Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsroute ChiangMai Bangkok - Forum Wereldfietser

fietsroute ChiangMai Bangkok

Hallo, In december en januari gaan wij met z'n tweeën fietsen van ChiangMai naar Bangkok. We zijn op zoek naar een goede route en een goede kaart. Omdat Awol alleen routes met vlucht (en wij hebben onze vlucht al geboekt) verkoopt zoeken we naar een andere optie. Heeft iemand een tip? We hebben ongeveer 20 fietsdagen.
Lilian
Eens je aankomt in Thailand kan je in de 7 eleven of Big C een kaart van Noord Thailand kopen (thinknet) en routes en info vind je met de zoekfunctie op dit forum, hier http://www.mrpumpy.net/BSA-0Thai.html, http://travellingtwo.com/resources/thailand, .. en ook Bicycle Thailand heeft wat routes.

Veel mensen nemen de trein naar Ayuthaya en fietsen van daaruit (of andersom), omdat fietsen vanuit Bangkok nogal gekkenwerk is.

Ik fietste in het noorden van Phitsanulok naar Chiang Mai (Sukhothai -Thung Saliam - Thoen - Li -Chiangmai) Iemand raadde me een tour rond Chiang Mai aan wegens 'landschappelijk' interessanter en ik vond het ook wel fijner toen het wat heuvelachtiger werd, dus misschien niet te fel vasthouden aan het traject Chiang Mai - Bangkok, maar de trein ook overwegen.

Geniet ervan. Slaapplaats was enorm gemakkelijk te vinden, overal waren er wel bungalows, hotels of 24 uur hotels. En eten kom je zowat constant tegen op bepaalde stukken na. Ik vond het op dat gebied echt relax fietsen.
Beste Llian,

Ook wij gaan dat traject fietsen maar dan in februari. Ik heb gisteren mooie routes gevonden op bikemap.net
Dat is een prachtige site met tal van routes, ook in Thailand. Ik heb de route van Chiang mai naar Bangkok gisteren bekeken, kun je zo downloaden naar je navigatie als spoor en fietsen maar.
We zijn wel geïnteresseerd is jou ervaringen trouwens. Dus misschien even contacten via een pb?
Ik kan je dan ook de route doorsturen als je wilt.

Rene en Yvonne
Altijd leuk om te lezen dat mensen in Thailand gaan fietsen!
Een eerste opmerking mbt fietsen van,naar en in Bangkok. Veelvuldig gedaan en ben het zeker niet eens met Juul dat het gekkenwerk is. Zeker niet wanneer je van of naar Ayuthaya gaat en ergens in de buurt van Khao San road slaapt. Dan zit je aan de goed kant van BKK en je kunt vrij eenvoudig van of naar Ayuthaya fietsen.
Persoonlijk vind ik het absoluut niet gevaarlijk, automobilisten geven je ruim voldoende ruimte en de vluchtstrook is breed genoeg. Ok enkele bruggen en verkeerspunten kunnen tgv de hoeveelheid banen enigszins intimiderend overkomen maar als je daar een beetje aangewend bent..

stuk CH - BKK ook wel gefietst maar wellicht nog eens kijken naar een route langs de grens tussen Thailand - Laos langs de Mekong.. en dan een bus oid nemen van Changwat Nong Khai of Udon Thani..die route vonden wij een stuk mooier, ook mooi is langs de Birmese grens.

In ieder geval veel plezier en geniet ervan!
kenben schreef:JuuT
.. dat het gekkenwerk is.
Ik heb het zelf niet gefietst, dus even mezelf verbeteren en zeggen 'dat het gekkenwerk zou zijn'. Ik heb wel veel verslagen gelezen waarin het werd afgeraden. Ik heb zelf gewoon in (en niet uit) Bangkok gefietst en vond dat toch nu ook niet eventjes op het gemakje fietsen. Dus ja..wat je gewend bent. :)

Ik heb nog GPXfile met wat routes in Noord-Thailand. Moest je deze willen, geef een seintje.
Dertig jaar geleden heb ik dwars door Bangkok gefietst en drie jaar geleden weer.
Het is er een stuk makkelijker op geworden :D
Dus het gaat vooruit!

Houd er wel rekening mee dat Bangkok heel erg groot is, zodat je een paar uur door een stad rijdt.
Wij gaan in december fietsen in Thailand en willen ook vanuit Bangkok naar Ayutthaya. Om de ergste drukte in Bangkok te vermijden is ons plan om met een van de vele veerboten in noordelijke richting te gaan en ons op het laatste op-afstappunt af te laten zetten. We hopen dat dit een stukje chaos scheelt en we daarvandaan over iets rustiger wegen naar Ayutthaya kunnen. Heeft iemand ervaring met deze variant?
Dank voor de reactie, Juut. Ik ben nog niet zo verschrikkelijk handig met mijn GPS, maar kan daar wel wat hulp bij krijgen. Dus als je me de GPXfile wil opsturen zou dat geweldig zijn.
Wij zijn deze week in Bangkok aangekomen (zie Facebook bike2bangkok). Het is geen probleem om Bangkok in te fietsen en ook in de rest van Thailand hebben we geen problemen of gevaarlijke situaties meegemaakt. De route die wij hier hebben gefietst zijn wij in Chiang Mai begonnen en via Chiang Rai richting Bangkok. Facebook is nog niet helemaal up2date maar het eerst deel staat er op, van dag tot dag (strava).
Misschien kun je hier iets van gebruiken, het laatste stuk van onze reis wordt met een dag of 2 geplaatst.
Ik wens jullie alvast veel plezier.

Gr Harrie en Dianne
Wij hebben deze route in januari 2015 ook gefietst maarzijn via ayutthaya gegaan , ook prachtig
DA711B7D-A3DA-400F-A2AB-5773FF5D1790.jpeg
Dirk
Wij zijn net terug uit Thailand en Cambodja en zijn uiteindelijk op de fiets van Bangkok naar Ayuthaya gegaan. En eigenlijk viel ons dit erg mee. Het lastigste is het oversteken van snelwegen en spoorlijnen. Wat in 1 geval betekende je fiets een trap op sjouwen, snelweg en spoorlijn via brug oversteken en aan andere kant weer naar beneden sjouwen. Maar dit was wel de veiligste weg. Gevaarlijker was het oversteken van 3 banen snelweg aan beide zijden. Wij hebben veel op maps.me gefietst, werkt off line als je de kaarten van te voren download en je kunt kiezen voor een fietsroute waarbij de grote wegen vermeden worden, soms fiets je dan wel vele kilometers om, maar dan kun je zelf nog kiezen om een andere weg te nemen.
Wij vonden het zeker geen gekkenwerk en hadden al vrij snel kleine straatjes te pakken. Het duurde wel ongeveer 2 uur voordat we echt de stad uit waren.