Additionally, paste this code immediately after the opening tag: routeplanner centraal en ZO Azië - Forum Wereldfietser

routeplanner centraal en ZO Azië

Beste wereldfietsers!
Heeft iemand (goede) ervaringen met een routeplanner waarmee wij onze fietstocht door centraal en zuidoost Azië kunnen uitzetten? We kennen natuurlijk wel een paar routeplanners, maar zijn erg benieuwd naar tips.
Alvast bedankt voor je reactie.
Hoi,

Afgelopen maand door Thailand en Cambodja gereden. Verschillende routeplanners online getest. Uiteindelijk deed voor ons Garmin/basecamp het t beste

Warme groeten uit Bangkok

BertV
Het gemakkelijkst gaat dat wat mij betreft met Ride with GPS. Maak eerst een gratis account aan. In het menu Plan kun je een route naar keuze plannen met Google Maps, OpenCycleMaps en nog meer kaartmateriaal, al dan niet via fietspaden maar dat is voor Azië niet zo relevant. Als Google Streetview beschikbaar is, kun je dat ook bekijken. Een hoogteprofiel krijg je er ook bij. Zo heb ik laatst een route langs de Thaise oostkust uitgezet via kleine weggetjes, waarbij ik alle grote doorgaande wegen kon vermijden. Uiteraard kun je de gemaakte route als gpx exporteren voor je telefoon of gps.
Wij fietsen momenteel door Vietnam, noord-laos en zuid-China.
Met Maps.me en de Garmin erbij vinden we onze routes. Maps.me geeft betrouwbare hoogteprofielen en routes. En off-line!
Hoi,

Vorig jaar zijn we door Thailand (centraal, noord, oost en zuid), Laos, Cambodja en Maleisië gefietst - hierbij gebruik gemaakt van maps.me - werkte prima! Mocht je interesse hebben in onze route, dan kun je die vinden op http://fietsdewereldrond.nl/fietsen-doo ... oost-azie/

Veel plezier!