Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geld pinnen in Laos - Forum Wereldfietser

Geld pinnen in Laos

Volgens geluiden zou pinnen in Laos moeilijk zijn. Dat is voor een belangrijk deel inmiddels achterhaalt, want het noorden van Laos is duidelijk snel in ontwikkeling. Wegen worden verbeterd en bruggen aangelelgd. Er komen steeds meer goede en leuke overnachtingsadressen. Winkeltjes hebben koelkasten en je ziet nu overal restaurants, waar het veilig eten is.
Ook treft je steeds meer PIN-automaten: ATM.
Bij de BCEL-bank heb je de beste kans dat je met je Nederlandse bankpasje kunt pinnen en dat de geldmachine het ook écht doet. Per keer kun je 1.000.000 kip pinnen. Dat is ongeveer 100 Euro. Er zijn nu ook biljetten van 100.000 kip, zodat je met veel minder biljetten op zak loopt dan voorheen. Je ziet dat de economie stijgt, doordat je nu ook steeds meer wisselgeld terug kunt krijgen als je onderweg met een groter bijet betaalt.
Ik ben in november 2012 geschikte ATM's tegen gekomen in:
*Vientiane;
* Luang Prabang;
*Vang Vieng;
*Udom Xai (bij de veerbootjes vanuit Thailand. Eind 2013/begin 2014 wordt een paar km zuiderlijker weer een brug tussen Thailand en Laos geopend);
Houayxai;
*Boten (bij de grens met China. Aan de Chinese kant staan ook vrouwen te wisselen:zowel aan de inkomende als de uitgande kant. Hun koers is goed. Tel wel goed samen de biljetten na);
*Phon Hong;
*Ban Tha Ngon;
*Nong Kiau;
*Nam Bak.
Mijn vriendin en ik hebben beide Meastro. Gewoon nederlandse pinpasjes. Geen creditcard dus . Wij konden in Laos nergens pinnen. Behalve in Vientiane waar het blijkbaar wel moet kunnen maar daar zijn wij niet geweest. We hebben vrij veel pin automaten geprobeerd. NErgens succes. SOms stond er dat het wel kon maar ging het toch niet. In Vietnam (waar we nu zijn) kunnen we wel bijna overal pinnen
Groet Wieger
bikepunks.blogspot.com
Tjomp schreef:Mijn vriendin en ik hebben beide Meastro. Gewoon nederlandse pinpasjes. Geen creditcard dus . Wij konden in Laos nergens pinnen. Behalve in Vientiane waar het blijkbaar wel moet kunnen maar daar zijn wij niet geweest. We hebben vrij veel pin automaten geprobeerd. NErgens succes. SOms stond er dat het wel kon maar ging het toch niet. In Vietnam (waar we nu zijn) kunnen we wel bijna overal pinnen
Groet Wieger
bikepunks.blogspot.com
Ben jij bij de automaten van de BCEL-bank geweest in een van bovengenoemde plaatsen. Met mijn Nederlands bankpasje met Maestro ging dat prima! Het Maestro-logo stond bij de automaten.
Wellicht was er een zware storing van het systeem.
Hoe staat het met pinnen met een Visa kaart Bert?
Onze ervaring is al wat verouderd (winter 2011/2012)
Met ING-pas gepind :Luang Namtha, Oudomxai, Nong Khiao, LP, Phonsavan,
Vang Vieng, Savannakhet, Pakse, Attapeu

Met VISA (wegens reis naar Birma) dollars opgenomen binnen de bank.
Dat ging gewoon met pincode.
Als ik mij nog goed herinner, stond er op de flappentap zowel het Maestro als het VISA-logo.
Weinig storingen meegemaakt, alleen in Phonsavan was de flappentap leeg vanwege een feest. Maandagmorgen was hij weer gevuld.

Ariën
Blanche schreef:Hoe staat het met pinnen met een Visa kaart Bert?
Kan ook. Zorg bij Visa wel dat je geld op de Visa-rekening hebt staan, anders betaal je een forse provisie voor het pinnen.
Bijna in elk dorpje waar we hier in laos passeren staat wel een ATM... Mijn vriendin heeft Visa en ikzelf mastercard... Met deze combi ben je overal zeker...
Ik heb, in tegenstelling tot Bert Claes, bepaald niet in elk dorp een ATM gezien.

Maar ze waren wel in:

Muang Sing
Na Mor (ook wel Nam Or geschreven, zij het ten onrechte)
Lak Sao
de steden nabij de Thaise grens

GEEN (werkende) ATM in Muang Mai, Muang Khua
Janneke V schreef:Ik heb, in tegenstelling tot Bert Claes, bepaald niet in elk dorp een ATM gezien.

Maar ze waren wel in:

Muang Sing
Na Mor (ook wel Nam Or geschreven, zij het ten onrechte)
Lak Sao
de steden nabij de Thaise grens

GEEN (werkende) ATM in Muang Mai, Muang Khua

Welke weg hebben jullie genomen Janneke? Wij zijn onderaan Laos binnengekomen, maar Don Tet, verder naar Pakse, Bolaven plateau, via 13 verder naar Vientane, Van Vientane via Vang Vieng naar Luang Prabang...
Ik ben overwegend in het (veel armere) noorden geweest. Maar heb ook een stuk langs de Mekong gedaan en de Tha Kaek lus. PLus de oversteek vanuit Pakse naar Vietnam. Na het Bolaven plateau was dat hard en lang trappen.