Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Burning season in het noorden van Thailand, Laos en Vietnam - Forum Wereldfietser

Burning season in het noorden van Thailand, Laos en Vietnam

Ik ben plannen aan het maken om vanaf begin maart tot begin mei volgend jaar door het noorden van Thailand, Noord Laos en Noord Vietnam te fietsen. Lees nu berichten over het "burning season" (het afbranden van landbouwvelden) wat behoorlijk veel overlast zou veroorzaken om o.a. te fietsen. Wie heeft daar ervaring mee en is het een reden om niet in deze maanden daar te gaan fietsen?

Grtz
Gerrit Heij
Het is dan sowieso de hete tijd en zeker in het noorden Thailand. Temperaturen kunnen dan onaangenaam oplopen. De beste tijd is van november t/m half februari. Ook in de regentijd van juni t/m oktober is het vaak prina fietsen. De regen bestaat vaak uit een forse bui die meestal aan het einde van de middag valt.
Wij fietsten van HoChiMin naar Hanoi via Camb. en Laos maar inderdaad in Okt-Nov. wanneer het prima fietsweer is; 22-30 graden ,ook op 1000 mtr. Ook regelmatig regen maar slechts een uur of twee. Het warme seizoen zou voor ons niet een keuze zijn.
Veel plezier en ik ben benieuwd. Pier.
IK ben niet in hetzelfde seizoen gegaan, maar ik zou het niet als een groot probleem/belemmering zien denk ik. Ben zelf wel regelmatig lang bossen gefietst wat express in de fik stond, dat was geen probleem.