Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "spoed" tips gevraagd accommodatie vinden Thailand - Forum Wereldfietser

"spoed" tips gevraagd accommodatie vinden Thailand

Hi Allen, heeft iemand ervaring met het vinden van slaapplekken in Thailand en tips hiervoor?

Ik heb vandaag hier m'n eerste stuk gefietst tussen Tak en Chiang Mai. Na zo'n 65 km kwam ik langs een plaatsje met wat hotels volgens Google maps, maar ik wilde nog wat verder. Maps gaf ook aan dat er verderop nog guest houses waren. Daarnaast had ik gelezen dat slaapplekken makkelijk te vinden zouden moeten zijn hier, dus ging ik verder. Maar geen guest house gevonden. Hulp gevraagd aan locals, maar dat lijkt door de taalbarrière een hele lastige opgave, of ze weten het gewoon niet. Er werd gebeld, ik werd verschillende kanten opgestuurd, maar niks gevonden. Dus uiteindelijk maar weer terug naar dat stadje met hotels en hier ook de eerste twee mis - niemand aanwezig of vol (als ik het goed begreep).

Kortom: na 2 uur rondvragen en 25 km extra fietsen toch in een huisje terecht gekomen. Naar mijn zin te luxe en duur (500 bath, onderhandelen zat er niet in en ik was op).

Iemand tips om dit makkelijker te maken? Misschien had ik ook wel gewoon pech op m'n eerste dag.

De omgeving was overigens prachtig en de wegen rustig, dus verder genoten!
ฉันกำลังมองหาสถานที่ค้างคืน
C̄hạn kảlạng mxng h̄ās̄ t̄hān thī̀ kĥāngkhụ̄n

(volgens Google-translate)
500 baht is 15 euro, ik weet niet wat je verwachtingen zijn, maar dat is een vrij normale prijs voor onderdak in Thailand. Kijk anders eens op booking,com, al zullen de allergoedkoopste vlooienholen daar niet op te vinden zijn vanwege de commissie.
peter de rijk schreef:
ma 02 dec, 2019 11:44
500 baht is 15 euro, ik weet niet wat je verwachtingen zijn, maar dat is een vrij normale prijs voor onderdak in Thailand. Kijk anders eens op booking,com, al zullen de allergoedkoopste vlooienholen daar niet op te vinden zijn vanwege de commissie.
Beter gezegd, vind ik het aan de "dure" kant, en voor mij vooral niet nodig. Voor deze prijs iig overbodige luxe. In Bangkok had ik een prima kamer voor 11 euro, en nu zit ik meer op het platteland. Vandaar de vraag om tips voor meer basic en goedkopere guest houses (10 ipv 15 euro per nacht op 2 maanden scheelt toch ook aardig) en het überhaupt vinden van iets.
Het is inderdaad een normale prijs.
Als je goedkoper wilt ga dan kamperen. Wij hadden nooit moete om een hotel te vinden maar hadden ook een tentje bij ons als het niet lukte. We vonden Thailand aardig dik bezaaid met goedkope hotels, zelfs in de niet toeristische regios. Bangkok is een grote stad met veel conurrentie en vandaar ook veel keuze ook in 'jouw'segment. Daarbuiten moet je het vaak doen met wat beschikbaar is. Maps.you was voor ons handig
Dieuwertje & Franzi schreef:
ma 02 dec, 2019 14:08
Maps.you was voor ons handig
de app Maps.me dan :)
ja die!
Misschien handig om te weten is dat de vertaling van hotel roongreem is en dan de E uitspreken als in mens. Wel de toon iets langer vasthouden.
Slapen is noon lap en slaapkamer is hong noon.
Verder heb je nog 24 uurs resorts waar wij ook wel zonder overlast van anderen geslapen hebben.

Het is handig om de vertalingen even door iemand in het Thais op papier te laten zetten.

Zelf hebben wij nog nooit problemen gehad om ergens te overnachten in Thailand. Soms moet je nemen wat voorhanden is en dat kan dan wel eens iets anders zijn dan je in gedachten had.

