Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van Nederland naar Nepal (en verder...) - Forum Wereldfietser

van Nederland naar Nepal (en verder...)

Ik ben van plan om april 2014 richting Nepal te vertrekken, er fiets, en naar alle waarschijnlijkheid houd de reis daar niet op.
Ik wil via 'de bovenkant', dus Kazachstan, Kirgizië etc.

Ik zoek andere fietsers die deze tocht (recent) hebben gereden of wellicht rond dezelfde tijd gaan rijden en informatie met mij willen delen.

Hoe kom je (alleen of met zijn tweeën) Tibet per fiets in?
Vanuit China, maar evt ook vanuit Nepal (wil vanuit Kathmandu graag weer door via de friendship highway naar Chengdu).

WIE OH WIE HEEFT ER TIPS OF WIL ER OVER DERGELIJKE PLANNEN CORRESPONDEREN?
Hoi,

Wij zijn van plan in Q1 2014 op de fiets richting China te vertrekken vanuit NL.
Daarbij willen we zoveel mogelijk de zijderoute volgens (dus via Turkije en Iran naar Centraal Azië). Vanuit Iran willen we via centraal Aziatische republieken naar China.

Vanuit daar zijn we nog aan het uitzoeken hoe we verder willen gaan.

Lijkt me handig om erover te communiceren.

Mvg, Eric & Geeke
Peter Mak heeft een boek geschreven over het gedeelte van Kashgar naar Kathmandu. Heerlijk om te lezen.
"Over alle grenzen"
Veel van hun reis kun je ook lezen op hun site http://www.cycletheworld.nl

De Belg Raf Polus is nu onderweg naar Mongolië, heb je misschien ook iets aan.
www.cyclingtomongolia.wordpress.com
..ik heb een gelijkaardig plan..
Wel via Griekenland, Turkije, Iran en dan oversteek via Kirgizie naar Kazachstan, China en en verder..
Zelf totaal geen idee voor grensoversteken, visa e.d..
Dus alle tips welkom ;)

PS: zijn er ook vrouwelijke fietsers die al eerder een gelijkaardige route alleen fietsten? Want stel me soms vragen bij een vrouw alleen per fiets door moslimlanden?
Hoi Allemaal,

Wat spanned ziet er uit naar om jullie onderweg te zien:)

Wij gaan 2 februari vertrekken richting italie en dan naar het oosten.

Zie onze geplande route op www.twistingspokes.com/the-journey

Super spanned!
Martin
@Squirrel:
Bernadette Speet heeft enorm veel alleen gefietst. Ze heeft er ook een boekje over geschreven. Het staat mij bij dat ze ook in islamitische landen heeft gefietst. Ze staat wel eens op de Fiets- en Wandelbeurs bij Fietsers Informeren Fietsers.
Edith Vermeulen en Annet ... hebben door Iran gefietst. Dat zijn dan wel twee vrouwen maar toch. Ze hebben geloof ik ook een boekje geschreven.
Loes