Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route 66 en 214 Cambodja - recente info? - Forum Wereldfietser

Route 66 en 214 Cambodja - recente info?

Wie heeft route 66 en 214 in Cambodja gereden vanaf Stung Treng naar Sieng Riep?
We lezen over landmijnen maar ook over dat de weg soms niet zichtbaar is - en das niet zo fijn met die mijnen. Maar ook dat hij misshien wel al geasfalteerd zou zijn. En hoe zit het met overnachtingen en water/drinken?
In december 2012 zijn via de kustweg van Vietnam naar Thailand gefietst, dus andere wegen dan in jouw vraag. Maar desondanks zouden wij het ook op jouw route aandurven, voldoende eten/drinken en overnachtingen in Cambodja.
Op het forum van GT riders was er in 2008 al sprake dat zee de route volledig vernieuwen.
Zou inmiddels klaar moeten zijn.
Of opgegeven ... :P
http://www.gt-rider.com/thailand-motorc ... sappearing

Go & discover :wink:
Om verwarring te voorkomen, de route 66 in Cambodja kan ik niet vinden. Maar in 2009 heb ik de route66 in de USA gefietst. Een prachtige fietstrip. Je kan even kijken op: johanburgmeijerwaarbenjijnu.nl. Voor jullie fietsreis veel plezier!!!!!!!

Logica brengt je van A naar B......verbeelding brengt je overal
Johan
@ Knoenie bedankt voor het antwoord. De vraag is nu - geeft de Gps kaart de oude of nieuwe route aan ;-)

Enne geen dank voor de twee non antwoorden!
Net boven de splitsing 62 en 213 gaat er van de 62 een weggetje naar het noordwesten (wit op googlemaps), iets verder gaat deze oostelijk verder (grijs op googlemaps). Je komt dan uiteindelijk bij een dorp uit met twee guesthouses. De Angkor tempels (duidelijk zichtbaar op de sat. foto) kun je vandaar uit bezoeken. De weg naar het grote tempelcomplex is ook het vervolg van de route naar Siem Raep. Het eerste stuk is avontuurlijk, maar de boskap was daar goed bezig dus mijnenvelden lijken me onwaarschijnlijk, daar staan ook bordjes bij en je ziet dat het bos daar welig tiert. Ik ben niet echt van het spoor afgedwaald, wel over een gifslang gefietst. Op een gegeven moment kom je weer langs huizen en kom je over oude bruggen. (eerder ook al, maar soms zag je ze niet goed)

Sjirk
Dank je Sjirk - Bedoel je Koh Ker? :wink:
Frans & Dieuwertje schreef:Dank je Sjirk - Bedoel je Koh Ker? :wink:
het is 213 met 62 (bericht aangepast)
hier op googlemaps.
dorp bij tempel (Ta seng)

groot complex van tempels = Preah Khan (let op bij Siem Reap is er nog 1)
olifanten tempel = prah damrey (ook leuk iets ten noorden van dorp)

Koh Ker is een ander complex meer naar het noorden. Beter bereikbaar en meer toeristisch (dagtrips vanuit Siem Reap)

Sjirk
niet héél recent, maar van 6 jr geleden.

Het dorp dat Sjirk bedoelt (kruispunt 213/64/66) heet Phnom Deik, daar was toen 1 GH.
Wil je via T'baeng Mean Chey, daar zijn div GH.
In het dorp Kulen was 1 GH.(Dit ligt NIET bij de Kulen tempel!!)
In het dorp Seyang, bij de afslag naar Koh Ker, was 1 nieuw GH.
Wij zijn daarna noordelijk (stukje terug)gegaan naar Prasat Preah Vihear en via Anlong Veng naar Siem Reap.
Bedankt allen!
Ik vond nog dit over de toestand van de weg http://www.lonelyplanet.com/thorntree/t ... ID=2257902
Dat betekent dus wildkamperen op het eerste stuk van 135 km of stevig doorfietsen en daarna guesthouses en dus met douche.

@ Jose tot snel ziens wellicht!

