Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bootverbinding Japan - Taiwan en ertussen? - Forum Wereldfietser

Bootverbinding Japan - Taiwan en ertussen?

Is er iemand in dit forum die ooit eiland gehopt heeft via de zuidelijkste eilandjes in Japan naar Taiwan? Er lijkt na een stop van een paar jaar weer een verbinding te zijn tussen Ishigaki en Taiwan. Is dat echt zo en hoe zit het met de andere kleine eilandjes? Is eiland hoppen en fietsen in deze regio de moeite waard en mogen onze fietsen op de boten?

We zijn op zoek naar info, ervaringen en tips :?:
Voor onze wereldreis '16/'17 heb ik ook gezocht naar Japan -Taiwan maar toen al alleen negatieve antwoorden .Wel goede ervaringen met de boot China-Zd Korea en Korea-Japan en vervolgens de vele Ferries In Japan; super en altijd ruimte voor fietsen.
Groeten van Pier.
bikeiteasy.wordpress.com
Dank voor je antwoord Pierre! Nog andere ervaringen?
Goed plan, Frans & Diewertje!
Frans & Dieuwertje schreef:
zo 13 jan, 2019 14:52
Is eiland hoppen en fietsen in deze regio de moeite waard en mogen onze fietsen op de boten?
Josie Dew vond van wel, althans die hopte langs alle kleine eilandjes van Japan, maar dat was in het vorige millennium, dus daar heb je qua praktische zaken vrij weinig aan.
Taiwan en Japan zijn beide mooie landen, maar ben je er wel van bewust dat de afstand tussen Noord-Taiwan en Zuid-Japan ongeveer 1200km is?

Zelfs met ongeveer 10 grote eilanden ertussenin heb je het over gemiddeld 100+ km per overtocht. Dan ben je ongeveer 5-10 uur per overtocht bezig.

Kan me voorstellen dat er leukere dingen zijn om te doen dan 2 weken elke dag op een boot te zitten en iedere keer vervoer naar het volgende eiland te regelen. :roll:

Maar als je de tijd hebt klinkt het wel als een leuk avontuur. :)
-
Schop omhoog!

jaccow schreef:
wo 16 jan, 2019 23:27
Taiwan en Japan zijn beide mooie landen, maar ben je er wel van bewust dat (…)
Ja ik realiseerde me al voordat ik dit draadje startte wat de afstanden zijn. De afstand tussen Taiwan en Ishigaki is 270 km en 1950 km tussen Tokyo en Ishigaki. Ja het is lang met een hoop reizen en ja het is een avontuur, en ja we hebben de tijd. Wellicht treinen, fietsen en boten we ook helemaal vanaf huis door Siberië naar Japan. We zoeken routes naar/van/tussen onze fietsbestemmingen die gepaard gaan met minder vliegbewegingen - overland en overseas dus :wink:


Dieuwertje & Franzi schreef:
zo 13 jan, 2019 14:52
Is er iemand in dit forum die ooit eiland gehopt heeft via de zuidelijkste eilandjes in Japan naar Taiwan?
In de research tot nu toe enkel een cruiseschip gevonden wat sporadisch de meest zuidelijke eilanden - Yaeyama archipel van Japan, Ishigaki aandoet vanuit Taiwan als onderdeel van een cruisereis. Leek niet echt heel betrouwbare info en in een cruise hebben we ook geen zin. Het lijkt erop dat er geen reguliere verbindingen naar de meest zuidelijke eilanden van Japan vanuit de hoofdeilanden in Japan en daarna vanuit de Yaeyama's door naar Taiwan, zijn. De veer verbinding vanuit Okinawa is al 10 jaar geleden opgeheven. Maar misschien zijn er toch mensen die het anders geregeld hebben zonder vliegtuig?