Wens je verder een hele mooie reis toe.
Een mooi voorbeeld van de calculerende wereldfietser, die met een (veel te) goedkoop vliegticket naar Verweggistan is vertrokken en daar volledig vertrouwt op Google en de helpende hand van de plaatselijke bevolking (of ‘locals’, backpackersjargon voor ‘inboorlingen’). Nu zit hij op een plek waar Lisa en Sanne blijkbaar niet geweest zijn (zie hier :wink: ) en valt het een fractie duurder uit dan begroot was. Het wereldfietserforum fungeert dan als Tom Poes die even een list moet verzinnen.
Veel forumdeelnemers staan graag klaar met goede raad, maar ik kan me wel voorstellen dat veel van de ‘locals’ helemaal niet zo blij zijn met de tsunami van budgettoeristen, die zich slecht kunnen redden buiten de comfortzone van hun maps en apps. Maar mischien vinden ze Chinese toeristen nog erger...
Ik heb twee jaar geleden meerdere maanden in ZO-Azië, waaronder ook lang in Thailand gefietst. Gekampeerd heb ik in Thailand nauwelijks en eisen aan de accommodatie had ik nooit. Meestal voor minder dan 500 Baht overnacht. Als ik me niet vergis was dat eerder richting 300-350 Baht p/n. Booking.com en Agoda kunnen goed helpen, maar ik zou ook andere manieren proberen. Als je de grens overgaat naar Maleisië zou ik daar Warmshowers eens de kans geven. Heb daar echt een mega leuke tijd gehad met allemaal andere fietsfanaten.
Communiceren is echt niet zo lastig als je even je best doet. ik heb er zelfs vriendschappen kunnen sluiten zonder de locale taal te beheersen. Gebruik desnoods Google Translate. Nieuwsgierigheid, tolerantie en een beetje inzet brengen je heus een heel eind. Op de financiën letten is echt geen doodzonde, maar probeer niet te krampachtig te worden. Je bent op reis/vakantie, dus laat je beleving niet belemmeren door centenpoetserij. Soms is er ook ff niets anders, dan kun je daar de komende dagen weer rekening mee houden bij je keuze voor onderkomen. Mijn tip zou zijn, ga vooral daarheen waar nooit een toerist komt. Dat vond ik zelf meestal sowieso het prettigst en meestal ook goedkoper.

Have fun and be safe!
Ik vind het jammer dat Warmshowers vaak wordt genoemd als manier om goedkoop te reizen. Warmshowers is niet bedoeld voor reizigers die goedkoop willen reizen. En zeker niet als dat goedkoop reizen enkel gebaseerd is op andermans kosten! - Goedkoop reizen doe je maar op eigen portemonnee en bij geen geld is thuisblijven is een prima optie :wink: Omdat veel media Warmshowers als optie voor goedkoop reizen aan prijzen, is het aandeel leden dat enkel inschrijft om bij iemand te slapen en te eten, maar nooit de intentie heeft om zelf te hosten, de laatste jaren enorm gegroeid. En dat is jammer want het helpt het mooie WS systeem dat is bedoeld om elkaar als fietser te ontmoeten en te helpen, om zeep. :cry:

