fietsen daar. Zoek vooral de kleine weggetjes, dat is met een OpenCycleMap-app op je telefoon een stuk gemakkelijker dan vroeger met kaarten. Met het noorden van India heb ik geen fietservaring, wel weet ik dat de mentaliteit in het zuiden (vooral Tamil Nadu) wat relaxter is dan in het noorden (Delhi, Jaipur, Agra) en de chaos er een stuk minder is, daarom zou ik dat eerder aanraden om te fietsen dan Noord-India. Zie de links hierboven naar onze reisverslagen voor de exacte routes die we hebben gevolgd; wellicht moeten ze hier en daar wat aangepast worden, ook in India verandert de infrastructuur momenteel snel.
In het zuiden is het overigens in alle jaargetijden flink warm en redelijk vochtig, de beste periode is november t/m januari, na de moessonregens.
Op crazyguyonabike staan diverse reisverslagen:
https://www.crazyguyonabike.com/search/ ... ales=India.

Mocht je in India in de buurt van de Himalaya willen rijden, dan is Ladakh helaas geen optie meer. (De enige regio in India waarover ik zelf ervaringen kan delen.) Misschien is het mooie gebied dat Bernice beschrijft ten zuiden van Ladakh wél voor toeristen geopend:
https://www.crazyguyonabike.com/doc/pag ... 23276&v=4P.

Veel plezier met de voorbereidingen!
Loes van den Bergen schreef:
vr 10 dec, 2021 08:47
Heb je al gezocht hier op de site? Iets met vakantievoorbereidingen Azië?
Carlaeneric.nl geeft vast route-idee.
Er is/was een landenwikipagina bordevol info.
Het is over het algemeen warm in India. Kan ook bloedheet zijn. Zelfs in het hooggebergte overdag.
Fijne voorbereiding.
Bedankt voor de tips!!
peter de rijk schreef:
vr 10 dec, 2021 10:29
Ik heb driemaal in Zuid-India gefietst, het is een geweldig fietsland! De eerste keer dwars door Tamil Nadu en Kerala van Chennai naar Trivandrum, de tweede keer van Mumbai naar Goa en de derde keer van Bangalore naar Goa. Het zijn alle drie mooie routes, de eerste biedt wel het meeste aan de rijke Indiase cultuur. Als je de doorgaande wegen vol kamikazeverkeer weet te vermijden, is het prima fietsen daar. Zoek vooral de kleine weggetjes, dat is met een OpenCycleMap-app op je telefoon een stuk gemakkelijker dan vroeger met kaarten. Met het noorden van India heb ik geen fietservaring, wel weet ik dat de mentaliteit in het zuiden (vooral Tamil Nadu) wat relaxter is dan in het noorden (Delhi, Jaipur, Agra) en de chaos er een stuk minder is, daarom zou ik dat eerder aanraden om te fietsen dan Noord-India. Zie de links hierboven naar onze reisverslagen voor de exacte routes die we hebben gevolgd; wellicht moeten ze hier en daar wat aangepast worden, ook in India verandert de infrastructuur momenteel snel.
In het zuiden is het overigens in alle jaargetijden flink warm en redelijk vochtig, de beste periode is november t/m januari, na de moessonregens.
Heel erg bedankt voor de tips en de moeite!
willem.m schreef:
vr 10 dec, 2021 11:02
Op crazyguyonabike staan diverse reisverslagen:
https://www.crazyguyonabike.com/search/ ... ales=India.

Mocht je in India in de buurt van de Himalaya willen rijden, dan is Ladakh helaas geen optie meer. (De enige regio in India waarover ik zelf ervaringen kan delen.) Misschien is het mooie gebied dat Bernice beschrijft ten zuiden van Ladakh wél voor toeristen geopend:
https://www.crazyguyonabike.com/doc/pag ... 23276&v=4P.

Veel plezier met de voorbereidingen!
Heel erg bedankt!
Zou het zuiden van India te doen zijn in juli en augustus? Of zal de moesson en het vochtige klimaat het bijna onmogelijk maken?

Groeten
Sabien
Sabien schreef:
zo 16 jan, 2022 18:06
Zou het zuiden van India te doen zijn in juli en augustus? Of zal de moesson en het vochtige klimaat het bijna onmogelijk maken?

Groeten
Sabien
Je hebt helemaal gelijk. Dat is niet de beste periode. Ik heb nu mijn zinnen gezet op de andes. Ik wil daar tussen mei en december gaan fietsen van colombia naar patagonie. Bedankt voor je reactie!
Ik ben in 3 etappes door het noorden van India van west naar oost gefietst en daarbij 2x in Nepal en 2x in Bangladesh geweest. Het was in 2015, -16 en -17. Myanmar zal voorlopig geen optie zijn. Misschien heb je iets aan mijn blog. http://bicycletracks.blogspot.com/
Grtz Gerrit