Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbroek in Thailand ? nog routetips ? - Forum Wereldfietser

Fietsbroek in Thailand ? nog routetips ?

Hallo, ik wil volgende maand gaan fietsen in NO thailand. Ik vraag me af of het gepast is om gewoon met een fietsbroek daar te fietsen ! Of wordt dat als aanstootgevend ervaren bv ? En maakt het nog wat uit voor mannen of vrouwen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

En ja, We gaan voor het eerst fietsen in Thailand en hebben nu het plan om met de trein naar Nongh Kai te gaan en dan langs de mhekong. Een beetje de route die Bert Sitters beschrijft. Vraag is dat een goede keuze om mee te beginnen ? Of hebben jullie andere suggesties ?


alvast bedankt !

groeten
Wim
Wim Doornbos schreef:Hallo, ik wil volgende maand gaan fietsen in NO thailand. Ik vraag me af of het gepast is om gewoon met een fietsbroek daar te fietsen ! Of wordt dat als aanstootgevend ervaren bv ? En maakt het nog wat uit voor mannen of vrouwen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Is geen probleem........voor mannen en/of vrouwen
Wim Doornbos schreef:En ja, We gaan voor het eerst fietsen in Thailand en hebben nu het plan om met de trein naar Nongh Kai te gaan en dan langs de mhekong. Een beetje de route die Bert Sitters beschrijft. Vraag is dat een goede keuze om mee te beginnen ? Of hebben jullie andere suggesties ?
goeie route. ook goed om mee te beginnen

Een Thai zal er niks van zeggen Marco maar of hij er geen problemen mee heeft .... dat is heel wat anders.

Volgens velen is het weinig respect tonen voor de Thaise cultuur. (ook al liepen ze hier 100 geleden nog topless rond)

Persoonlijk schaam ik me nu voor het gedrag van deze medefietsers.
Ook al heb ikzelf in het begin deze fout gemaakt :oops:

Heb je bij een waterval of aan het strand al eens naar de Thai zelf gekeken als zij gaan zwemmen?


Draag je fietsbroek onder een andere short en het probleem is opgelost.
Beter nog is fietsondergoed of een fietsshort met losse buitenbroek.

Eventueel neem je voor de dame nog een wikkeldoek mee die ze bij een tempelbezoek kan gebruiken.

Bert heeft trouwens voor Asian Way of Live een nieuwe route van Isaan naar Chiang Mai uitgezet.

Ok,

Dank je Somchai voor deze aanvulling!

Dus als ik je goed begrijp is het te allen tijde ongepast om alleen een fietsbroek te dragen ? Of bedoel je alleen bij het betreden van openbare gelegenheden , tempels enz ...

Ik heb namelijk geen zin om daar mensen in verlegenheid te brengen of te irriteren !

groeten Wim

Hallo Wim,

Persoonlijk zou ik ook een lange broek aandoen.
Inderdaad, voor het respect. Smoezen als: op de fiets ben ik sportman, dus dan kan ik sportkleding dragen vind ik een beetje goedkoop.
In Thailand zie je bijna geen blote benen, behalve van verbrande Europeanen. Ook een Thai die van huis naar werk fietst heeft geen fietsbroek aan. Zo'n iemand denkt aan ondergoed als die weer een Hollander ziet in zijn flitsende fietstenue.

Groeten, John.

Fietsen in lange broek hoeft echt niet. Ik heb diverse tochten gemaakt met the Thailand Cycling Club. Veel van die fietsers hadden een fietsbroek aan.
Als je een tempel bezoke moeten je een lange broek aan. Kun je gewoon ter plekke regelen.
De route van Nong Khai naar Chiang Mai in mijn boek is wel wat gedateerd. Diverse wegen zijn aanzienlijk drukker geworden. Een paar guesthouses zijn verdwenen, maar er zijn er meer bijgekomen. Ik ben vorig jaar opnieuw van Udion Thani ( bij Nong Khai) naar Chiang Mai gefietst via voor een deel andere wegen. Deze route staat nu in het programma van Asian Way of Life: www.awol.nl

Groetjes uit Sri Lanka. Ook een zeer leuk fietsland.

