Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Friendship bridge Vientiane - fiets verplicht in bus? - Forum Wereldfietser

Friendship bridge Vientiane - fiets verplicht in bus?

We lezen overal dat je niet over de friendship bridge van Vientiane naar Thailand mag fietsen of lopen. Klopt dit? En klopt het dat het 14 dagen visum voor Thailand gratis is?

Iemand trouwens tip voor een guesthouse met redelijke internet verbinding tip voor Vientiane?
In februari van dit jaar kon ik gewoon fietsend over de brug van Laos naar Thailand. Niet vergeten uit te checken in Laos, anders word je door de Thaise douane nog even teruggestuurd.

Wio
Ik ben er ook gewoon overheen gefietst, soms moet je ook niet te bang zijn op een fietstocht! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Wel aan de goede kant fietsen :D
Even ter info.
We spraken afgelopen week in Cambodia een Amerikaanse fietser die
ongevraagd 30 dagen gratis kreeg voor Thailand, bij de grensovergang Vientiane/Nong Khai!!!
Geen idee of dat standaard is of een vergissing.
Die zelfde dag ook een Chinese fietser die toegang was geweigerd tot Thailand omdat hij geen uitreisticket had, bij Poipet/Aranya Prathet.!!
Dank!

@Henk - Bang?! Was gewoon een vraagje hoor. :wink:

30 dagen visum, @Jose? Das mooi - alleen gaan wij even naar de overkant voor een visum verlenging voor Laos. We rijden een grensovergang of twee verder gewoon weer Laos binnen.

@Sjirk - doen we dat aan de goede kant rijden. Maar alleen als jij binnenkort Cambodja tips uit je speciale boekje onze kant op stuurt! 8)
Volgens mij hebben wij in Ventiane in het Syri 2 Guesthouse gezeten. Daar hadden ze internet maar er was wel wat vreemds mee als ik het me goed herinner. Om een uur of 22:00u of 23:00u werd het uitgezet. Verder stelde het guesthouse niet al teveel voor maar toen wij in Ventiane waren was het moeilijk een kamer te vinden in een leuk guesthouse.

Van de Friendship Bridge 1 hebben we geen gebruik gemaakt, nummer 2 en 3 zijn we gewoon fietsend over gegaan. (ook voor een border run.)

Groeten,

Maarten & Line
Wij hebben 2 weken geleden gewoon over de brug gefietst , ondank
s dat er staat verboden voor fietsers. Voor thailand hebben we een visum gekregen voor 14 dagen.
Ook al is het al even geleden heb ik gewoon over de brug gefietst, zelfs 3x omdat ik een stempeltje vergeten was. Geen idee meer waar ik zat in Ventiane.
Het is lang geleden.
Maar ook toen mocht je er niet overheen,
Ik heb blond gedaan
Er overheen gefietst
Maar iedere official gezwaaid
Soms werd ik aangehouden
Dan werd mijn bel getest
Én mijn fietscomputer
Veel vriendelijk gelachen
Én gelukt
Wat een feest

Volgens mij moet je het gewoon proberen
Bus kan altijd nog

Succes
Je kunt tegenwoordig gewoon over de brug fietsen. Aan de Laotiaanse kant ga je met de auto's mee door de grenscontrole. Nog voor de brug maakt de weg een bocht en kruist het verkeer van de andere kant. Je begint hier al aan de linkerkant van de weg te fietsen. Aan de Thaise kant moet je voor de grenscontrole met de voetgangers mee.
In Vientiane zijn in de buurt van restaurant/pizzeria Via Via in de Nokeokhoumane Street, vlakbij de Mekong voldoende guesthouses. Dit restaurant is van de Vlaming Michael Vernaillen en zijn Laotiaanse vriendin. Hij fietst ook en is zelfs lid van de Vlaamse vereniging De Vakantiefietser. Michael kan vast goede tips geven.
Hoe is het nu in Thailand met die betogingen Frans en Dieuwertje? - vrienden van ons zijn er namelijk nu
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Blanche schreef:Hoe is het nu in Thailand met die betogingen Frans en Dieuwertje? - vrienden van ons zijn er namelijk nu
Blanche, Dieuwertje en Frans zitten toch nog ver van Bangkok? Zolang het vliegveld niet bestormd wordt met gele of rode hemden is er nog geen probleem. Centrum Bangkok kunnen ze misschien het beste overslaan als het te erg wordt (op het laatste moment).
Tot nu toe merken we niets van de protesten maar we zijn er nog maar een dag. Wel veel verkiezings? vlaggen en posters op straat. Of zijn ze hier gewoon heel nationalistisch?

