Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskleding in India voor dames - Forum Wereldfietser

Fietskleding in India voor dames

Hallo allen,

zoals al in een andere post genoemd gaan wij half november fietsen in India. Om preciezer te zijn zuid India, hoofdzakelijk in Tamil Nadu en Kerala.
Wij zijn 2 vrouwen en vragen ons af in hoeverre fietsen in fietskleding mogelijk/gepast is. Kun je in fietsbroek (net boven de knie) en t-shirt (niet super strak) fietsen? Vanzelfsprekend stappen we zo geen tempel etc binnen.

heeft er iemand misschien ervaring?

alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

groeten Ina
Hoi,

Ik heb diverse malen in India gefietst, in zowel Boeddhistische, Islamitische, Christelijke en Hindoeistische gebieden. (o.a. Assam, Nagaland, Sikkim, Ladakh, Zanskar, en ook in Bangladesh).
Zie onze website: https://wijzijnfietsen.weebly.com/

Je voelt vanzelf wat gepast is qua kleding.
Ik startte meestal (in de stad) met een lange broek en een shirt met korte mouwen. Die broek rolde ik dan op een gegeven moment op tot driekwart. Ik hield sowieso altijd een grote sjaal bij de hand, die kun je dan makkelijk omslaan als je je te bloot voelt. Als we van de bewoonde wereld afgingen, ging ik soms over op een korte broek. Ik merkte dan dat dat ook goed ging/voelde. In stadjes of als we gingen lunchen of bij mensen thuis werden uitgenodigd knoopte ik die sjaal om om me minder bloot te voelen.
Je kunt op de foto's op onze site wel zien wat ik meestal droeg.

Je wordt (vooral in de Hindoeistische gebieden) toch wel aangestaard, of je nu een korte broek aanhebt of een lange. :)

Karin
Mijn vrouw fietst in India altijd in een driekwart broek en een T-shirt met de schouders bedekt. Dat levert geen enkel probleem op. Met een broek tot boven de knie (en al helemaal een fietsbroek) kun je veel gestaar en ander gedoe verwachten. Dat was bij het eerste tochtje na een kwartiertje fietsen al omkleden dus... De enige deelstaat waar dit niet geldt, is Goa. Daar kun je als vrouw zonder enig probleem in een korte fietsbroek en een T-shirt met blote schouders fietsen.
Mijn vriendin gaat altijd voor de oprolbare lange broek en een gewoon t-shirt. Feit dat jullie er over nadenken zegt eigenlijk al dat het wel goed komt.