Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam - Forum Wereldfietser

Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam

Het huis is verkocht, en we zijn min of meer klaar om ons nieuwe leven te gaan beginnen. Eind augustus moet het huis leeg worden opgeleverd. Dan hebben wij ons ontdaan van bijna al onze spullen met uitzondering van de bagage die we op de fiets mee kunnen nemen. Met die fiets gaan we eerst een paar maanden fietsen door Zuidoost Azië, om daarna ons nieuwe leven te starten in Vietnam, waar wij dan voor onbepaalde tijd gaan wonen.

Ons plan is om in September 2019 naar Bangkok te vliegen, van daar fietsen we min of meer recht omhoog naar Vientiane en gaan dan de Mekong rivier volgen door Laos en Cambodja om in Vietnam te eindigen, daar fietsen we dan via HCMC naar Vung Tau en via de kust omhoog naar Da Nang waar we onze tocht zullen eindigen, want daar willen we ons voor onbepaalde tijd gaan vestigen.

We zijn nog niet helemaal zeker van de route, want het kan ook nog dat we bij Savanneket in Laos besluiten om al af te slaan richting Vietnam, maar dat hangt af van onze gemoedstoestand.
Onze route gaan wij uitstippelen met Komoot. De grote lijnen staan al uit, maar we willen de details pas ter plekke bepalen.
Wanneer jullie leuke tips of adviezen voor ons hebben, dan vernemen wij die graag.

Ik heb een paar vragen: Hoe is weg nummer 2 in Thailand? Erg druk, of goed te doen? En hoe zit dat met weg 13 in Laos? Dat zijn immers de grote wegen die we min of meer volgen.

Alvast bedankt voor jullie input. André en Lieneke
Weg 2 in Thailand is een brede en drukke weg. Niet fietsen.
Je hebt in Thailand Highways met 1,,2, 3 en 4 cijfers.1, 2 en 3 cijfers zijn meestal te druk. 4 cijfers kunnen redelijk zijn.
Er zijn Thailand ook "Rural Roads". Daarop kun je over het algemeen goed fietsen. Er zijn ook tal van leuke kleine weggetjes.
Weg 13 in Laos van Vientiane naar het zuiden is niet leuk fietsen. Zoek kleine weggetjes.
Dreelien schreef:
do 09 mei, 2019 11:56
Ik heb een paar vragen: Hoe is weg nummer 2 in Thailand? Erg druk, of goed te doen? En hoe zit dat met weg 13 in Laos? Dat zijn immers de grote wegen die we min of meer volgen.
Highway 2 in Thailand volgen? Dat is een vierbaans snelweg en kan niet de bedoeling zijn op de fiets. Zoek wegen met vier cijfers of nog kleinere weggetjes, die zijn er zat in Thailand. OpenCycleMap is je vriend. Voor de 13 in Laos zijn meestal ook wel alternatieven dichter bij de Mekong te vinden. Van Savannakhet naar Lao Bao in Vietnam is ook een hoofdweg, maar die is heel rustig (en een beetje saai).
Dreelien schreef:
do 09 mei, 2019 11:56
Ik heb een paar vragen: Hoe is weg nummer 2 in Thailand?
Kijk eens op streetview. Hier een willeurig stukje van de weg nr. 2:
https://goo.gl/maps/KWC8UKxZaJTdLe9BA
Leon schreef:
do 09 mei, 2019 13:04
Dreelien schreef:
do 09 mei, 2019 11:56
Ik heb een paar vragen: Hoe is weg nummer 2 in Thailand?
Kijk eens op streetview. Hier een willeurig stukje van de weg nr. 2:
https://goo.gl/maps/KWC8UKxZaJTdLe9BA
Wauw, ze leggen een tweebaans fietssnelweg aan boven de autosnelweg.
Jullie reacties had ik inderdaad min of meer al wel verwacht. Ons idee is ook liever de kleine weggetjes te volgen, maar de grote lijnen volgen we wel de richting van de 2 en de 13.
Bedankt voor jullie input. Wij vinden het leuk om jullie tips en adviezen te lezen..
Wij zijn net terug van 9 weken fietsen door deze landen. Route- en andere info kun je vinden op ons reisblog
https://reizendoorzoazie.reislogger.nl . Het gaat dan om de verhalen 4 t/m 7. Het fietsen in deze landen vonden wij een geweldige ervaring.
Dankjewel voor je reactie Mic, leuk om jullie Blog te lezen.
Wij hebben onze tickets geboekt. We vertrekken op 19-09-2019. Vonden we wel een leuke symbolische datum. :D