Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wegenkaarten van China - Forum Wereldfietser

wegenkaarten van China

Wat zijn de best bruikbare wegenkaarten van China?
Ik heb de Gizi Map serie, mooie kaarten, maar een nogal kleine schaal. Prima waarschijnlijk voor het westelijke deel.
Wie heeft er ervaring mee qua betrouwbaarheid / gedetailleerdheid en wie heeft goede ervaringen met andere kaarten?
Wij hebben bij 2 trips de OpenStreetMaps op de Garmin gezet, geen issues tegengekomen mbt detail of betrouwbaarheid.
In 2017 6000 km. gefietst in het maximale visum van 3 maanden, route Kazachstan-Gobi-Xian-Beijing-Korea.
Kaart ITM ; international travel maps heel china op 3.800.000 dus 8mm reizen per dag !! Prima kaart maar het land verandert bizar snel.
Twee keer Osmand aangezet op een klein weggetje en opvallend goede ontvangst.
Dus ; is te doen met 1 kaart maar ik zeg er wel bij dat ik van navigeren houd.
Groeten van Pier.
piviets schreef:
di 17 nov, 2020 20:50
Twee keer Osmand aangezet op een klein weggetje en opvallend goede ontvangst.
Die snap ik niet. Wat heeft 'ontvangst' met navigatie te maken?
Geschikte wegenkaarten (schaal) heb ik ook in China niet kunnen vinden. Van de apps vond ik maps.me de beste, met veel plaatsnamen in ons schrift, dat is wel zo makkelijk.
fietsreiziger schreef:
ma 16 nov, 2020 21:53
Wat zijn de best bruikbare wegenkaarten van China?
Ik heb de Gizi Map serie, mooie kaarten, maar een nogal kleine schaal. Prima waarschijnlijk voor het westelijke deel.
Wie heeft er ervaring mee qua betrouwbaarheid / gedetailleerdheid en wie heeft goede ervaringen met andere kaarten?
Wij hebben in China bij de eerste de beste boekhandel een wegenatlas gekocht. Ik geloof dat ze per provincie verkocht werden. Keuze zat en qua wegen voldeden de kaarten prima. Wat je niet nodig hebt, scheur je eruit. Probeer er een te kopen die ook wat Engelse transcripties geeft, dat scheelt puzzelen. Ik vermoed dat je zo'n atlas ook wel via het internet kunt kopen.
van onze vier autoreizen door China heb ik nog 4 Nelles Maps kaarten 1: 1,500,000.t.w. China 3 Central China, China 4 Southern China, China Central 3, en Northern China.
Mocht u geïnteresseerd zijn: gratis beschikbaar, evenals een overzichtskaart Bartholomew China & Mongolia 1: 6.000.000.
Overweeg, als je een (oude) kaart in handen krijgt, rekening te houden met politieke toestanden. Hoe bijvoorbeeld Hongkong, Taiwan en Tibet op de kaart staan, kan daar misschien gezeik opleveren. Of je daar inderdaad rekening mee wil houden, kan ik niet voor een ander beoordelen.

Hans
Wij hebben hetzelfde gedaan als Peter. Groot voordeel is dat je dan ook de plaatsnamen met Chinese tekens hebt. Makkelijk om de weg te kunnen vragen.
Marco Meijerink schreef:
vr 01 jan, 2021 15:56
Wij hebben hetzelfde gedaan als Peter. Groot voordeel is dat je dan ook de plaatsnamen met Chinese tekens hebt. Makkelijk om de weg te kunnen vragen.
Heeft een van jullie zo'n atlas toevallig nog? Gewoon om even een indruk te krijgen.