Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein India - Forum Wereldfietser

Trein India

Hallo medefietsers,

Half november vliegen wij op Bangalore. Vanaf daar willen we graag een eerste traject per trein afleggen.
Bij het zoeken op internet naar treininformatie en vooral bij het vinden van de juiste treinen, trajecten en boeking van kaartjes lopen we helaas vast.

Wie kan ons helpen??

welke site is handig?
moet je vooraf boeken?
hoe werkt reizen met fiets?
wat zijn aan te bevelen treintrajecten? wij zoeken momenteel op Chidambaram
etc etc.

voor ons de eerste keer met de fiets in de trein in het buitenland dus alle info is van harte welkom.

Alvast hartelijk dank.

groeten Ina
Ik heb in 2013 voor aanvang mijn reis in India een trein ticket Delhi - Jodhpur gekocht via de website Cleartrip, dat is een partner website van IRCTC.

Om een ticket via Cleartrip te kunnen kopen moest ik ook bij IRCTC geregistreerd zijn. Destijds ging dat met behulp van een Indiaas mobiel telefoonnummer, wat ik natuurlijk niet had in Nederland. Daarom moest ik een en ander per email afhandelen: een kopie van mijn paspoort opsturen, waarop ik per email een verificatie code ontving.

Eenmaal ter plaatse kreeg ik nog wel wat geëmmer met het meenemen van mijn fiets. Ik wilde die in de goederenwagon zetten, maar volgens de mensen te plaatse was ik te laat, hoewel het nog zeker een half uur duurde voor de trein vertrok. Ik moest toen 1000 roepies betalen om mijn fiets bij mij in de coupé te zetten. Achteraf zeker zo fijn, omdat ik hem dan goed in de gaten kon houden.

Vooraf boeken is wel raadzaam, want de trein was echt heel vol. Ik wilde zelf ter plaatse nog een kaartje Bhopal - Bangaluru open, maar die was dus al vol. Ik heb toen maar het vliegtuig genomen.

Let bij het zoeken overigens wel op de juiste spelling. Bij het zoeken naar tickets voor Bangalore vond ik helemaal niets: de correcte spelling van die stad is namelijk Bangaluru. En Bombay het tegenwoordig Mumbai, etc. Dit komt vrij vaak voor.