Additionally, paste this code immediately after the opening tag: westkust Maleisie - Forum Wereldfietser

westkust Maleisie

Na te hebben gefietst in Vietnam, Cambodja en Thailand willen we relaxed van Singapore langs westkust Maleisie en tot aan Langkawi. Daar via binnenlands terug vliegen nl. Ik lees over het algemeen dat het druk is in het westen van Maleisie.

De vraag is of langs de westkust nog rustig fietsen mogelijk is. Iemand ervaring? Ons idee is een relaxte fiets/strandvakantie met slakkegang naar Langkawi en vaak een paar stranddagen of wat naar binnenland fietsen.

Ik weet dat Awol ook langs de westkust een route heeft. Echter, de vraag is of die rustig is. Op digitale kaarten zie ik wel kleine weggetjes vlak langs de kust gaan.
Robw
De route van AWOL loopt van noord naar zuid. Ik heb alleen maar van Langkawi naar Penang gedaan en dat ging over rustige wegen, behalve op Langkawi, want het eiland is vrij populair. Nu was ik daar tijdens de grote schoolvakantie van Maleisie.
Dank je Bert,
Juist dat stuk hebben we ook als deel vanaf Pukhet gedaan. Was inderdaad rusitg met rijst en mooi splinternieuw rijstmuseum ergens in binnenland (weet niet meer waar) en Langkawi was toen goed te zijn. Maar de rest naar Singapore wacht ik nog wat reacties af.
Wij willen vanaf Singapore nar noorden.
Robw
Eiland hoppen langs de oostkust ook overwogen?
Niet overwogen maar dan moet je ergens in noord Maleisie dwars door. Dat is geen enkel probleem wat zwaarte betreft maar we willen dit keer echter een soort strandvakantie met om de paar dagen ergens blijven hangen en dan weer stukkie verder fietsen.
Wij hebben de AWOL route van Lankawi naar Singapore gedaan,hierin is ook een bezoek aan Kuala Lumpur opgenomen
Afgezien van het noordelijke deel vonden wij dat het veel langs drukke grote wegen gaat
Je komt wel langs de stranden maar daar zijn veelal kolossale hotels die in de weekends overvol zijn
Als je meer info wil stuur je maar een pb
Dirk
De keuze voor oost of west is ook afhankelijk van het regenseizoen. In november is het in west droog, maar in oost valt veel regen met grote kans op overstromingen.
Hi
Wij zijn met AWOL route beschrijving van Penang naar Malakka en terug naar KL gefietst (feb 2015). Dus groot deel westkust. Mooie kleine weggetjes behalve in de grote steden. De grotere wegen hebben iha een fietsstrook. Prima te doen. Veel plezier gehad van Google Maps op onze smartphone (android). Even laden in het hotel (wifi!) en je kunt een dag vooruit. Of/en je koopt een simcard met 3G tegoed. Heel voordelig, Aanrader. Soms geeft Googlemaps overigens wel eens een route over kleine weggetjes langs de kust die niet toegankelijk zijn. Wij kwamen zo voor een militair complex. Ondanks een bordje Selamat Datang (Welkom) moesten we toch omrijden. Idem voor een oil terminal. Succes met de tocht
Tutfschipper