Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in november/december a.s Wie? Tips? - Forum Wereldfietser

Fietsen in november/december a.s Wie? Tips?

Hallo Forum bezoekers,

Ik heb het idee, nog geen vast omlijnd plan, om te gaan fietsen in Azië, in november/december dit jaar.
Het lijkt mij voor een 1e x fietsen buiten Europa een veilig continent.
Al trekt zuid Amerika me ook zeer. De enige bedenking is dat ik vrouw ben; dat ik me daar mogelijk minder veilig zal voelen.

Ik heb via dit forum tips gelezen om via AWOL te boeken; vooral voor het gemak.
En ook kennis gemaakt met fietsers die via de organisatie willen gaan fietsen; helaas in een andere maand/weken.
Ik vond in het aanbod van AWOL: Noord Thailand of Sri Lanka aantrekkelijk.


Zijn er mensen die rond die tijd ook een idee hebben om die kant uit te gaan?
En samen willen op fietsen, voor een tijdje.
Ik kan 3 weken vrij nemen; misschien iets meer.

Tips zijn natuurlijk ook welkom.

Zo heb ik ook nog het idee om nog eens te gaan fietsen in Kirgizië.
Dat kan echter alleen in de zomermaanden.

Ik ben 43 jaar, werkzaam in de psychiatrie als verpleegkundige.
Ik heb al aardig wat gereisd met de rugzak en ik ben ook een korte periode reisbegeleidster geweest in Latijns- Amerika.
In Nederland heb ik in mijn eentje meerdaags gefietst, met mijn tentje e.d.

Benieuwd,
Groeten: Astrid uit Zeeland
alegre schreef:Hallo Forum bezoekers,

Ik heb het idee, nog geen vast omlijnd plan, om te gaan fietsen in Azië, in november/december dit jaar.
Het lijkt mij voor een 1e x fietsen buiten Europa een veilig continent.
Al trekt zuid Amerika me ook zeer. De enige bedenking is dat ik vrouw ben; dat ik me daar mogelijk minder veilig zal voelen.

Ik heb via dit forum tips gelezen om via AWOL te boeken; vooral voor het gemak.
En ook kennis gemaakt met fietsers die via de organisatie willen gaan fietsen; helaas in een andere maand/weken.
Ik vond in het aanbod van AWOL: Noord Thailand of Sri Lanka aantrekkelijk.


Zijn er mensen die rond die tijd ook een idee hebben om die kant uit te gaan?
En samen willen op fietsen, voor een tijdje.
Ik kan 3 weken vrij nemen; misschien iets meer.

Tips zijn natuurlijk ook welkom.

Zo heb ik ook nog het idee om nog eens te gaan fietsen in Kirgizië.
Dat kan echter alleen in de zomermaanden.

Ik ben 43 jaar, werkzaam in de psychiatrie als verpleegkundige.
Ik heb al aardig wat gereisd met de rugzak en ik ben ook een korte periode reisbegeleidster geweest in Latijns- Amerika.
In Nederland heb ik in mijn eentje meerdaags gefietst, met mijn tentje e.d.

Benieuwd,
Groeten: Astrid uit Zeeland
Hallo Astrid,

Jammer had ik ook best leuk gevonden, maar ga helaas in okt al vertrekken.
Heb de AWOL reis Zuid-Thailand en Maleisie geboekt, ik ga voor zoals het nu lijk alleen fietsen.

Wens je veel succes met het vinden van een fietsmaatje, mij is het helaas niet gelukt dus toi, toi, toi. Veel plezier met je komende fiets tochten.

Groetjes,
Sandra (TW)
Hallo Astrid,

Veel plezier met je fietstocht.. Dat gaat goed komen in N- Thailand. Is veilig en vriendelijk, ook vrouwvriendelijk. Veel mooie dingen te zien en te doen. Lekker eten en drinken. Niet na 5 -6 uur fietsen.. Heuvel en bergachtig, maar niet te gek , als je dat niet wilt.. Kan wel. Doi Inthanon is b.v. plaatselijk meer dan 30 % steil...
Als je in de buurt van Chiang Mai bent stuur even een berichtje... Dan kunnen we misschien iets afspreken.
Koffie is er altijd..

Groeten,

Jan
CMExpert.
Hallo Jan,

Jij bent ChangMai expert; mooie naam.
Dan kan ik nog wel enkele vragen op je af vuren ;-)
Hoewel mijn plan nog niet vast ligt.

Ik lees dat er al veel asfalt wegen zijn in het Noorden, wat betekent dat het 'druk' kan zijn op de weg. Klopt dat?

En bij AWOL lees ik dat er relatief lage cijfers gegeven worden in de beoordeling voor natuur in dit gebied.Kan jij daar iets over zeggen?
En de drukte met toeristen?

Al vast bedankt.
En mocht ik gaan: dan lijkt me leuk om een x af te spreken.
Groeten: Astrid
De wegen zijn in Thailand over het algemeen best goed, zeker voor fietsers die wel eens om een kuil kunnen rijden. Doorgaande wegen tussen steden kunnen best druk zijn maar meestal ligt er een brede 'vluchtstrook' naast die ook veelvuldig door motorfietsen en landbouwvoertuigen gebruikt wordt.
Let wel op de bussen. Deze veelgekleurde bussen rijden vaak met hoge snelheid.
In noord Thailand is genoeg te zien en afhankelijk welke kant je op gaat vanuit Chiang Mai (redelijk) vlak tot bergachtig,
In Chiang Mai en plekken als Doi Suthep en zo, zijn veel toeristen. Daarbuiten valt het reuze mee. Zeker als je onderweg in de dorpjes bent.