Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cambodja - Forum Wereldfietser

Cambodja

Ik heb de afgelopen 2 jaar gefietst in Noord-Thailand en Zuid-Vietnam.Voor dit jaar heb ik de keuze gemaakt om in Cambodja te fietsen en wel van Siem Reap vice versa Phnom Penh.Een rondje ivm hergebruik fietsdoos.Dus nu zoek ik een GPX route om in eind van dit jaar 3 a 4 week in Cambodja te fietsen.
Hallo,

Ik ben ook wel benieuwd naar fietsen in Cambodja.
Echter dan vooral niet Siem Riep en Phnom Phen.
Wel: fietsen in het Noord Oosten en Zuid Oosten evt.
En dan in combie met (zuid) Laos.

Waar kan je de grens over en waar is het in Zuid Laos nog niet zo druk, mbt toeristen en drukke wegen?
Wie heeft er bruikbare ervaringen?
Groet Astrid
Zuid-West: Cardamomgebergte!! Super mooi en rustig

Bij Koh Kong vanuit Thailand het land in > Cardamom naar Pursat > niet zo fijn rond het Tonle sapmeer > vanuit Siem Reap noordelijk naar Thailand

Route staat op mn weblog; bertvinken.nl
alegre schreef:
ma 23 sep, 2019 11:39
Hallo,

Ik ben ook wel benieuwd naar fietsen in Cambodja.
Echter dan vooral niet Siem Riep en Phnom Phen.
Wel: fietsen in het Noord Oosten en Zuid Oosten evt.
En dan in combie met (zuid) Laos.

Waar kan je de grens over en waar is het in Zuid Laos nog niet zo druk, mbt toeristen en drukke wegen?
Wie heeft er bruikbare ervaringen?
Groet Astrid
Zoek ff op Jose de Waard in dit forum - rechtsboven. Zij is meerdere maanden per jaar in de regio. En is de expert in deze regio binnen de Wereldfietser en deelde al heel veel info op deze website. Cambodia Noorden, en via de Zuidelijke kustweg is mooi. En kijk ook eens bij de landeninfo.

Laos is enkel druk in bepaalde plaatsen zelf. Als fietstoerist heb je onderweg niet veel last van toeristen, die zie je af en toe langszoeven in een busje of verveeld uitstappen op weg van a naar b als je ergens aan het genieten bent.

En de grensovergang? Al eens een kaart of google maps erbij gepakt? …. :? Erg veel keus is er namelijk niet :wink:
Goedemorgen Dieuwertje & Franzi,

Bedankt voor het attent maken op de info van Jose.
Die ga ik doorspitten.
En idd: ergens wist ik te hebben onthouden dat maar minimale grensovergangen waren.

De keuzes voor een nieuwe fietsbestemming, altijd lastig, een luxe probleem.
Mijn fiets vriendin en ik hebben onafhankelijk van elkaar al redelijk wat gereisd en om beiden een nog onbekend gebied te vinden in een bepaalde periode, met onze wensen, vraagt puzzelen.
Vandaar de vraag voor Cambodja in minder hoeken van het land.
Nu dachten we zelf aan Laos langs de grens (van noord naar zuid) van Vietnam. Al kunnen we daar nog weinig over vinden.
Of fietsen langs de grens van Laos/Thailand boven Udon Thani

We willen graag in de winter van Nl, jan-maart, met niet teveel kou, weinig kans op regen.

Op het lijstje nu:
-Filipijnen > Is het afwisselend genoeg? Of alleen kustwegen? Slapen in resorts of hotels per uur? Weinig eetstalletjes? Vaak met ferry waardoor er weinig fietskilometers zijn.
-Laos, met evt combi Thailand/Cambodja. Het Noorden is door beiden bezocht
-Colombia: Weer eens een andere cultuur dan Azie.

Reageren: Graag ;)
Groetjes: Astrid

Groetjes Astrid
alegre schreef:
do 26 sep, 2019 10:26
Dieuwertje & Franzi schreef:
ma 23 sep, 2019 18:50
(….)
En de grensovergang? Al eens een kaart of google maps erbij gepakt? …. :? Erg veel keus is er namelijk niet :wink:

(…) Nu dachten we zelf aan Laos langs de grens (van noord naar zuid) van Vietnam. Al kunnen we daar nog weinig over vinden. (…)

En idd: ergens wist ik te hebben onthouden dat maar minimale grensovergangen waren.