De friendship brug mag je zowel overlopen als overfietsen. Ondanks de verbodsborden wenkte de douane ons vriendelijk om door te rijden. Wel rijden de (Thaise) chauffeurs er idioot hard terwijl er weinig ruimte is. Genoeg ruimte nemen dus of je fiets over de betonblokken op de stoep tillen, maar dat moet dan twee keer.
Bangkok is ontzettend groot en er is geen sprake van één centrum. Betogingen vinden plaats rond ministeries of op grote pleinen. Even daar buiten gaat het leven zijn gewone gang.
In de arme delen van Thailand, zoals in het noordoosten, is de aanhang van de wegens corputie gezochte en in het buitenland wonende ex-premier Thaksin (de roodhemden) gigantisch. De zus van Thaksin is nu premier, maar het is een publiek geheim dat zus precies doet wat haar broertje haar influisterd. Deze multimiljonair heeft op het platte land de bevolking o.a. gepaaid met gratis gezondheidscentra. Zijn propaganda-machine draait in die gebieden altijd volop.
In Bangkok zelf is de aanhang van de roodhemden gering. Als er betogingen zijn van de roodhemden zijn ze niet spontaan, zoals tijdens de bezetting van de megawinkelcentra in de omgeving van het Lumpinipark een paar jaar geleden. Thaksin's partij regelde het vervoer naar het verre Bangkok en een voor arme Thais aantrekkelijke dagvergoeding.
He shit ik dacht dat wij de nieuwste zouden nemen bij Pakse om terug te keren naar Laos maar er is alweer een vierde friendship brug geopend tussen Thailand en Laos. Helemaal in het noorden bij Huay Xai en Chiang Khong. Goed - wij gaan op weg naar de meest zuidelijke vanuit Mukdahan vandaag.

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/t ... ID=2368861
De brug over de Mekong bij Pakse is géén "Friendshipbridge". Een "Friendshipbridge" is een grensbrug over de Mekong tussen Thailand en Laos.
Als je echter over de brug gaat bij Pakse, fiets je al ruim 40 km in Laos. Je gaat over land van Thailand naar Laos. De grenspost is bij Chong Mek.
Eerst hadden de Fransen afgedwongen dat de Mekong de grens zou zijn tussen Thailand (destijds Siam) en Frans-Indochina. Later eiste Frankrijk nog een paar extra stukken land ten westen van de Mekong op en zette die eis kracht bij door de Thaise stad Chantaburi te bezetten. Uiteindelijk ging Thailand overstag.
De brug over de Mekong bij Pakse is gebouwd door Japanners en geopend in 2006. Dit is een tolbrug, maar fietsers betalen geen tol.
Ha die Franske en Dieuwertje,

Waar zijn jullie nu?
Onderwerptitel: Friendship bridge Vientiane - fiets verplicht in bus?
bert sitters schreef:Ha die Franske en Dieuwertje,

Waar zijn jullie nu?
Hoi Bertje van de Thaise soep balletjes - In Khemmarat in het door jou aanbevolen Ban Suan Ruen Ron. Weet jij trouwens wie er hier de hele nacht heel zacht het zelfde melodietje speelt - ritueel in een klooster?
Morgen naar Ban Song Khom en dan nieuwjaar vieren in de tent in het Phae Taen National Park. Maar dat hadden we je gisteren toch gemaild? :wink:
Frans & Dieuwertje schreef:Onderwerptitel: Friendship bridge Vientiane - fiets verplicht in bus?
bert sitters schreef:Ha die Franske en Dieuwertje,

Waar zijn jullie nu?
Hoi Bertje van de Thaise soep balletjes - In Khemmarat in het door jou aanbevolen Ban Suan Ruen Ron. Weet jij trouwens wie er hier de hele nacht heel zacht het zelfde melodietje speelt - ritueel in een klooster?
Morgen naar Ban Song Khom en dan nieuwjaar vieren in de tent in het Phae Taen National Park. Maar dat hadden we je gisteren toch gemaild? :wink:
Zet je tent daar niet neer op een breuk in de aardkorst.
Bestel bij zo'n soepstalletje: koeitie jouw máá!
Krijg je vast leuke reacties.