Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute rond Bangkok International Airport - Forum Wereldfietser

Fietsroute rond Bangkok International Airport

Op 23 november opende de koning van Thailand het nieuwe fietspad rond de internationale luchthaven van Bangkok Suvarnabhumi met de naam: Happy and Healty Bike Lane Het fietspad is 23,5 km lang en volgt de polderdijk om het vliegveld dat is aangelegd in een voormalig moeras. Om overstroming te voorkomen is naar Nederlands model een polder gerealiseerd met een ringvaart en gemalen om de waterstand te regelen. Je kunt op de route komen via het parkeerterrein bij de Survarnabuhmi 4 Road vanuit Lat Krabang ten noorden van de luchthaven.
Lat Krabang is een leuke plaats om je fietstocht in Thailand te beeindigen.
Er zijn voldoende accommodaties op slechts 5 km van de terminal. Er is een fietsenwinkel die je fiets kan verpakken voor de terugvlucht. Hotels en resorts bieden een pendelbus naar de terminal.
Lat Krabang is een studentenvoorstad van Bangkok die na 16:00 uur tot leven komt met een grote avondmarkt, tal restaurants en trendy kroegen met al dan niet live muziek.
De nieuwe koning presenteert zich steeds meer als fietsliefhebber.
Zie:
https://www.bangkokpost.com/news/genera ... bike-track
https://www.youtube.com/watch?v=ZxHCqkfQZJ8
https://www.google.com/maps/place/Happy ... m2!1e1!2e1
Hoi Bert,
Wij hebben al 2x onze fietsreis in Lat Krabang beeindigd ,het is er inderdaad een prima plek om te zijn.
Over enkele weken gaan wij vanuit daar ook starten voor onze fietstrip naar Saigon (AWOL) :D
Of de fietsroute ook het nieuwe fietspad volgt gaan we wel merken.
Groet Dirk
bert sitters schreef:
wo 26 dec, 2018 12:13
Op 23 november opende de koning van Thailand het nieuwe fietspad rond de internationale luchthaven van Bangkok Suvarnabhumi
De spannende vraag lijkt me waarom je een rondje om een internationale luchthaven zou willen fietsen?

Een paar jaar geleden is hier overigens ook een fietspad rond het vliegveld aangelegd, dus daarvoor hoef je niet naar Thailand. :wink:

Is Suvarnabhumi tegenwoordig de grootste/drukste luchthaven in BKK? Of is dat Don Mueang?
Leon schreef:
wo 26 dec, 2018 12:41
bert sitters schreef:
wo 26 dec, 2018 12:13
Op 23 november opende de koning van Thailand het nieuwe fietspad rond de internationale luchthaven van Bangkok Suvarnabhumi
De spannende vraag lijkt me waarom je een rondje om een internationale luchthaven zou willen fietsen?

Een paar jaar geleden is hier overigens ook een fietspad rond het vliegveld aangelegd, dus daarvoor hoef je niet naar Thailand. :wink:

Is Suvarnabhumi tegenwoordig de grootste/drukste luchthaven in BKK? Of is dat Don Mueang?
Ha die Leon,
Je plant een route met als eindpunt de luchthaven. Voor alle zekerheid zit daar een reservedag in. Heb je de reservedag niet gebruikt, dan kun je hier een rondje fietsen. Wel leuk te zien: het Thaise poldermodel en hoe de route is aangelegd. Alleen al de kleur van het asfalt. Verder regelmatig toiletten. En dan de outfit van de Thaise fietsers.
Suvarnabhumi is de luchthaven voor intercontinentaal vliegverkeer. Don Muang is voor de low cost jongens.
Ik ben wel benieuwd of je het fietspad kunt gebruiken om rustig van de luchthaven weg te fietsen. Iemand die dat weet?
hoeksie schreef:
zo 02 feb, 2020 07:09
Ik ben wel benieuwd of je het fietspad kunt gebruiken om rustig van de luchthaven weg te fietsen. Iemand die dat weet?
Het fietspad is een rondje. Je kunt er niet overal op of af.
Je kunt vanaf de terminal wegfietsen naar Lat Krabang op 7 km. Je moet laag blijven en niet de wegen op pootjes nemen. Vanaf de terminal naar de begane grond en zoveel mogelijk naar links. Je moet op een gegeven moment een U-bocht maken en langs de busterminal.
Ik ga dit binnenkort weer doen. Wellicht zie ik kans een beschrijving te maken
Hi Bert,
Dankjewel voor je beschrijving. Denk dat ik er eerder ben dan jij. We vertrekken zondag a.s.
Met jouw beschrijving kom ik er denk ik wel uit. Maak een route in Maps.out. We moeten in Lat Krabang zijn.
Enige waar ik nog over twijfel is dat we net voor donker aankomen.mss toch maar een taxi voor het stukje.

Gr
Christel
Wauw, dat is allemaal wel een grote vooruitgang. Kon mij jaren een pittige fietstocht over de snelweg herinneren. Toen geen fietspad gevonden. Dank voor het delen Bert. Fijn dat er vooruitgang is.
We zijn inmiddels in Thailand en hebben onze eerste dagen fietsen erop zitten. Het fietspad hebben we zien liggen vanuit het vliegtuig :D .

Omdat het donker was bij aankomst hebben we toch maar een (veels te duur) taxibusje genomen naar onze B&B in Lat Krabang (Phimtong Place - een aanrader). Van daaruit zijn we via allerlei kleine weggetjes de stedelijke omgeving uitgereden (meer dan prima te doen) richting Khao Yai NP.
De eerste kilometers zitten er dus op en het smaakt naar meer. Gelukkig hebben we met 4 maanden ruim de tijd voor nog meer fietskilometers.
Voor morgen de eerste uitdaging: de tocht dóór Khao Sok met steile klimmen en wilde olifanten :D
hoeksie schreef:
do 13 feb, 2020 15:26
We zijn inmiddels in Thailand en hebben onze eerste dagen fietsen erop zitten. Het fietspad hebben we zien liggen vanuit het vliegtuig :D .

Omdat het donker was bij aankomst hebben we toch maar een (veels te duur) taxibusje genomen naar onze B&B in Lat Krabang (Phimtong Place - een aanrader). Van daaruit zijn we via allerlei kleine weggetjes de stedelijke omgeving uitgereden (meer dan prima te doen) richting Khao Yai NP.
De eerste kilometers zitten er dus op en het smaakt naar meer. Gelukkig hebben we met 4 maanden ruim de tijd voor nog meer fietskilometers.
Voor morgen de eerste uitdaging: de tocht dóór Khao Sok met steile klimmen en wilde olifanten :D
Ik neem aan dat je Khao Yai bedoelt.
De Wilde olifanten zijn overdag vrij tam
Is er toch een wilde olifant op de weg, keer tijdig om. Blijf vooral kalm.
De wilde olifanten hebben we niet gezien. Alleen de olifantenpoep. 30 km steil omhoog was ook een beetje teveel van het goede zo aan het begin van de reis, dus we hebben gesmokkeld en gelift. Mochten met een ranger mee. Boven heerlijk rondgefietst en daarna aan de andere kant de afdaling van +25 km (nog steiler).