Kees je vergeet dat sommigen geheel zelfstandig met tent en waterfilter etc. op de fiets naar Thailand reizen.
Dieuwertje & Franzi schreef:
do 05 dec, 2019 16:55
Ik vind het jammer dat Warmshowers vaak wordt genoemd als manier om goedkoop te reizen. Warmshowers is niet bedoeld voor reizigers die goedkoop willen reizen. En zeker niet als dat goedkoop reizen enkel gebaseerd is op andermans kosten! - Goedkoop reizen doe je maar op eigen portemonnee en bij geen geld is thuisblijven is een prima optie
Indien je specifiek doelt op mijn vorige post, lees je die echt verkeerd. Jammer! Ik schreef dat ik door Warmshowers een "mega leuke tijd" heb mogen beleven in Maleisië, waar ik ontzettend van genoten heb. Geslapen inderdaad voor niets, maar goedkoper uit was ik zeker niet. De onwijs leuke mensen die ik daar heb leren kennen - waar ik voor een deel nog steeds mee in contact ben - zijn "priceless". Evenals de ontmoetingen met fietsers die ik zelf in huis nam overigens. Ik heb elders op het forum al een keer beschreven hoe ik tegen de Warmshowers-community aankijk.
ALL IN schreef:
do 05 dec, 2019 23:13
Dieuwertje & Franzi schreef:
do 05 dec, 2019 16:55
Ik vind het jammer dat Warmshowers vaak wordt genoemd als manier om goedkoop te reizen. Warmshowers is niet bedoeld voor reizigers die goedkoop willen reizen. En zeker niet als dat goedkoop reizen enkel gebaseerd is op andermans kosten! - Goedkoop reizen doe je maar op eigen portemonnee en bij geen geld is thuisblijven is een prima optie
Indien je specifiek doelt op mijn vorige post, lees je die echt verkeerd. Jammer! Ik schreef dat ik door Warmshowers een "mega leuke tijd" heb mogen beleven in Maleisië, waar ik ontzettend van genoten heb. Geslapen inderdaad voor niets, maar goedkoper uit was ik zeker niet. De onwijs leuke mensen die ik daar heb leren kennen - waar ik voor een deel nog steeds mee in contact ben - zijn "priceless". Evenals de ontmoetingen met fietsers die ik zelf in huis nam overigens. Ik heb elders op het forum al een keer beschreven hoe ik tegen de Warmshowers-community aankijk.
Nee hoor All IN, mijn reactie was niet rechtstreeks voor jou daarom had ik jouw reactie plus naam ook niet gequoted. Ja leuk he wat voor priceless meerwaarde WS biedt aan het reizen en aan het ontvangen van reizigers. Host je zelf ook? Mijn reactie is om de gang van zaken bij Warmshowers te verduidelijken voor iedereen die je bericht leest. Je reageert namelijk in de context van een vraag van iemand die de overnachtingen in Thailand te duur vind. Ik wilde verduidelijken in die context dat WS een community van geven en nemen is - en niet een community om je nu snel in te schrijven zodat je deze vakantie nog kan besparen op overnachtingen. En bij thuiskomst de vragen van fietsers aan jouw adres te negeren of jezelf helemaal nooit op 'accepteerd nu gasten' te zetten in het systeem. Uiteraard hoeft geven en nemen niet letterlijk en meteen of een op een. Levens zien er nu eenmaal niet allemaal hetzelfde uit. Maar al starten met de intentie om nooit zelf te hosten vind ik immoreel. NB. Ik zeg hier niet dat de topic steller dat soort gedrag gaat vertonen of vertoont he! Maar als actief WS host wilde ik dit voor de zekerheid even kwijt zodat er geen misverstanden ontstaan. Want helaas gebeurt dat nog door sommige bij WS :wink:
Kan je geen rust in je lijf vinden als je het ziet als een vorm van ontwikkelingshulp. Toch geweldig als het zover komt dat ze uit dat land bij ons komen fietsen.
WimB schreef:
vr 06 dec, 2019 12:30
Kan je geen rust in je lijf vinden als je het ziet als een vorm van ontwikkelingshulp. Toch geweldig als het zover komt dat ze uit dat land bij ons komen fietsen.
Reageer je op mij Wim?
Zo ja dan : Ik heb het niet over Thaise fietsers of fietsers uit ontwikkelingslanden die hier komen fietsen. Ik heb het over rijke westerlingen die gebruik maken van WS of andere gastvrijheid van anderen zonder de intentie hebben om zelf te hosten. :wink:
Ok gelukkig :) En ja hoor. Ik host inderdaad graag mensen bij mij thuis. Ook daar prachtige ontmoetingen aan overgehouden. Het leukste vind ik als ik fietsers krijg die - net als ikzelf dat was - een langere periode op pad zijn of zijn geweest. Altijd geweldig om ervaringen uit te wisselen en voor mij een mooie gelegenheid om schitterende (en ingewikkelde) momenten weer op te halen. Meestal win/win.
Ik had WS in dit draadje eigenlijk vooral aangeraden aan TS als suggestie om zijn reis nog diverser en onvergetelijker te maken. Ik ga daarbij inderdaad uit van het goede in de mens. Maar goed. Gelukkig snap je dus wel dat het niet mijn intentie is om WS te promoten als een egoïstische/profiterende manier van beknibbelen op overnachtingen :)
WimB schreef:
vr 06 dec, 2019 12:30
Kan je geen rust in je lijf vinden als je het ziet als een vorm van ontwikkelingshulp. Toch geweldig als het zover komt dat ze uit dat land bij ons komen fietsen.
Juist dat is mij dus overkomen. Ik werd gehost door een Thai die 3 jaar voor mij naar Europa is gefietst (o.a. ook naar NL) Hij verzamelde uit elk land van die magneetjes voor op de koelkast, maar was vergeten er een uit Amsterdam mee te nemen. Nadat ik ik weer in NL was, heb ik er een naar hem opgestuurd. Ik heb nog nooit zo'n blije reactie van iemand ontvangen. Zeer waardevol voor beide partijen.
Nee ik reageer op timmeh. En op degenen die moeite hebben als ze in aanraking komen met mensen die iets willen verdienen. Zeker in dat soort landen.
Ik laat het in het middel wat duur is of niet duur is. Mijn ervaring van vorige winter tijdens zes weken fietsen in de onbekende Isaan is dat ik voor redelijke accommodatie minimaal 400 baht betaalde.
Accommodatie vond ik voldoende onderweg. Google naar hotels thailand . Slechts een deel is hotel. Een accommodatie mag zich niet zomaar hotel noemen. Resort, bungalows of guest house mag veel eenvoudiger. Laat je niet afschrikken door de naam resort. Sommige zijn super de lux, maar er zijn ook zeer eenvoudige resorts.
keesswart schreef:
do 05 dec, 2019 14:32
Een mooi voorbeeld van de calculerende wereldfietser, die met een (veel te) goedkoop vliegticket naar Verweggistan is vertrokken en daar volledig vertrouwt op Google en de helpende hand van de plaatselijke bevolking (of ‘locals’, backpackersjargon voor ‘inboorlingen’). Nu zit hij op een plek waar Lisa en Sanne blijkbaar niet geweest zijn (zie hier :wink: ) en valt het een fractie duurder uit dan begroot was. Het wereldfietserforum fungeert dan als Tom Poes die even een list moet verzinnen.
Veel forumdeelnemers staan graag klaar met goede raad, maar ik kan me wel voorstellen dat veel van de ‘locals’ helemaal niet zo blij zijn met de tsunami van budgettoeristen, die zich slecht kunnen redden buiten de comfortzone van hun maps en apps. Maar mischien vinden ze Chinese toeristen nog erger...
Het ironische is natuurlijk dat de goedkoopste budgetaccommodatie juist en vooral door de locals wordt uitgebaat en het geld dus in het dorp blijft, terwijl duurdere resorts met infinity pools en poolbars in handen zijn van het (inter)nationale grootkapitaal. En daar mogen de locals zich voor een habbekrats de hele dag uit de naad werken. Pick your choice! :)