Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kirgizië - Forum Wereldfietser

Kirgizië

Na lang (nog steeds wat aanwezig) getwijfel splitste ik een plan voor een langere reis op in twee reizen en zou ik in augustus naar Kirgizië gaan.
Hebben jullie routetips?
Ik sprak gisteren met een mevrouw op de fiets- en wandelbeurs en met de tips van haar lijkt de route die een groepje hier maakte wel interessant: http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6264714 Zo kom ik niet in het noorden van het Issyk-kul meer, hier zouden veel Russische vakantiegangers het strand opzoeken?

Wat doe ik best anders? Waar moet ik zeker nog naartoe?
Ik heb ongeveer 3 weken. Dit kan makkelijk langer als ik zou willen (tot 7/8 weken)

Is het ok om in Kigrizie als vrouw alleen te reizen? Ik heb misschien reisgezelschap, maar ben nog niet zeker.
Zijn er lokale organisaties waar je kan aansluiten om eens wat anders te doen (wandeltrip, paardrijden,..)?

Ik las dat Kirgizië goedkoop is, maar hoe goedkoop is het nu? Hoeveel reken ik per dag uit voor eten? Als Ecotour een best actieve reis kan aanbieden voor 1600 euro alles in voor 2 weken (http://ecotour.kg/calendar), kan dit alleen voor veel minder?

De fiets: ik heb een Koga Randonneur uit 2005 in niet zooo goede staat, is deze geschikt of heb ik een tank/mountainbike nodig? De mevrouw van de beurs deed Kirgizie met een vrij gewone fiets, dus ik weet dat het kan, maar ik heb me niet afgevraagd of ik me dan erg beperk qua routeopties en nu doe ik het dus wel.


bedankt
Hallo,

Ik ben nog niet in Kirgizië gaan fietsen maar wel al in Ijsland, deed deze zomer al veel pistes in Malawi, Tanzania. Op serieus stenig parcours in Nyeka National Park.
Dit alles op een Koga Randonneur. Mijn fietsmaatje heeft een Santos.
Los van het feit dat ze sowieso fysiek sterker is, ben ik al overal geraakt. Hoogstens moet ik eens iets sneller van mijn fiets springen op een zandig parcours maar dat is het dan ook.
Dus ik veronderstel dat Kirgizië ook wel kan op een randonneur.

Succes ermee.
Sabien
De noordkant van Issy-kul staat inderdaad bekend vanwege de drukte. Wij zijn aan de zuidkant gebleven, en daar was het heel rustig.

Verder kan ik je helaas niet veel tips geven. Wij hebben een deel met de auto gedaan, en een deel te voet (via het door jou al genoemde Ecotour). Fascinerend land. Spreek je een beetje Russisch? Als je alleen reist, lijkt het mij een must om in ieder geval het alfabet te kennen. Er spreekt vrijwel niemand Engels. Russisch spreken veel mensen wel (als tweede taal).

Als vrouw alleen reizen lijkt mij daar geen probleem.

Afbeelding
het getwijfel is helemaal weg, ik heb een ticket, maar moet nog zien of ik alleen of toch met Ecotour ga.

Een klein beetje Russisch moet tegen dan lukken! Ik heb er zin in.
Wij hebben voor de eerste en laatste nacht een hotel (Umi?) in Bishkek geboekt via Eko-toers. dat was prima. Daar hebben ze voor ons ook vervoer geregeld naar een mooi startpunt, zodat we niet door het drukke verkeer bij Bishkek hoefden rijden. Ook terug van het westpuntje van Isik-kul stond er weer een auto klaar.
Eten en drinken, voor zover verkrijgbaar, zijn erg goedkoop. Campings zijn gratis, want die zijn er niet.
Kom eens langs op de WF-beurs, daar zijn mensen die je er meer over kunnen vertellen.
Jaap