Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grens Laos-Myanmar geopend - Forum Wereldfietser

grens Laos-Myanmar geopend

Recentelijk is er een grenspost Laos-Myanmar geopend.

Via Adventure Myanmar kreeg ik volgende info:
RE: Border Laos Myanmar, Cycling Tour .
This is combination with cycling tour for part of the trip and also using vehicle. You cannot make cycling tour throughout and you need to put your bike on the vehicle for some part of trip for highway route.
On the way from Kyaing Tong(Kengtung) to Taunggyi, Nam Sam is only place to make night stop. For the rest place, we don’t do night for security reason. For this trip, you will have to take package tour including accommodation, guide service (Bike guide), transportation throughout the trip. Hope you will bring your own bike. If not, we can arrange it. You can spend some days in Kyaing Tong as well.
Day 01 Ban Xieng Kok (Laos)- Kyaing Latt (Myanmar)- Kyaing Tong.
Day 02 Kyaing Tong.
Day 03 Kyaing Tong- Nam Sam (335 KM).
Day 04 Nam Sam- Taunggyi (121 KM).
Day 05 Taunggyi- Inle.
We look forward to your next contact and for any further assistance, please feel free to let us know.
Best regards, Aye,
http://www.adventuremyanmar.com/
ik word hier toch wel een klein beetje misselijk van, op zich hoef je politiek en reizen niet te veel door elkaar te halen maar wat er op dit moment in Myanmar gebeurt is gewoon 100% genocide, level Auschwitz zeg maar. Om nu reclame te gaan maken voor deze boevenstaat gaat mij in ieder geval iets te ver.
Dat zien wij verkeerd, die mensen horen in Bangladesh volgens Aung San Su Kyi :roll:
Precies, ik ga alleen naar landen waar men (dwz zowel de inwoners als de bezoekers) met niet al te veel zorgen en zonder (onredelijke) vrijheidsbeperkingen het land in en uit kunnen reizen.

BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 12 nov, 2018 23:08
Precies, ik ga alleen naar landen waar men (dwz zowel de inwoners als de bezoekers) met niet al te veel zorgen en zonder (onredelijke) vrijheidsbeperkingen het land in en uit kunnen reizen.

BSM
Nou dan hou je niet veel landen over als je het criteria van 'in en uit reizen' gebruikt. Zoek maar eens op 'waarde' van paspoorten (lees nationaliteiten) en de gekoppelde toegang tot andere landen in de wereld. Dan zie je dat wij als NL heel hoog staan en dat er een heleboel andere nationaliteiten veel minder rechten hebben. Zie --> https://www.passportindex.org :wink: Bovendien zijn wij als Europa ook lekker bezig als het gaat over rechten beperken van bepaalde bezoekers. Terwijl wij zelf wel degelijk voor korte zonvakanties afreizen naar de landen waar deze bezoekers uit komen.

Ik zou persoonlijk nu ook niet naar Myamar reizen vanwege de recente gebeurtenissen die wat mij betreft ook afzichtelijk zijn. Maar ik kies er ook persoonlijk voor om de poster van dit topic (Jose) hier niet op de beoordelen. Jose deelt al jaren heel waardevolle informatie in dit forum en heeft ons tijdens onze lange reis ook nog erg fijn geholpen omdat ze net voor ons in bepaalde landen als Laos enzv. Het is een beetje flauw om Jose hier nu op af te branden. Velen in dit forum reizen af naar landen waar het qua (pers)/(geloofs) etc. -vrijheid veelal bedroevend gesteld is. Inclusief mijzelf. Wat te denken van pak hem beet de VS, Marokko, Hongarije, Polen, Tajikistan, Turkije en zo kan ik er nog een heleboel noemen die als meer of minder regulier vakantieland bij velen bekend zijn en bij Amnesty International ... --> https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/landen

Ik praat daarmee de politieke gebeurtenissen in een land niet goed. Soms kies ik ervoor om sommige van die landen wel te bezoeken. En hoop ik door te verblijven bij de kleine man, kleine hotelletjes en te kopen bij kleine winkeltjes ik de gewone bevolking steun. Want niet de gewone man in de straat maar de politiek kopstukken zouden moeten worden gesanctioneerd, zij nemen deze beslissingen. Helaas is dat maar amper het geval. En plukt de gewone man op straat vaak de wrange vruchten van een kleine elite die enorm foute beslissingen neemt. En helaas is armoede maar al te vaak een dankbare voedingsbodem voor de giftige invloed en beslissingen van enkele politici. Zo!