Nog steeds niet gekeken op de kaart voor een grensovergang dus. :?
Dan kom je er namelijk ook achter waarom het niet zo gek is dat je weinig info vindt over routes door Laos langs de Vietnamese grens :wink:
Dieuwertje & Franzi schreef:
do 26 sep, 2019 11:24
Nog steeds niet gekeken op de kaart voor een grensovergang dus. :?
Dan kom je er namelijk ook achter waarom het niet zo gek is dat je weinig info vindt over routes door Laos langs de Vietnamese grens :wink:
Dat er geen fietsbare weg is kan kloppen, maar dat ligt niet aan de grensovergangen denk ik. Er zijn van noord naar zuid op regelmatige afstanden grensovergangen met visa on arrival tussen Vietnam en Laos. In totaal 6, en dan nog 2 waar je alleen met een tevoren aangeschaft visum kunt passeren. Dat zijn er ongeveer evenveel als tussen Laos en Thailand, waar aan de Laotiaanse kant wél een goed fietsbare weg loopt, in elk geval vanaf Vientiane tot aan Cambodja.
alegre schreef:
do 26 sep, 2019 10:26
-Filipijnen > Is het afwisselend genoeg? Of alleen kustwegen? Slapen in resorts of hotels per uur? Weinig eetstalletjes? Vaak met ferry waardoor er weinig fietskilometers zijn.
-Laos, met evt combi Thailand/Cambodja. Het Noorden is door beiden bezocht
-Colombia: Weer eens een andere cultuur dan Azie.
Wat dacht je van Zuid-India? Prima weer in januari en een overmaat aan cultuur en soms ook natuur. Zoek de rustige weggetjes en je hebt een prachtreis (zie de drie reisverslagen op mijn website: Mumbai - Goa, Bangalore - Goa en Chennai - Trivandrum).
peter de rijk schreef:
do 26 sep, 2019 13:24
Dieuwertje & Franzi schreef:
do 26 sep, 2019 11:24
Nog steeds niet gekeken op de kaart voor een grensovergang dus. :?
Dan kom je er namelijk ook achter waarom het niet zo gek is dat je weinig info vindt over routes door Laos langs de Vietnamese grens :wink:
Dat er geen fietsbare weg is kan kloppen, maar dat ligt niet aan de grensovergangen denk ik. Er zijn van noord naar zuid op regelmatige afstanden grensovergangen met visa on arrival tussen Vietnam en Laos. In totaal 6, en dan nog 2 waar je alleen met een tevoren aangeschaft visum kunt passeren. Dat zijn er ongeveer evenveel als tussen Laos en Thailand, waar aan de Laotiaanse kant wél een goed fietsbare weg loopt, in elk geval vanaf Vientiane tot aan Cambodja.
Dat weet ik Peter, we waren er zelf een aantal jaren terug als onderdeel van een wereldreis. Maar de vraag waarop ik antwoorde van Astrid ging over grensovergangen tussen Laos en Cambodia. Mijn reactie op die vraag was dat daar niet zoveel keuze was - zie kaart. Daar zie je namelijk al heel snel dat er maar een is. Daarna kwam er een nieuwe vraag over een route door Laos langs de grens van Vietnam van N naar Z in richting Cambodia. Astrid wij fietsen grofweg van N- naar Z- in Laos van China naar Cambodia waarbij we in het midden ongeveer twee weken overstaken naar Thailand en weer terugkeerden vanwege een visa verlenging.
Hallo allen die hebben gereageerd op mijn vragen.

Peter: Bedankt voor de tip. Echter 2 jaar terug in zuid Inia gefietst. Van Bangalore naar de Oostkust, doorsteek naar de westkust en terug naar Banaglore. Prachtig daar, vooral het oosten en midden heeft ons positief verrast. Zo weinig toeristen, prachtige landweggetjes, heerlijk eten.

En over welke weg (nummer) heb jij het peter, langs de Laotiaanse grens?

Dieuwertje&Franzi:
Ik ben zeer benieuwd naar jou route. Klinkt aantrekkelijk.
Heb je nadere informatie, route kaartje bv, plaatsnamen oid.

En idd nog niet op Google mpas gekeken, daar is Ina meer van.
Taakverdeling ;)
Ik ga het nu doen! Beloofd

Ina en ik hebben w.s weer 4 weken om te fietsen, wel met heen-en-terugreis er bij in.

Fijn dat er reacties komen.

Groeten!
alegre schreef:
vr 04 okt, 2019 13:46
En over welke weg (nummer) heb jij het peter, langs de Laotiaanse grens?
Route 13 in Laos. Loopt deels wel een aantal km van de Mekong af. Aan de Thaise kant lopen de wegen dichter bij de Mekong, de route vanaf Mukdahan bij Savanakhet tot aan Kong Chiam heb ik twee jaar geleden gefietst en dat is een rustige weg; het Pha Taem National Park is een bezoekje waard daar.
Bedankt weer Peter
peter de rijk schreef:
vr 04 okt, 2019 17:07
alegre schreef:
vr 04 okt, 2019 13:46
En over welke weg (nummer) heb jij het peter, langs de Laotiaanse grens?
Route 13 in Laos. Loopt deels wel een aantal km van de Mekong af. Aan de Thaise kant lopen de wegen dichter bij de Mekong, de route vanaf Mukdahan bij Savanakhet tot aan Kong Chiam heb ik twee jaar geleden gefietst en dat is een rustige weg; het Pha Taem National Park is een bezoekje waard daar.
Het is inderdaad leuk en rustig fietsen aan de Thaise kant van de Mekong van de tempelstad That Phanon naar Kong Chiam. Ten noorden van That Phanon wordt het drukker Door de nieuwe bruggen naar Laos is deze streek echt booming. Op diverse plaatsen is men echter bezig met de aanleg van een fietspad langs de Mekong. Ik hoop dat dit vordert, want de weg parallel aan de Mekong is op diverse plaatsen vierbaans. Deze weg is meestal even van de Mekong af. Soms heb je even een klein weggetje langs de Mekong. De diverse stadjes langs de Mekong hebben een sfeervolle kade langs de Mekong. Leuk om na een fietsdag te eten of een biertje te drinken.