Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visa (Rusland), Kazachstan, China - Forum Wereldfietser

Visa (Rusland), Kazachstan, China

Ik vertrek begin April op de fiets naar China, via Rusland, Kazachstan, Kirgizië.
Ik ben aan het uitzoeken of ik de visa voor Rusland en Kazachstan het beste hier in Nederland of onderweg kan regelen.
Er zitten nogal wat haken en ogen aan met uitnodigingen, reisschema's en hotelboekingen overleggen e.d.
Visumdienst (cibt) kan dat allemaal aardig regelen, maar tegen de hoofdprijs.
Wie kan mij, uit ervaring, tips geven waar het het beste te regelen is?

Zo ook voor China. Deze kan ik niet zo lang van tevoren aanvragen, maar wat is een goede plek 'on the road'?
Kazachstan en Rusland geven wel visa uit met een datum verder in de toekomst.
Rusland en Kazachstan kun je het beste vanuit nederland doen. Die hebben de ruimste tijden. Let wel op dat ze een fixed entry hebben dus je visum gaat lopen op die bepaalde datum. Als je veel visumtijd voor het land wil gebruiken is dit een extra stressfactor tijdens je reis. Dit heeft mij de eerste drie maanden van mijn reis naar het oosten minder plezier gegeven.

China kun je vast in Kazachstan doen. Hoogstwaarschijnlijk krijg je maar 1 maand die je vervolgens weer ergens in China moet verlengen, of zelfs de noodgreep via Hongkong moet gebruiken. Het lastige van visa is de regels erg snel kan veranderen en dat bij sommige landen de ambassades niet consequent zijn. Ik heb voor China de indruk dat hoe dichterbij (in aantal landen tussen jou en China) hoe korter de visumtijd is.

Ik heb het via een bureau gedaan. Ik wou toen ook nog Tadzjikistan en Oezbekistan erbij. Vanuit Zuid-Limburg was dat niet meer te doen. dan maar betalen.

Sjirk
Als je over Kirgizië gaat, kan je volgens mij best je visum voor China in Kirgizië aanvragen. Voor Kazachstan krijg je waarschijnlijk maar een maand op je visum, een beperkte tijd om tijdens je tocht door dit immense land ook nog enkele dagen aan een visumaanvraag te moeten besteden.

Rusland en Kazachstan volgens SjirkM
Hallo Hara,

Wij hebben al eens eerder contact gehad over jou tocht omdat ik in April 2012 de zelfde tocht reed.

Wij hebben toe alle visa bij het CIBT in Nederland geregeld. Dit was goed te doen. Kosten waren ongeveer 350 euro voor alle drie de visa.

Rusland: 1 maand, en de ingangsdatum drie maanden na afgifte visa
Kazachstan: 2 maanden, met vooraf afgesproken ingangsdatum
China: ook 2 maanden, maar niet verlengbaar in China, en ingaande 6 maanden na afgifte van visa.

Succes
Paul Boumans
Dankjulliewel voor de antwoorden!
Ik heb al n stuk beter overzicht nu en ga er wel uitkomen!

Groetjes, Hera