Additionally, paste this code immediately after the opening tag: September in Laos - Forum Wereldfietser

September in Laos

Sorry, ik ben nieuw hier op dit forum (wel vaste klant van On your Bike Lonely Planet Thorn Tree, tot ik dit forum ontdekte). weet nog neit zo goed de weg, dus deze vraag is wellicht al eerder gesteld ...

Wij willen in september Laos - Thailand fietsen. Vientiane - Luang Prabang - en via Chiang Mai naar Bangkok. We trekken er ongeveer 5 weken voor uit. Moet ook wel, 6 oktober moeten we naar Kathmandu.

Is dit redelijkerwijs haalbaar? En, belangrijker, hoe zit het met de regen in september? Ik krijg zeer verwarrende berichten, maar vast staat wel dat Laos (en bij uitbreiding Noord Thailand) nog redelijk nat kan zijn.

Klopt dit? Iemand met ervaring?

Hallo Balthasar,

Het regenseizoen in Laos en Thailand is van april tot oktober. In september is het dus nog behoorlijk nat. Voordeel is dat Route 13 van Vientiane naar Luang Prabang over goed asfalt gaat. Vanuit LP kun je met de boot naar HouyXai (2 dgn, overnachting in PakBeng) om de grens naar Thailand over te steken. Ook ten noorden van LP zijn nog mogelijkheden.
De meeste wegen in noord Thailand gaan ook over goed asfalt.
Meer weten? Binnen enkele dagen ligt er een handig fietsreisgidsje over Laos klaar. Stuur een mailtje naar escaper@planet.nl.

September is volgens het boekje de natste maand van het jaar, hier in (noord) Thailand.

Ik zou me er niet teveel van aantrekken als ik jullie was.
Een beetje voorbereiding, om onderkoeling te voorkomen en het materiaal droog te houden vervolgens doen zoals de locals die gaan schuilen als het te erg wordt.