Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pakket versturen binnen Vietnam. - Forum Wereldfietser

Pakket versturen binnen Vietnam.

We gaan in eind februari van zuid naar noord Vietnam fietsen op onze tandem.
Heeft iemand ervaring met het versturen van verpakkings materiaal van Saigon naar Hanoi.
We hebben dit al eerder in Thailand gedaan, en dat ging prima.
Iemand enige tips

Groetjes Gerry.
Ik heb eens een grote doos verstuurd van Noord Vietnam naar het postkantoor in Saigon. Dat ging zeer gemakkelijk en in Saigon kon het pak met een briefje weer ophalen, nadat het daar een aantal weken gelegen had. Volgensmij kon je dat als optie aanvinken, dat het een aantal weken voor je bewaard werd voor een kleine toeslage.
Versturen van Saigon naar internationaal was wel een stuk lastiger, maar ik denk dat dat eerder aan de internationale bestemming lag dan aan het postkantoor zelf. In ieder geval moest toen alles nauwkeurig nagekeken en gedeclareerd worden en mocht ik enkel dozen van het postkantoor gebruiken en de boel zelf niet inpakken.

Ik weet niet wat je met 'verpakkingsmateriaal' bedoelt, maar ik zou zelf gewoon nieuw verpakkingsmateriaal in Hanoi op te kop tikken. Scheelt een hoop formuliertjes en rijen op grote postkantoren. Maargoed ik heb zelf dan ook geen tandem...
Hoi Maarten,

Hartelijk dank voor je info, je hebt natuurlijk helemaal gelijk wat betreft nieuw verpakkings materiaal te kopen.
Maar met een tandem is dat tocht net ff lastiger.
We gaan het zeker proberen en sturen dan alles naar ons laatste hotel.

Bedankt Gerry.