Een discussie over of je wel of niet naar een bepaald land mag. En de gehele politieke overwegingen daarvan horen simpelweg niet in dit draadje. En het persoonlijk aanspreken van iemand op zijn/haar bezoek vind ik persoonlijk al helemaal not done.
Frans & Dieuwertje schreef:
di 13 nov, 2018 14:08
Bridgestone SM schreef:
ma 12 nov, 2018 23:08
Precies, ik ga alleen naar landen waar men (dwz zowel de inwoners als de bezoekers) met niet al te veel zorgen en zonder (onredelijke) vrijheidsbeperkingen het land in en uit kunnen reizen.

BSM
Nou dan hou je niet veel landen over als je het criteria van 'in en uit reizen' gebruikt. Zoek maar eens op 'waarde' van paspoorten (lees nationaliteiten) en de gekoppelde toegang tot andere landen in de wereld. Dan zie je dat wij als NL heel hoog staan en dat er een heleboel andere nationaliteiten veel minder rechten hebben. Zie --> https://www.passportindex.org :wink: Bovendien zijn wij als Europa ook lekker bezig als het gaat over rechten beperken van bepaalde bezoekers. Terwijl wij zelf wel degelijk voor korte zonvakanties afreizen naar de landen waar deze bezoekers uit komen.
....
Ja ... je/jullie hebt/hebben wel een punt.
Nederland scoort zwak, en doet dat al lang, dwz in de eerste wereldoorlog ging het over het algemeen nog goed, maar daarna .... stuurden we heel wat vluchtelingen terug over de grens naar de bevriende mogendheid achter de oostgrens. We zijn het niet verleerd: we sturen nog steeds "ongewenste illegalen" terug naar landen waar we voor onze eigen inboorlingen een negatief reisadvies geven.

Misschien zou ik niet meer terug naar huis moeten gaan ... zoiets heeft ook zo z'n pluspunten.

BSM
Jee wat een reacties!! :roll:
Het was enkel mijn bedoeling om info te delen voor fietsers die WEL naar Myanmar
willen en laten weten dat er een nieuwe grensovergang open is voor buitenlanders.

En Dieuwertje, thanks.
jose de waard schreef:
di 13 nov, 2018 16:51
Jee wat een reacties!! :roll:
Het was enkel mijn bedoeling om info te delen voor fietsers die WEL naar Myanmar
willen en laten weten dat er een nieuwe grensovergang open is voor buitenlanders.

En Dieuwertje, thanks.
Met de huidige politieke situatie lijkt me dat geen goed idee, je bent misschien wel spion voor de VN.
Ik ben toch wel van mening dat het goed is dat informatie over grensovergangen en dergelijke op een forum voor wereldfietsers en wereldreizigers wordt gedeeld! Dat is nu net de kracht van zo’n (lees: dìt) forum.
Alle reizigers-info zie ik dan ook als welkom, ook als dat bij sommige politiek tegen de borst zou stuiten.
Eenieder kan zijn/haar eigen afwegingen maken.
Dus, dank voor de informatie.

Bridgestone SM schreef: ....niet al te veel zorgen en zonder (onredelijke) vrijheidsbeperkingen...
Met zoveel flexibiliteit kun de hele wereld over :lol:

Groet,
Tom.
Reactie van sommigen is totaal van de pot gerukt hier.
Jose maakt helemaal geen reclame voor Myanmar; hij verschaft ons informatie, waarvoor dank.

Wat ik nog VEEL verwerpelijker vind (en brandt me nu maar af hier) is dat als een land in dit geval moslims verdrijft, sommigen daarover blijkbaar steeds veel straffere opinies op na kunnen houden dan over landen waar de islam de overheersende godsdienst is en die er nog veel verwerpelijkere praktijken op na houden. Vrouwenrechten. Hun houding naar andere religies, mensenrechten ter plaatse, ....