Bert

Bert er is wel een verschil tussen een fietsbroek met inhoud en eentje zonder inhoud. :wink:

Lange broek is niet echt nodig alhoewel de meeste Thai met fietsbroek een lange fietsbroek dragen eventueel over hun korte.
De meningen zijn nogal verdeeld zie ik :)

Geen punt , fietsbroek en korte broek er overheen, wie doet me wat !!

Hartelijk dank voor de tips...

Route: tsja we hebben nu gekozen voor het noordoosten vanwege dat het daar niet zo toeristisch izou zijn en dat er mooie natuur en cultuur zou zijn te beleven.

Van het noorden heb ik het gevoel dat er veel te zien is maar dat het daar bomveel fietsers en toeristen zit. Klopt dat beeld een beetje ? of zit ik er helemaal naast?

Beste Wim,

De noordoostelijke route is een prima keuze, daar zul je geen spijt van
hebben. Wij hebben afgelopen zomer zowel de noordoostelijke als de noordelijke route gefietst. We waren met name over de eerste zeer te spreken. Het fietsen langs de Mekong was fantastisch. Overigens was het noorden niet bomvol met fietsers en andere reizigers/toeristen, maar zeker drukker dan het noordoosten waar we nauwelijks toeristen tegen zijn gekomen. Ik vond de wegen in het noorden vaak wat drukker met autoverkeer dan het noordoosten. Wij fietsten met kind in fietskar en dan let je misschien wat meer op voorbij razend autoverkeer. Ik heb wel het idee dat wannneer je in het noorden niet de "standaard" route fietst, je toch hele rustige stukken kunt fietsen. Je zal dan waarschijnlijk wat forser in de bergen moeten trappen. Misschien dat anderen daar inmiddels goede tips voor hebben. Het noorden is wel wat meer te zien, maar als je in Chiang Mai eindigt, dan zou je die bezienswaardigheden ook met een paar dagen openbaar vervoer kunnen doen, of je aansluiten bij een georganiseerde tocht. Die zijn er zat en dat zijn nooit grote groepen waar je mee op stap gaat. Overigens zijn er in het noorden ook een aantal prachtige stukken om te fietsen. Ik vond met name een stuk langs de Mekong en de grens met Laos naar Chiang Khong heel erg mooi. Ik vraag me eigenlijk af of er iemand is die ooit vanuit Chiang Kong in de richting van Nan gefietst is. Ik heb geen idee of je verder langs de grens met Laos zou kunnen fietsen.
De fietsbroek zou ik mij niet al te druk over maken. De enkele sportieve Thaise fietsers die we tegen kwamen fietsten in volledige wielren outfit, dus gewoon strakke fietsbroeken. Ze zullen er de tempels vast niet mee bezoeken. Overigens hadden wij wijde korte broeken, met binnenbroek. Hoewel ik jaren in Europa met de traditionele strakke broek gefietst heb, voelde ik me in Thailand gewoon prettiger met een wijde niet al te korte broek. Voor de tempels (en daar zijn er nogal wat van) moet je gewoon een hele dunne makkelijk aan te trekken lange broek bij je hebben. een sarong kan ook. Ik heb in die 2 maanden nooit een keer het gevoel gehad dat iemand moeite had met de kleding die we droegen Met kan ook zijn dat ze te beleefd zijn om dat te laten merken. Er zijn bezoekers van dit forum die daar meer van weten, omdat ze al wat jaartjes Thailand ervaring hebben. Ze zullen het vast wel eens aan Thaise vrienden gevraagd hebben.
Veel plezier in Thailand, of je nu in het noorden of noordoosten zit, het is een geweldig fietsland met oneindig vriendelijke mensen, prachtige natuur en erg lekker eten (ook niet onbelangrijk als je fietst).
groet,Martin

Dank je wel Martin,

Dat is nuttige informatie, denk dat het dan toch noord-oost wordt. En die tip over chiang mai is wel een goeie. Lekker rustig fietsen en dan de belangrijkste dingen in een paar dagen bekijken met het openbaar vervoer of andere trip

Ik heb er erg veel zin in .
groeten
Wim