Additionally, paste this code immediately after the opening tag: visum verlengen in midden van China - Forum Wereldfietser

visum verlengen in midden van China

Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met het verlengen van een visum in het midden van China?

In juli wil ik met de Trans Siberië trein naar Mongolië en dan verder met de fiets richting Vietnam. Vanuit Beijing wil ik een uitstapje maken naar Noord Korea. Volgens de treinreiswinkel kan ik 2 keer een maandvisum aanvragen in Nederland. Het eerste visum heb ik nodig voor het traject van Mongolië naar Beijing, het tweede visum voor het traject van Beijing naar Vietnam.

Voor dat laatste traject heb ik zeker 2 maanden nodig en zal ik dus mijn visum moeten verlengen.

Groet Wilbert Thoonen
wilbertgatochfietsen.nl
Wij hebben een drie maanden visum gekregen in NL. Dus hoefden ter plekke niet meer te verlengen. Daar moet je wel wat huiswerk voor doen - je route moet bekend zijn, bij voorkeur veilig (toeristische grote steden) in de ogen van de Chinezen en een paar hotels boeken op de route met bewijs. Google even in dit forum, heb het ooit uitvoerig beschreven. Zo'n visum is natuurlijk maar een beperkte tijd geldig en moet dus in je tijdschema passen.
Hoi Wilbert, wij konden in elke districts hoofdstad ons visum zonder problemen verlengen. Hebben we 2 keer gedaan.
Marco Meijerink schreef:Hoi Wilbert, wij konden in elke districts hoofdstad ons visum zonder problemen verlengen. Hebben we 2 keer gedaan.
Aanvullend op mijn opmerking boven en dat van Marco - Wij zouden op onze tocht in 2013 te weinig steden tegen waar dit kon (voormalig Tibet), vandaar onze keus voor het drie maanden visum.
NB Een tijdje terug las ik verhalen in de Twitter-fietser-community over dat het verlengen van een visum in China niet meer zo straight forward zou zijn.
Ik kan je aanraden contact op te nemen met een visumbureau dat dagelijks zaken doet met de Chinese ambassade. Normaal gesproken is zo'n bureau niet noodzakelijk of nuttig, maar voor China veranderen de regels voortdurend, afhankelijk van de grillen van de consul van dat moment, en een visumbureau kan op de ambassade vaak meer bereiken dan jijzelf (ik heb goede ervaringen met embassy express, geen connecties of belangen).
Wij hadden niet zoveel aan een visum bureau. Als wij hun advies hadden gevolgd hadden we destijds geen drie maanden gekregen. Ze denken niet als fietsers en zijn op de mainstream toeristen ingesteld. Websites speciaal voor avontuurlijkere ingestelde reizigers met de meest actuele info van bijvoorbeeld fietsers zijn beter. Een aanrader is Caravanistan.com van de Belgische Steven Hermans. Deze website is al jarenlang non profit de kennisbak voor Centraal Arie. Sinds kort hebben ze wel een visum bureau - kijk eens wat ze te melden hebben voor China in het forum.

p.s. zeg niet dat je fietst. Je reist met rugzak en openbaar vervoer.