Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kirgizië - Forum Wereldfietser

Kirgizië

Beste forumleden,

Ik heb nooit wat geplaatst op dit forum, maar aangezien ik er wel veel informatie vandaan haal, wordt het wellicht eens tijd om ook eens iets te plaatsen. In deze wat sombere tijden, hierbij mijn verslag van onze eerste grote fietsreis door Kirgizië. Gewoon ter inspiratie en informatie (of niet natuurlijk). Ik ben geen fotograaf of schrijver, gewoon iemand die een verslagje maakt van een fietstocht door een schitterend land. Hopend op betere tijden.

Olav




https://www.polarsteps.com/OlavHouben/1873848-kirgizie
Heel mooi. Alleen het begin even gelezen. Bedankt voor het plaatsen.
Een geweldig avontuur en ik heb genoten van het verhaal. Bedankt voor het delen.
Mooi verslag en prachtige foto's, fijn om te lezen!
Peter.
Prachtige reis
Heb genoten van jullie verslag en foto,s

Dik
Leuk verslag van een heel mooie omgeving. Ik heb ervan genoten.
Mooi avontuur en verhaal, had het o.a. voor deze zomer in gedachte, maar ja...
Eventueel volgend jaar :wink:
Heb je een gpx van jullie tocht? Op Polarsteps kan ik die niet echt vinden.

Maarten
Leuk! Bedankt voor het plaatsen :-)
Smitty schreef:
wo 01 apr, 2020 13:48
Mooi avontuur en verhaal, had het o.a. voor deze zomer in gedachte, maar ja...
Eventueel volgend jaar :wink:
Heb je een gpx van jullie tocht? Op Polarsteps kan ik die niet echt vinden.

Maarten
Die heb ik nog wel ergens liggen. Ik heb als eerste inspiratie de route gebruikt die SNP voor haar reis gebruikt.

Olav
Leuk verslag.
Fijn dat je het hebt willen delen.

Had je achteraf nog dingen anders willen doen?
Voldoende voorbereid?


Gr Anja
dijken63 schreef:
do 02 apr, 2020 21:06
Leuk verslag.
Fijn dat je het hebt willen delen.

Had je achteraf nog dingen anders willen doen?
Voldoende voorbereid?


Gr Anja
We waren niet super goed voorbereid, maar hadden wel een idee van de route. Het is vaak ook lastig voor te stellen hoe het ter plaatse is. Af en toe kom je dan voor verrassingen te staan, maar dat heeft ook zo z'n charme. Ik had alleen gewild dat we vooraf de permit hadden geregeld voor het fietsen langs de Chinese grens. Dat is nu niet doorgegaan, maar daar kwam weer een andere tocht voor in de plaats. En uiteindelijk is 4 weken ook hier te kort. Zeker als je niet enorme afstanden op een dag wil afleggen en ook af en toe een rustdag wil hebben.
Hallo Olav en San,

Wat een mooi verslag van een even mooie reis. Ik heb het zojuist gelezen en er van genoten. Kirgizie staat bij mij hoog op de to do lijst. Dit jaar zou het gaan gebeuren, maar niet dus. Nou ja het land loopt niet weg. Dank je voor het verslag en mooie foto's en de indirecte info.

Gr Bas
Goedemorgen, wat een prachtige reis en heel mooi verslag! Jullie inspireren mij.

Twee vragen: wat was de reden dat je vaak uit het zicht de tent neerzetten? En, denken jullie dat deze route ook te doen is op mijn fiets zonder voorvork vering?
Bas40 schreef: Hallo Olav en San,

Wat een mooi verslag van een even mooie reis. Ik heb het zojuist gelezen en er van genoten. Kirgizie staat bij mij hoog op de to do lijst. Dit jaar zou het gaan gebeuren, maar niet dus. Nou ja het land loopt niet weg. Dank je voor het verslag en mooie foto's en de indirecte info.

Gr Bas
Een geweldig land. En het loopt niet weg inderdaad.
mrboot schreef:
di 02 jun, 2020 08:45
Goedemorgen, wat een prachtige reis en heel mooi verslag! Jullie inspireren mij.

Twee vragen: wat was de reden dat je vaak uit het zicht de tent neerzetten? En, denken jullie dat deze route ook te doen is op mijn fiets zonder voorvork vering?
We zetten de tent vaak uit het zicht, omdat dat veiliger voelde. Of dat echt zo is, valt te betwijfelen. We hebben geen negatieve ervaringen gehad. Alleen geen zin in dronken Kirgiezen aan de tent.

We hadden geen voorvorkvering. Is ook niet nodig wat mij betreft. Wat minder lucht in de banden Werkte prima.
Mooi en eerlijk verslag,

Jan