Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord Turkije- Georgie - Forum Wereldfietser

Noord Turkije- Georgie

dag wereldfietsers,

Na wat uitstel in de afgelopen twee jaar om drie maanden te gaan fietsen, ben ik langzaam plannen aan het maken voor komende zomer 2022. Ik wil met m'n vriend (onervaren fietser, maar we hebben nog wat oefentijd ;-)) komende zomer juni, juli augustus gaan fietsen. We twijfelen nog een beetje waar we dan het beste kunnen fietsen. We neigen naar Oost-Europa/ Georgie (maar wellicht wat te ver?)
- Is het te doen (warmte en afstand) om in deze periode in noord Turkije te fietsen richting Georgie?
- We willen het liefst alles over land doen en niet vliegen. Is dat te doen?

Alvast bedankt!
Je kan ook via Roemenië en Moldavië naar Odessa fietsen en daar de ferry nemen naar Batumi. Veel mogelijke vertrekpunten (Wenen, Boedapest, Boekarest...), makkelijk te bereiken met trein en bus.
Als je nagaat dat de ervaren Wereldfietser 6 weken rekent voor NL-Istanbul dan is heen en terug naar Georgie dus niet te doen. Met auto of trein/bus tot Wenen zijn de mogelijkheden heel anders.
Maar ik zou aanraden om eerst eens naar Kiev te fietsen gezien terrein en klimaat .Veel voorgangers maakten de fout naar een te warm land te gaan. Zoek bijvoorbeeld een route waar je iedere dag kunt kiezen uit vlak of klimmen en uit zon en schaduw. Als je opbouwt van Sauerland-Harz- Tatra naar Karpaten met een onervaren reisgezel dan zijn de verhalen al spannend genoeg en voorkom je het risico op "" Dit nooit weer"" .
NL-Litouwen-Helsinki -Stockholm-Kopenhagen-NL is ook een geschikt alternatief ;rust/goedkoop en 3 dagen rustdag op de boot, kun je 't jaar later echt gaan klimmen.
We horen graag wat 't geworden is;
Groeten van Pier.
Dank voor de reacties! Ik ga t in overweging nemen. M'n eerste plan was inderdaad over Roemenie naar Odessa te fietsen. Karpaten lijken mij erg mooi.
Tweede plan was inderdaad trein naar Istanbul en dan naar Georgie. Heb wel gehoord dat dat ook nog een hele reis is, maar op zich hebben we wel de tijd. Eventueel terug met het vliegtuig is ook nog wel een optie. Ik zal t laten weten wat t wordt!