Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreis door Noordoost-Turkije, Georgië, Armenië en Azerbeidzjan - Forum Wereldfietser

Fietsreis door Noordoost-Turkije, Georgië, Armenië en Azerbeidzjan

Beste wereldfietsers,

Volgende maand ga ik een reis maken door Noordoost-Turkije, Georgië, Armenië en Azerbeidzjan. Ik moet enkel nog kiezen of ik met de fiets of rugzak ga reizen. Heeft iemand van jullie deze landen al met de fiets bezocht? Wat waren jullie bevindingen?

Alvast bedankt om mee te denken!

Groeten,

Dries
Een aantal van onze leden en leden van De Vakantiefietser en anderen hebben hun ervaringen samengevat in de landeinformatie op de wiki. Soms is de info helaas al wat gedateerd, maar misschien heb je er iets aan:
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... informatie
Op elke pagina kun je op de link Geschiedenis klikken om te zien wanneer wat door wie is geschreven.
Ik ben een 3 tal weken terug van 2 weken fietsen in Armenie. Ik ben in Yerevan geland tot de Iraanse grens en terug noord tot Dilijan en dan Yerevan. Het is wel serieus klimmen in dit land ,maar vriendelijke mensen en geen problemen met wildcamperen.
Nee, ik ben er nog (steeds) niet geweest, maar wel al heel lang interesse in deze regio.

En zo weet ik dat een fietstocht door een combinatie van alle vier de landen zo goed als onmogelijk is.
Verdiep je goed in grenzen, visa en de actualiteit.

Armenië staat al decennia op voet van oorlog met Azerbaidzjan en er zijn geen grensovergangen open. Bovendien zijn de grensregio's en Nagorno-Karabach ontoegankelijk.
Tussen Armenië en Turkije zijn de banden ijzig en er was een tijd dat je met een Turks stempel in je paspoort Armenië niet meer binnen kon (en vice versa). Ik weet niet hoe het er nu voor staat.

Alleen Georgië heeft met alle drie de buurlanden diplomatieke banden en grensovergangen (maar: Georgie heeft dan weer mot met de grote noorderbuur en twee deelrepublieken).
Ben in 2011 vanuit Turkije door Georgië naar Baku in Azerbeidzjan gefietst. Mooie en gastvrije landen. Voor Azerbeidzjan geldt een visumplicht.
Het krijgen van een visum was toen niet echt gemakkelijk. Heb toen zaken gedaan met Stantours in Almaty. Volgens mij is het er nu niet gemakkelijker op geworden. Azerbeidzjan is wel een echte politiestaat. Als fietser zie je het eigenlijk alleen maar, ik had er geen last van.
Grtz Gerrit
Hoi Dries,

Armenie is het fietsland bij uitstek.
Wij hebben er nu al 2 x gefietst. (en eerder een keer gebackpackt).
Fietsen daar heeft echt onze voorkeur.

Lees de verhalen over fietsen in Armenie, Georgie en Turkije op onze site: wijzijnfietsen.weebly.com

Veel plezier alvast.

Karin