Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sri Lanka - Forum Wereldfietser

Sri Lanka

Hallo

We overwegen om een 5- tal weken naar Sri Lanka te gaan.

We houden ervan om bij de lokale bevolking te slapen, in een schooltje, ... te kamperen. Altijd wat spannend.

Dit is moeilijker als er veel guesthouses zijn - je wordt dan meestal spontaan naar daar doorverwezen.

Ik heb ondertussen al wat gelezen over Sri Lanka. Ik heb de indruk dat er overal guesthouses zijn en dat het 'onverwachte' van logement er niet echt bij zal zijn. Klopt dit? En is het juist dag een logement algauw 25 - 30 euro kost per nacht?

Ik lees ook dat de meeste wegen ondertussen geasfalteerd zijn. Dat wil meestal zeggen: bredere banen, meer en sneller verkeer. Is het nog mogelijk om rustig te fietsen?

Heeft iemand recente ervaring in Sri Lanka?

Groeten
Sabien
Wij waren er zes jaar geleden, zie reisverslag. Of het verkeer sindsdien echt veel drukker is geworden, weet ik niet, maar in 2013 viel het op de meeste trajecten reuze mee met het verkeer. Er is inderdaad volop accommodatie en de prijzen die je noemt kloppen. Sri Lanka is nu eenmaal geen echt goedkope bestemming. Veel attracties zijn ook flink aan de prijs (Sigirya $ 30, bijvoorbeeld).
Geen idee of je makkelijk bij locals kunt slapen; kamperen lijkt me ook niet echt simpel want langs de wegen is het nogal dichtbevolkt.
Hallo Sabien.

Wij hebben van 3 jan-15 febr 2020 in Sri Lanka voornamelijk in het zuiden rondgefietst. Drukte op de weg valt wel mee, behalve in de grotere steden Kandy, Negombo, Anadrapura, etc. We hebben overnacht in guesthouses waarvan de prijs varieert tussen de 12 en 30 Euro, maar er veel goedkopere te vinden via booking.com. Bijna overal kun je dineren bij je guesthouse voor weinig geld. Om de kleine "stoffige" binnendoor wegen te vinden gebruiken wij maps.me (op fietser of voetganger zetten), dan zie je alleen een tuk-tuk en een scooter, want mensen buiten de stad hebben geen auto. Globaal hebben we een route gefietst zoals te vinden op https://www.vd-doelen.nl/wordpress/ (site is niet van ons).
Alle attracties zijn inderdaad duur (25$ pp). Kamperen lijkt mij niet echt mogelijk, want bijna overal in de jungle staan verborgen huisjes.

Henk