Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Lijiang naar Shangri La - Forum Wereldfietser

Route Lijiang naar Shangri La

Hallo,

Ben van plan om in Yunnan te gaan fietsen, maar zou zoveel mogelijk drukke wegen willen vermijden. Ik zie op de kaart dat er ook een weg loop ten westen van de G214 die Lijiang met Shangri La/Zhongdian verbindt.
De route heeft als nummer de S226. Heeft iemand deze al gefietst en zo ja, zijn er voldoende overnachtingsmogelijkheden?

groetjes
Hoi Pietniki,

Er loopt vanuit Lijiang ook een rustige weg direct naar het noorden naar Shangri La/Zhongdian. Na ongeveer 90km vanuit Lijiang kom je aan in Dajue en The Old Ferry die je over de Yangtze zet. Daar ligt het dorp Yonke waar je eventueel kunt overnachten. Als je in het dorp links afslaat rij je The Tiger Leaping Gorge in, een van de diepste kloven ter wereld waar de Yangtze door stroomt, absoluut de moeite waard.

Rechtaf ga je richting Haba en Baishutia, Haba heeft winkels en ook wel een guesthouse, Baishutia heeft een hotelletje maar we hebben er geen winkel gezien, wij hebben er bij een boer geslapen. Hierna gaat het klimmen met een paar passen achter elkaar waarvan de eerste en hoogste tegen de 3900m aan. Dan daalt het weer tot aan de doorgaande weg naar Shangri La/Zhongdian. Links af naar Zhongdian.

Vanaf de ferry naar Zongdian zal ongeveer 160km zijn. Wij hebben in otktober 2013 dit stuk in omgekeerde richting gefietst maar bij Yonke de TLG ingedoken. Blanche en Douwe hebben dit ook gedaan maar zijn bij Yonke wel naar Lijjiang door gefietst.

De route is absoluut mooi en rustig, je fietst grotendeels door de bergen met kleine dorpjes. Dit stuk is om die reden trouwens ook opgenomen in de TLG route van AWOL.

Op Google Maps kun je de weg zien als een heel dun grijs lijntje. In de GPS kaart van OSM staat hij duidelijk ingetekend. Als je wil kan ik je een GPS track sturen!

Groetjes Maarten
De route is absoluut mooi en rustig, je fietst grotendeels door de bergen met kleine dorpjes. Dit stuk is om die reden trouwens ook opgenomen in de TLG route van AWOL.

Op Google Maps kun je de weg zien als een heel dun grijs lijntje. In de GPS kaart van OSM staat hij duidelijk ingetekend. Als je wil kan ik je een GPS track sturen!

Groetjes Maarten[/quote]

Hi Maarten, ik ga die route in maart 2016 fietsen en zou je dankbaar zijn als je je GPS track kon doorsturen.

mvg

Michel
Hoi Maarten

We zijn nu in china en zijn nog opzoek naar een route..tussen chengdu en vietnam.
De route klinkt erg interresant zou je 'm ook naar ons kunnen mailen?

Cyclingmaniacs.nl@gmail.com

Alvast bedankt!!
misschien is het handig om even te zoeken in dit forum. Zie bijvoorbeeld dit draadje:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ge#p181883

groet,

Sjirk
Ik heb Hildepl net een mailje gestuurd.
Ik fiets momenteel (augustus tot december 2015 - met een omweg) van Chengdu naar Saigon.
Via http://pimijsendoorn.nl/asian-bike-trip-2015/ is op hoofdlijnen te zien waar we (geweest) zijn.

Om terug te komen op de vraag van de TS, wij fietsten een rustige weg ten oosten van de G214 van Zhongdian naar Lijiang.
En voor hen die in deze omgeving zijn en door Dali (old town) komen: overweeg dan zeker ook om bij Stefan en Mei in hun Hidden Garden guesthouse (hiddengardendali@gmail.com) te overnachten (ook boekbaar via booking). Stefan fietste 4 jaar geleden door Yunnan toen hij zijn (toekomstige) vrouw tegen het lijf liep. Inmiddels zijn ze getrouwd, hebben een dochtertje en een guesthouse.

Je vind waarschijnlijk goedkopere guesthouses in Dali. Maar er zijn weinig guesthouses in China waar je kan ontbijten met zelf gebakken brood, kaas en zelfs (Calvé) pindakaas. En lekkere koffie. En wij troffen er zelfs stroopwafels. Zoiets lijkt vanuit Nederland waarschijnlijk futiel, maar na weken of maanden China kan zoiets echt heerlijk zijn.
Daarnaast zijn Stefan en Mei uitstekende en vriendelijke gastheer/vrouw.
Hoi Maarten en Pim,

Bedankt voor de info. We hebben een mooie route gepland. Het internet wil niet echt mee werken om jullie mailtjes te beantwoorden.

We gaan vanaf Chengdu naar Ya´an (de panda's) dan naar Xichiang. Dan even op en neer naar Kunming voor het Vietnam Visum en de verlenging van het Chinees visum en dan terug naar Xichiang en via de tijgerkloof en Dalli door naar de Vietnamese grens.

De kaarten zijn gekocht dus we gaan morgen aan een stukje China beginnen, we hebben er zin in!

Hilde en Mark