- zijn er trouwens bij de tempels die we voor Siem Riep bezoeken al meerdagspassen te krijgen?
Frans & Dieuwertje schreef:- zijn er trouwens bij de tempels die we voor Siem Riep bezoeken al meerdagspassen te krijgen?
nee, mij is het niet gelukt, gefrustreerd eerst door naar Siem Reap. Bij veel kleinere tempels is er overigens geen controle.
Ben bang dat we elkaar mislopen.
Wij gaan maandag/dinsdag vanaf PP de Mekong omhoog volgen.
Zullen denk ik niet voor de 26e in Stung Treng zijn.
@ Jose - Jammer! hopelijk had je wel wat aan onze ervaringen die ik je stuurde!

@ Sjirk - moest je betalen bij jouw kleine tempeltje? :wink: Want we denken die te bezoeken en dan nog een dagpas in Sien Riep voor een volle dag tempels te kopen. Dat lijkt ons wel genoeg tempels

Zo en dan nu op de fiets richting 4000 eilanden en de grens. Bovendien nog nadenken of we de Cardemons gaan doen. Bedankt allen - We zullen onze ervaringen na afloop hier delen!
Frans & Dieuwertje schreef:@ Sjirk - moest je betalen bij jouw kleine tempeltje? :wink: Want we denken die te bezoeken en dan nog een dagpas in Sien Riep voor een volle dag tempels te kopen. Dat lijkt ons wel genoeg tempels

Zo en dan nu op de fiets richting 4000 eilanden en de grens. Bovendien nog nadenken of we de Cardemons gaan doen. Bedankt allen - We zullen onze ervaringen na afloop hier delen!
Nee, of misschien een beetje bij Preah Khan, bij Prah Damrey niets. Die staat gewoon ergens.
Als je van route 66 komt in Beng Mealea, ligt aan de rechterkant ook een grote tempel die officieel onder het toegangsbewijs van Siem Reap valt. Er werd niet gecontroleerd. Deze is trouwens de moeite wel waard. In Beng Mealea is een guesthouse/homestay. Vragen bij 1 van de restaurants.

Sjirk
't Is oud, maar plezant om eens te lezen, van een website waar ik 10 jaar terug wel wat aan had.
http://www.talesofasia.com/cambodia-ca2-route66.htm
Vanavond aangekomen in Sien Riep - wat een belachelijke overdaad na alle enorme armoede onderweg op route 66 en 214!

We dachten mooi off road door de jungle te gaan rijden maar wat een tegenvaller!
Goed de info over de routes:

>> de 214 is bijna geheel geasfalteerd. Klein stukje na de pond in Stung Treng nog niet en 20 km voor Tbaeng Meanchy nog niet. In Stung Treng bouwen ze bovendien een brug. En met de komst van de weg is ook het hele woud gekapt - we hebben letterlijk de laatste resten zien branden. Afschuwelijk zeker omdat je ook een radertje in het geheel vormt. De mensen zijn erg arm en de bedrijven die de mensen vragen om de bomen te kappen, geven daarna de mensen weer aan aan de politie. Zo keert het geld weer terug naar de bedrijven via de politie vertelden ze ons onderweg. Hotels zijn er naast de genoemde bovenste in Svay Leu - erg basic 6 euro - gebruik je eigen beddengoed. En in Chep Kandal - wij hebben het niet gezien want we hebben daar gekampeerd bij een huis in de tuin.

>> de 66 Vanwege onze teleurstelling over de 214 hebben we slechts een klein gedeelte van de 66 gefietst zo'n 50 km van Boeng Mealea tot Sien Riep. Deze weg was prachtig maar zwaar - sluip en kruip door door het gewas over een ossespoor. Soms een huisje en ossekar, een paar brommertjes. Maar ook over een boomstammen over de rivier en veel heel veel mul zand. Je kunt hier echt niet rijden in het natte seizoen. We kwamen binnen op het Angkor terrein en reden zo naar Sien Riep.

Inmiddels hebben we op het internet gelezen dat de smokkelroute door de cardemon bergen ook geheel ontbost en aangehard/geasfalteerd is door de Chinezen dus ook die gaat niet door.