Zuiz, geef jij dit soort reacties als het over fietsen in Pakistan, Turkije, Marokko, etc, etc gaat ?
Zuiz, heb je dit soort reacties gegeven voor Myanmar in de clinch ging met Royingas ? Toen Myanmar decennia en decennia lang in de clinch lag met de Karen, de Hmong en andere bergvolkeren, sprak je toen over een genocide daar ?
Gaf je dit soort reacties over Thailand, een land dat toch ook geen al te beste reputatie heeft als het op de behandeling van vluchteling uit haar buurlanden aankomt ?
Of wat vond je ervan dat Thailand faciliteiten gaf aan de Amerikanen om de Vietnamezen en de Laotianen bij de miljoenen te gaan uitmoorden ?

Of komen dit soort gevoelens enkel los als de benadeelden er een bepaalde religie op na houden ?
Dus laat het ons over fietsen(reizen) hebben hier.
Bravo Koenie breng nog even lekker een genuanceerd standpunt over moslims in, in dit draadje met FIETS -informatie. :roll:


AUB weer ON TOPIC --->

jose de waard schreef:
ma 12 nov, 2018 09:54
Recentelijk is er een grenspost Laos-Myanmar geopend.

Via Adventure Myanmar kreeg ik volgende info:
RE: Border Laos Myanmar, Cycling Tour .
This is combination with cycling tour for part of the trip and also using vehicle. You cannot make cycling tour throughout and you need to put your bike on the vehicle for some part of trip for highway route.
On the way from Kyaing Tong(Kengtung) to Taunggyi, Nam Sam is only place to make night stop. For the rest place, we don’t do night for security reason. For this trip, you will have to take package tour including accommodation, guide service (Bike guide), transportation throughout the trip. Hope you will bring your own bike. If not, we can arrange it. You can spend some days in Kyaing Tong as well.
Day 01 Ban Xieng Kok (Laos)- Kyaing Latt (Myanmar)- Kyaing Tong.
Day 02 Kyaing Tong.
Day 03 Kyaing Tong- Nam Sam (335 KM).
Day 04 Nam Sam- Taunggyi (121 KM).
Day 05 Taunggyi- Inle.
We look forward to your next contact and for any further assistance, please feel free to let us know.
Best regards, Aye,
http://www.adventuremyanmar.com/
On topic dan maar. Er wordt volgens mij door de reisorganisatie wel info gegeven over een reisroute, maar ik kan op de kaart niet ontdekken waar je nu fysiek de grens Laos- Myanmar over kan.

Grtz
Gerrit
Gerrit,
In het noordwesten van Laos, via Luang Nam Tha,
naar het noorden, via Muang Sing,
naar het zuid-westen, via Muang Long
kom je aan de Mekong rivier in het plaatsje Ban Sieng Kok.
Hier is volgens de beschrijving de grensovergang.
Aan de Myanmar kant kan ik op de kaart ook geen weg ontdekken,
maar ik neem aan dat er wel iets zal zijn, als er een grensovergang wordt geopend.

groetjes José
Het lijkt er op dat deze grensovergang alleen geopend is voor "locals". Zie onderstaande link.....het betreft grensovergang 19 op het kaartje.

https://www.laos-guide-999.com/laos-border.html
Arno
jose de waard schreef:
vr 16 nov, 2018 10:00
Gerrit,
In het noordwesten van Laos, via Luang Nam Tha,
naar het noorden, via Muang Sing,
naar het zuid-westen, via Muang Long
kom je aan de Mekong rivier in het plaatsje Ban Sieng Kok.
Hier is volgens de beschrijving de grensovergang.
Aan de Myanmar kant kan ik op de kaart ook geen weg ontdekken,
maar ik neem aan dat er wel iets zal zijn, als er een grensovergang wordt geopend.
borodin007 schreef:
za 17 nov, 2018 17:45
Het lijkt er op dat deze grensovergang alleen geopend is voor "locals". Zie onderstaande link.....het betreft grensovergang 19 op het kaartje.

https://www.laos-guide-999.com/laos-border.html
Arno
 
Wie fietst er even langs om een en ander effe te sjekke :oops:

BSM