Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Maleisië naar Singapore fietsen - Forum Wereldfietser

Van Maleisië naar Singapore fietsen

Wij willen binnenkort in Maleisië gaan fietsen en eindigen in Singapore.
Het schijnt nogal lastig te zijn om bij Pontian Kechil
de brug over te steken en met de fiets Singapore binnen te komen

Wie heeft tips of alternatieven?
Hoi Dik5,

Wij hebben de oversteek gemaakt van Singapore naar Maleisië. De brug die wij genomen hebben heet Johor Causeway (tussen Woodlands in Singapore en Johor Baruh in Maleisië).

De oversteek zelf was zeer gemakkelijk, we hebben de route genomen waar ook de motors/scooters gingen. Maar je zou ook gewoon via de autoroute kunnen komen ze snappen dat jij niet weet hoe het werkt en ze laten je dan gewoon naar de juiste kant gaan zonder dat je tussen alle motors(uitlaatgassen) hoeft te wachten. Wees vooral voorzichtige de aan loop routes zijn snelwegen. Wat wij fout deden was dat je ook via de lopers route naar de checkpoint kan gaan. 

Door de douane is geen moeite met een NL paspoort maar wij gingen van Singapore naar Maleisië, toen we met het vliegtuig Singapore in gingen moesten we wel een formulier invullen, naar Maleisië toe was gewoon een stempel van 90dagen. Maar ze spreken daar allemaal Engels dus dat moet goed komen. De oversteek is helemaal gratis met de fiets de motoren moet een paar SGD betalen.

Succes en een hele mooie fiets tocht toe gewenst! 
NachtVos schreef:Hoi Dik5,

Wij hebben de oversteek gemaakt van Singapore naar Maleisië. De brug die wij genomen hebben heet Johor Causeway (tussen Woodlands in Singapore en Johor Baruh in Maleisië).

De oversteek zelf was zeer gemakkelijk, we hebben de route genomen waar ook de motors/scooters gingen. Maar je zou ook gewoon via de autoroute kunnen komen ze snappen dat jij niet weet hoe het werkt en ze laten je dan gewoon naar de juiste kant gaan zonder dat je tussen alle motors(uitlaatgassen) hoeft te wachten. Wees vooral voorzichtige de aan loop routes zijn snelwegen. Wat wij fout deden was dat je ook via de lopers route naar de checkpoint kan gaan. 

Door de douane is geen moeite met een NL paspoort maar wij gingen van Singapore naar Maleisië, toen we met het vliegtuig Singapore in gingen moesten we wel een formulier invullen, naar Maleisië toe was gewoon een stempel van 90dagen. Maar ze spreken daar allemaal Engels dus dat moet goed komen. De oversteek is helemaal gratis met de fiets de motoren moet een paar SGD betalen.

Succes en een hele mooie fiets tocht toe gewenst! 
Dank je voor dit alternatief
Wij hadden gepland om de tweede brug (Second Link) te nemen maar daar schijn je als fietser niet over te mogen ,behalve in een bus die vanuit Pontian Kechil vertrekt.
Wij zijn nu in Melaka, en willen beslissen langs welke brug we naar Indonesia zullen gaan. Indien in goed begrepen heb kunnen we een bus nemen in Pontian Besar en zo de 2de brug over. Wat ik nin het bericht van Nachtvos niet begrepen heb is wat jullie nu fout gedaan hebben, langs de autosnelweg, of langs de lopers route.

Dank bij voorbaat

Michel
Ik probeerde enkele jaren geleden ook via de 'second link' Singapore binnen te fietsen. Bij de Maleisische douane werd ik vriendelijk door gelaten. 5 kilometer verderop werd ik door de Singaporese douane onvriendelijk en dringend verzocht om direct om te keren.

Terug bij de Maleisische kant heb ik mijn verhaal gedaan en ben daar door een agent aan een vriendelijke chauffeur met een lege tourbus geholpen, die heeft mij de grens over 'gesmokkelt' ;).

Per fiets is het dus echt alleen maar mogelijk via Johor Bahru!

Succes.
oeps... ik geloof dat mijn antwoord wat laat kwam.
Over de bruggen naar Indonesië weet ik helaas niets.
Ik ben gevlogen naar Bali vanaf Singapore.